hier hebben ze pas over drie weken vakantie maar zal toch wel een beetje het vaste ritme hebben. niet dat ze smorgens dus om 8 uur gewassen en aangekleed hoeven te zijn maar ze zullen gewoon rond 7 uur wakker worden. ikzelf hou niet van lang uitslapen. wordt ik alleen maar duf van. ze mogen best een keer savonds wat later naar bed maar de meeste avonden gewoon om 7 uur. dan zijn ze gewoon moe van een lange dag spelen
Zo echt wel hard in de vakantiemodus! Of ze zal uitslapen weet ik niet, maar ik loop niet zo hard hoor. Rustig ontbijten, beetje rondkuieren, niet teveel schoonmaken, gewoon alles een tandje lager. Wel zolang dochter het fijn vindt trouwens, maar die is wel redelijk makkelijk over het algemeen.
Ik ben ook vanaf donderdag lekker vrij (laatste tentamen van mijn studie). Ik ben normaal ook 6 dagen per week overdag thuis want studeer deeltijd maar het leren 's avonds en in het weekend stopt, heerlijk!!! Mijn dochter is pas 15 maanden dus die bepaalt haar eigen ritme nog steeds. Ik denk dat later naar bed gaan weinig positiefs zal opleveren. Vaak wordt ze dan wel weer gewoon om half 8 wakker. Aangezien ik in november ga bevallen, neem ik een studiejaar vrij en heb ik eigenlijk een hele lange vakantie, ik hou haar daarom maar gewoon in het ritme. Ik moet zeggen dat ik het altijd lekker vind wanneer ze er om 19 uur in ligt, dan heb je de hele avond voor jezelf. Zie geen reden om haar wakker te houden, behalve die keren dat het toevallig zo uitkomt door een stranddag of uit eten gaan. Dan kijk ik echt niet op de klok. Nog een paar daagjes en dan voorspellen ze ook weer lekker weer
Met oudere kinderen snap ik het wel hoor!! Lekker lange avonden met uitslapen 's ochtends. Dan kies ik er ook voor. Nog een paar jaartjes wachten...
vakantiemodus! lekker ba het eten nog buiten spelen. Vooral nu de wat warmere dagen aanbreken. Onze dochter slaapt dan 's ochtends iets langer. En heeft er verder geen problemen mee. En we leven wat makkelijker. iets minder poetsen, gewoon ff bijhouden. Wat makkelijker eten in de zin van een maaltijdsalade, een keer pannenkoeken, bbq-en. En ze mag iets vaker een waterijsje als het mooi weer is
Allebei eigenlijk voor dagjes weg bijvoorbeeld vroeg op maar ook als mijn 2 kleintjes op een normale tijd naar bed gaan (papa is natuurlijk thuis!) zodat ik rustig even wat leuks (buiten) met de oudste kan doen dan moet ik toch volgende dag vroeg op omdat de kleintjes op tijd zijn gaan Slapen
De oudste heeft al heerlijk een week vakantie, wat is dat genieten. Niet de wekker om 615 om ze allebei op tijd klaar te hebben om de oudste weg te brengen naar school. Niet het geren heen en weer naar school. Niet het gestress om op tijd te eten zodat de oudste om 1900 echt IN bed ligt omdat hij anders te weinig slaap krijgt. Hij gaat later naar bed, tuttelen smorgens heerlijk en doen leuke dingen en eten tussen de middag elke dag wat lekkers. De jongste heeft behoefte aan rust en regelmaat dus die houdt zijn eigen schema keurig aan
kwart over 6 opstaan in de vakantie terwijl kinderen nog slapen en die vervolgens ook om 7 uur wakker maken? mijn antwoord --> niet doen!!! lekker genieten van de vakantie, daar is het ten slotte vakantie voor..... ik vind niets lekkerder dan in de vakantie gezellig met zijn alleen tot een uur of tien in pyama rond te banjeren, lekker te knuffelen, spelletje doen... en kinderen kunnen op jonge leeftijd nog geen klok kijken, dus dat ene uurtje meer of minder maakt voor hun echt niet uit, en kan voor jou een meer uitgeruste dag betekenen.. mijn advies; lekker blijven liggen, laat je wekken door je kids, zodat die nog even lekker bij je in bed kunnen kruipen en dan gezellig ontbijten met zn alleen of samen douchen
Hier s de vakantie een soort van heel lang weekend qua opstaan Dochterlief is maximaal om 7 uur wakker dus laat uit bed zit er niet in... Maar in slow motion opstaan daarentegen... Vandaag was dochterlief om 6 uur wakker... 7 uur stond er ontbijt gesmeerd en al beneden klaar en moest ik uit bed. Daarna filmpje gekeken... Mama heeft nog even tukje gedaan op de bank terwijl dochterlief Pluk van de Petteflet keek. (Dat tukje doe ik normaal niet maar ik was echt zoooooo moe... En nu weer wakker in ieder geval. Fit is wat anders... Maar goed.) Pluk is afgelopen.. Papa is inmiddels ook wakker. Tijd om de buitendeur open te gaan zetten en koffie te gaan drinken. En dat vest dat ik aan heb te verwisselen voor iets luchtigers Douchen... En ik denk dat we verder weinig de deur uit zullen gaan vandaag.
Hier de vakantiemodus aan. Ze hebben 12 weken vrij van school, rond 10 september beginnen we weer langzaam met het school ritme Hier staat alleen vast de warme lunch tijd 14:00 uur daarna beetje uitrusten/slapen. In de zomer gaan we pas weer laat naar buiten om dat het zo warm is en dan blijven we tot een uurtje of 21.30 buiten spelen. Rond 22.00 /22.30 naar bed en ze worden zelf rond 08.30 -09.00 wakker.
Ik merk aan mijn kids dat ze wel het verse functioneren met een ritme Heb wel mijn wekker uit gezet maar verder wel gewoon zoals we het op een school dag ook zouden doen ..
Besef me trouwens net dat de andere weekendoptie is... (Zeker met mooi weer doen we dat regelmatig)... Is ontbijten op de kinderboerderij Dan zitten we rond een uur of 8 al tussen de kipjes en eenden.
Wij hebben trouwens wel een ritme Vakantie ritme. Dat betekent hier later op bed en later uit bed. In plaats van 19.00 uur naar boven gaan we nu 20.30 a 21.00 uur. We staan ook dik een uur later op dan normaal. Verder hebben we wel een dagindeling.