Wij zijn op zoek naar een boerderij in Duitsland/ Oostenrijk/ Zwitserland om onze vakantie op door te brengen. Onze 1-jarige is gek op diertjes en ik denk dat hij hier wel plezier van kan hebben. Maar helaas is er al veel bezet. Wie weet er nog een boerderij?
Kollerhof in Oostenrijk Karinthië, dorpje schlanitzen is heel leuk. Zeer lieve mensen! Onze kinderen vonden het super. Heb je ook al eens gekeken op www.boerderij-vakantie.nl? Hebben veel boerderijen in Abtenau - Annaberg (Salzburgerland) Wij hebben nu voor de 3e keer via hun een boerderij gehuurd.
Nee helemaal niet. De boerderijen in Oostenrijk hebben in de zomer meestal geen groot vee bij de boerderij. De dieren staan op de postalm. Meerdere boerderijen hebben wel kleine dieren, maar niet allemaal hebben dat. Het mooie aan de boerderijen in Oostenrijk is, je hebt veel ruimte. Een heel appartement en veel ruimte buiten voor de kinderen om te spelen.
Nee, helemaal niet!! Wij zijn ook al een paar keer bij boerderijen in oostenrijk en zuidtirol geweest. Je moet je wel bedenken als je op een werkende boerderij zit dat dat niet lekker stil en rustig is. In zuid tirol stond de boer om 6u op en ging dan lekker met zn tractor onder ons raam rijden. En hij was tot 22u savonds bezig met dingen timmeren. Ik vond dat best ongemakkelijk toen, dat ik zit te niksen terwijl de mensen om me heen mega hard werken .. en dat ik me dan nog erger aan hun geluidsoverlast ook ☺️ Ook heb je soms last van stank en vliegen , omdat dieren toch een hoop mest produceren. Ik geef geloof ik de voorkeur aan een vakantieboerderij die in de eerste plaats pension is en dan met nog wat hobbydieren erbij voor de gasten. Of misschien een met gastenverblijven aan de rand van zijn land... Maar een echt actieve boerderij, waar je echt op het erf slaapt vond ik niet heel relaxed. Ik heb dus ook niet echt specifieke boerderijen om je aan te raden ☺️
www.urlaubambauernhof.at is een leuke website. Wij zijn al naar meerdere boerderijen geweest en altijd erg leuk!!! Je kunt ook aanklikken welke dieren je voorkeur hebben. Ik klik altijd paarden aan, dus mijn dochter heeft altijd de tijd van haar leven.