Vakantie oktober met 2,5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door BZD, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Heb me al suf ge-googled (of zoiets). Wij willen zo half oktober 10 dagen naar ergens waar het nog iets van 23-25 graden is met onze 2,5 jarige.
    Met een fijn zwembad en speelgelegenheid en met animatie/miniclub achtig iets. Het meeste wat ik vind is met animatie vanaf 4 jaar.
    Oh ja we willen ook niet teveel tijdsverschil ivm korte tijd dat we gaan.

    Kortom, heb jij ergens een heerlijke vakantie gehad met je 2,5 jarige? Tips heel erg welkom!
     
  2. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Tenerife! Wij zijn daar twee keer in oktober geweest, was heerlijk!
    Het weer is daar in oktober (meestal) prachtig, uurtje tijdsverschil, niet al te ver vliegen.
    Wij zaten in Parque del Sol aan de Costa Adeje, heerlijk rustig apartementencomplex. Ze hebben daar overigens geen animatie.
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Mallorca is ook wel goed te doen denk ik.
    Maar waarom iets met animatie voor een kind van 2,5?
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.996
    8.804
    113
    Ik snap dat het leuk is om wat gezelligheid op te zoeken in vorm van animatie maar het is niet dat je een kind van 2.5 achter kan laten. Heb nog nergens gelezen dat een kind van 2.5 vermaakt kan worden.

    Ik zou zoeken naar een appartement of hotel waar je een speelgelegenheid hebt en een zwembad. Een stacaravan zou ook kunnen maar wij gaan daar voor de eerste keer dus kan nog geen ervaring delen. Voordeel van een camping is dat je meer contacten hebt met andere kinderen, zwembad en vaak iets van een speeltuin.
     
  5. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.479
    2.167
    113
    Tenerife inderdaad. Vlakbij Parque del Sol heb je hotel Isabel Family. Perfect met kinderen, zijn ook allemaal appartementen, maar ook in de vorm van bungalows. Er is een apart kinderbad, maar ook in het voorste deel van het grote zwembad kunnen jonge kinderen lekker spelen. Verder twee speeltuintjes, plus animatie. Maar ik vraag me af of je daar met 2,5 al terecht kunt. Sowieso vraag ik me af of je dat ergens zult vinden, zal toch veelal vanaf 4 zijn. De animatie is overigens wel voornamelijk Duits, Engels en Spaans. Maar kinderdisco kan altijd en ook voor kinderen onder 4 jaar. Restaurant is ook goed ingesteld op kinderen: apart kinderbuffet, veel kinderstoelen en kinderservies en bestek.
     
  6. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    T is niet dat wij ons 2,5 jarige ergens achter willen laten. Maar bepaalde soort van weet ik het toneel/handpoppen oid achtig leek me wel leuk voor de afwisseling op zwembad en speeltuin.

    Namen van appartementen/hotels zeer welkom! Ik ga sowieso eens op die namen van de hotels op Tenerife bekijken. Super!
     
  7. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Was het eten voor volwassenen ook nog te doen? Dat vind ik vaak een nadeel van buffet, de kwaliteit van het eten...
     
  8. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Nope een camping gaat het, nog niet, worden. Daar zijn wij psychisch nog niet aan toe hahahaha. Tzt als ze beiden wat groter zijn is het denk ik een uitkomst met vriendjes etc.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.996
    8.804
    113
    Als je goed zoekt heb je soms ook echte huisjes/bungalow op de camping. Wij zijn ook geen mensen die in een tentje gaan zitten.
     
    BZD vindt dit leuk.
  10. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.479
    2.167
    113
    Ja, wij gaan daar altijd half pension en wij vinden de kwaliteit goed. Kijk, het blijft natuurlijk een buffet wat niet hetzelfde is als a la carte eten. Maar voor een buffet vinden wij het goed. Ruime keuze en warm. En het wordt steeds goed aangevuld. De ene avond vind je wat meer dingen die je lekker vindt dan de andere avond, dat hangt natuurlijk ook af van je smaak. Maar wij vinden de afwisseling ook goed. En je kunt er ook voor kiezen om niet half pension te gaan natuurlijk. Alles is mogelijk daar, van alleen logies tot all inclusive. Wij zijn er nu 6 keer geweest en gaan volgend jaar februari weer. Voor ons is het ons relaxweekje naar de zon in de winter en wij vinden half pension dan wel fijn (andere vakanties doen we dat niet). De kinderen vinden het ook heerlijk om zelf hun eten uit te mogen kiezen en er is altijd wel wat wat ze lekker vinden. En dat is dan voor ons ook relaxt eten.
     
    BZD vindt dit leuk.
  11. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    @nijn37 boeken jullie hotel en vlucht apart of via tui of andere organisatie?
    Zit nu te kijken bij tui krijg ik geen data beschikbaar in oktober en bij D-reizen weer wel. Kan ook hotel zelf ff contacten, m'n Spaans weer even oppoetsen.
     
  12. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.479
    2.167
    113
    Wij hebben in het begin via Tui (of toen nog Arke) geboekt, maar boeken nu al een aantal jaren direct via het hotel. Kan heel makkelijk via de website van het hotel zelf. En betalen doe je ter plekke (met credit card). Als je voor een bungalow gaat, dan zou ik vragen om een begane grond. Want die bungalows zijn in drie lagen boven elkaar gebouwd. Klinkt misschien vreemd, maar door niveauverschillen zijn de 1e 2 lagen dan begane grond en de derde laag moet je met een trap naartoe. Deze zijn wel zo gemaakt dat ze gewoon een tuintje hebben (hebben ze best allemaal ingenieus gedaan). Maar zo'n trap is natuurlijk niet echt handig met een kleintje. Of je moet voor een appartement willen gaan, met 1 kind kan dat geloof ik nog wel. Is wel iets goedkoper, maar bungalow lijkt me fijner ( wij hebben 2 kinderen dus kunnen sowieso alleen bungalow).

    En wij vliegen dan meestal met Ryanair vanaf Weeze, maar dat is natuurlijk afhankelijk van waar je woont of dat een optie zou zijn. Gewoon een taxi nemen op het vliegveld, met een goede 10 minuten ben je er en kost je rond 25 Euro. Wij zijn 1x met zo'n bus gegaan toen we nog een pakketreis hadden en toen waren we 1,5 uur verder voordat we er waren. Eerst een half uur wachten tot iedereen in die bus zat en toen 1 uur onderweg omdat we eerst allerlei hotels in Los Cristianos en Playa de las Americas af moesten en zo ongeveer als laatsten werden afgezet. Als je dan weet dat je er met 10 minuten kunt zijn, dan baal je wel. En als je terug gaat dan vraag je receptie om een taxi te bellen en staat die met 2 minuten voor.
     
    BZD vindt dit leuk.
  13. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Tnx voor alle info!!
     
  14. Bianca88

    Bianca88 Fanatiek lid

    17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Animatie is maar meestal alleenin hoogseizoen. Ibiza, mallorca is erg leuk voor kleintjes en niet lang vliegen. Anders canarische eilanden ook een aanrader! Altijd via tui geboekt en all in.
     
  15. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.479
    2.167
    113
    Graag gedaan, ben benieuwd wat het wordt.

    Overigens, naar aanleiding van voorgaand bericht: bij Isabel is het hele jaar animatie. Komt waarschijnlijk ook omdat het op de Canarische eilanden in principe altijd lekker weer is en het seizoen gewoon doorloopt. Maar daar zou ik inderdaad wel rekening mee houden als je wat noorderlijker besluit te gaan zoals Ibiza etc. (geen idee wat de gemiddelde temperatuur daar is in oktober)
     

Deel Deze Pagina