vakantie paklijst en handige tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Baileyy, 9 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.984
    11.662
    113
    Vrouw
    Ik neem juist wel eten mee. Zodat we pas de volgende dag na het ontbijt naar een supermarkt moeten gaan. Wij zitten niet op een vakantiepark of camping. Dus kunnen ook niks halen bij een kampwinkel.
    We zijn 1x later dan de bedoeling was aangekomen op vakantie. Met kleine kinderen die moe waren en jengelig van de rit. En niks te eten bij ons. Dan zit er één met de kinderen die lopen te chagrijnen en de ander moet inkopen gaan doen.
    Doen we niet meer! Eerst eten en slapen en daarna op het gemak proviand inslaan:thumup:
     
  2. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    6 pagina's? Wauw!!!!
     
    tuc vindt dit leuk.
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Ik ben nu in 3 filialen geweest. Kan ze niet vinden??? Of ik weet niet wat jullie bedoelen? Hahaha
     
  4. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    We gaan 3 weken.
    G0ed idee die hydrofiele! Ik denk alleen aan hydrofiel voor de jongste. Maar goed idee!!
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Ja dakkoffer hebben we.. we doen denk ik toch iets fout. Die stomme buggy neemt veel ruimte in. Stepjes willen de kinderen mee ipv fiets. Dus als er ietsje ruimt over is, gaan ze mee.
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ik heb altijd 1 koffer met kleding en spelletjes voor man en mij 1 kleine voor de kinderen. Verder 1 tas met handdoeken en 1 plastic doos met speelgoed en knutselspullen. Die doos gebruik ik dan als bad voor de jongste. Boodschappen bestel ik vaak bij een supermarkt met pick up point in de buurt dan hoeven we alleen maar langs te rijden. Verder heb ik nog 2 pakken luiers bij (dochter krijg ik vergoed dus ga ik op vakantie niet kopen) vorig jaar hadden we 2 kinderwagens dus dat laste niet maar het jaar ervoor paste het met kinderwagen met gemak in de stationwagen dit jaar ook maar 1 kinderwagen mee dus dan ga ik ervan uit dat het ook weer gewoon past.
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Deze is het! Deze zijn van de Hema. Die van de action heb je met blauw geloof ik :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Baileyy vindt dit leuk.
  8. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    915
    213
    43
    Vrouw
    En ipv grote bad/strandlakens neem ik nu Travel/sporthanddoeken mee. Zijn een stuk kleiner op te vouwen (wij hebben nu 4 mee die evenveel ruimte innemen als 1 strandlaken) ze zijn lichter En supersnel weer droog. Kun je kopen bij Xenos of decatlon ofzo.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Ja zulke. Die van de action zien er exact hetzelfde uit.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  10. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Hoe dichterbij de vakantie, hoe meer zooi ik mee wil nemen...
    Ik heb nu weer bedacht dat ik eigenlijk wel de actifryer mee wil nemen omdat ze daar geen oven hebben en ik gehecht ben aan broodjes, croissantjes en krieltjes uit dat ding :roflmao:
    Dus ik lees even mee, eerste vakantie met twee kinderen, dus nog meer troep, hoewel de peuter niet veel nodig heeft denk ik.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Oh dat is toch altijd een kleine volksverhuizing. Voor een week (en 2 weken of meer is niet eens veel extra aangezien je dan gaat wassen tussendoor) is er een reistas met kleding van man en mij, een koffertje voor de jongste, een weekendtas voor de oudste, een tas met handdoeken, een tas met schoenen, een tas met speelgoed, boeken en spelletjes, een tas met eten en keukenspulletjes. Een rugzak met ipad of laptop en alle draden en belangrijke dingen als paspoorten, die we bij tussenstops makkelijk meenemen en op lokatie als daypack gebruiken. De cosmetica zitten er ergens bij in in een tasje. Eventueel nog eentje met beddengoed afhankelijk van de bestemming. Op de terugweg zijn er tassen met vuile was, en zit het overgebleven schone goed samen in een tas.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Hahaa zat ik ook aan te denken.. maarzon groot gevaarte. Man denkt dan eerder aan een mini oventje;)
     
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Bedankt!handig dit van je met die indeling!
     
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Maar kun je ook dingen instoppen toch? Soort van alternatieve koffer haha
     
  15. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Oh en nog een tip! Voor op de terug weg. Ik sorteer op bestemming altijd al de vuile was zodat ik thuis meteen een was aan kan zetten. We zijn de camper nog aan het uitpakken en de eerste was kan dan al opgehangen worden.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    wij hebben geen schone kleding meer hoor als ik naar huis ga, dan is echt alles wel gedragen! :roflmao:
     
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    @tuc 6 pagina’s :eek::eek: wat staat daar dan allemaal op?! Ieder theelepeltje wat mee gaat ofzo?!
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Het bestek staat er wel op ja, maar niet los
     
  19. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Nemen jullie veel mee of heb je een kleine auto??? Hier een station en meestal 3 weken zomervakantie en ik heb geen enkel probleem met inpakken. En ik was niet tussendoor.
    Meestal 2 grote koffers: 1 voor ons en 1 voor de kids. Alles wordt geteld. En ik werk inderdaad met laagjes, 2 vesten en 1 broek en ik ben klaar voor als het weer tegenzit (gaan meestal naar de zon).

    Verder 1 tas voor onderweg, met toiletspullen en reserve kleren voor de overnachting of nood. Shoppers met schoenen en strandspullen, stepjes, rolschaatsen en tennisrackets los in de kofferbak.

    Eten onderweg in de auto en that's it. Ook toen de kinderwagens mee gingen paste alles in, nooit echt moeten proppen. Waarom nemen zoveel mensen eten mee? Je kunt toch alles op plaats van bestemming kopen?
     
  20. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    het is anders inpakken als je naar een vakantiehuis of accomodatie gaat die al klaar staat ten opzichte van een kampeervakantie waarbij je je tent en inrichting en alle slaapspullen mee moet nemen.
     

Deel Deze Pagina