vakantie paklijst en handige tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Baileyy, 9 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Uuh.. je hebt dan toch vuile was haha. Ik sorteer al mijn vuile was op vakantie alvast voordat we naar huis gaan ( dat is veel ) zodat ik meteen de machine aan kan zetten als ik thuis ben.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik vind 6 pagina’s echt wel meevallen eerlijk gezegd hoor! Je gaat met een vouwwagen, je hebt vrij veel nodig wat essentieel is dan. Als je naar een gehuurde accomodatie gaat is 6 pagina’s wat veel ja haha.
     
    tuc vindt dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Ja ik bedoel dat ik geen schone kleding meer heb om apart te houden, alles is bij ons wasgoed, maar dat sorteer ik niet al op vakantie, want jij doet alles op soort en kleur in aparte tassen of niet?! Dat doe ik echt pas thuis, de handdoeken gaan er als eerste in, die heb ik altijd apart van de rest.
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Bij mij ook.. heb lang niet alles aan gehad, maar was het toch omdat het soms dan wat muffig ruikt. Ik sorteer alles indd op kleur/soort. Hoe je normaal ook de was sorteert en doe dit dan in vuilinszakken :)
     
    mamameer vindt dit leuk.
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.684
    9.649
    113
    In een polo kan je om te beginnen al geen twee grote koffers kwijt ;)
     
  6. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Wij pakken ook zo in eigenlijk, en dan nog een buggy, step, loopfiets, ikea kinderstoel.
    Ik laad altijd gewoon door tot de auto vol zit:roflmao:
    Mijn man is goed in tetris, ik gooi alles in de gang wat mee moet en hij pakt de auto in. Tasje zwemkleding als laatste erin zodat we die meteen hebben op de camping
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Klopt, dat geeft echt meer spullen dan een huurding.
    En ik kampeer graag, maar wel een beetje comfortabel. Zeker geen glamping, maar een vest als kussen gebruiken en de hele vakantie op een kleed ipv op een stoel zitten zoals ik in het tent topic las vind ik meer kreperen dan kamperen:roflmao:
     
    baby90, Elena22, Wellesnietes en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Zonnebrillen! Als het slecht weer is bij vertrek worden die nog wel eens vergeten (uit ervaring met familie die hier zomers op bezoek komt)

    Schoenen niet inpakken maar onder de autostoelen stouwen. In de schoenen sokken, onderbroeken e.d.
    De zijbakken en dashboardkastje in de deuren leeghalen, en alleen dat meenemen wat je daarvan echt nodig hebt. Daar kan je telefoons opladers e.d. in kwijt. Wel oppassen met het in en uitstappen want helaas wil er nog wel iets uitvallen

    Wij gingen vroeger met een motor met zijspan op vakantie. Twee kleine kinderen en alle bagage (ook een tent) in de bak. Hoe mijn moeder dat voor elkaar kreeg weet ik niet.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  9. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wij nemen nooit eten mee, behalve voor onderweg. Wij hebben een station.
    3 kinderen. En dan zomerkleding, lange broeken, trui, laarsjes, schoenen, slippers. Tas wasgoed. Tas handdoeken en keukenspullen.
    Tas spelletjes/speelgoed.
    Klein tasje met dingen zoals camera, ipad. De kinderen willen een stepje mee. Kinderwagen mee.
    Ik vind het best veel.. hahaha
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Goeie tip, van die schoenen onder de stoelen
     
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    ik heb me echt sufgezocht naar vancdie shippers met rits. Maar kan ze nergens vinden in een winkel. Online kwamen ze al niet meer op tijd binnen...
     
  12. Cindy81

    Cindy81 Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.268
    43
    48
    Ik heb ze van Primark. Weet niet of je die in de buurt hebt.
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.963
    113
    noord holland
    Ik had altijd een schriftje waar ik lijstjes per categorie in had opgeschreven. Die vinkte ik af met potlood, dan gumde ik dat naderhand weer uit voor de volgende vakantie
    Elk jaar bekeek ik mijn lijstjes weer opnieuw en paste aan waar nodig. Of bijvoorbeeld op vakantie als ik iets bedacht wat ook handig was, dan schreef ik dat erbij. Dan hoefde ik niet elk jaar t wiel opnieuw uit te vinden :roflmao:.
    Naarmate de kinderen groter werden veranderde er wat in de samenstelling van de lijstjes.
    Inmiddels doe ik t niet meer zo, maar heb het heel wat jaren gebruikt en het gaf me rust.
    Iets wat ik elk jaar steevast gebruikte was mijn etuitje met pincet, nagelschaartje, plakkertjes voor lek opblaasspul, pleisters e.d.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ikea heb ik ze van.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.362
    113
    Ik heb een bestand op de computer staan met uitgebreide lijstjes. Die loop ik ieder jaar na om te kijken of het nog klopt. Zo had zoon vorig jaar nog luiers mee, en die kunnen er nu vanaf. Maar nu moeten mondkapjes er wel op, etc. De rest klopt nog en kan zo weer uitgeprint en afgestreept worden.
    Ik heb hem ingedeeld in kolommen op persoon en dan nog toiletspullen, onderweg, medicijnen, speelgoed, badspullen, etc.

    Wij zitten met zijn zessen in een auto en krijgen alles makkelijk mee in de dakkoffer. Wij hebben 4 tassen die precies in de vorm van de dakkoffer passen, wat echt heel fijn is.

    Wij gaan naar een vaste accomodatie, dus dat scheelt qua benodigdheden. Wat ik wel echt fijn vind om altijd mee te nemen is:
    Wespenmepper, mijn scherpe koksmes, rol pedaalemmerzakken voor onderweg (voor zowel afval, als evt een wagenziek kind).

    En ik was op vakantie altijd wel een keer tussendoor en altijd vlak voor vertrek. Dus dat scheelt én ruimte omdat ik niet voor 18 dgn aan kleding mee hoef te nemen én als ik thuiskom heb ik alleen maar een klein wasje van onze reiskleding en kan de rest zo in de kasten terug. Ik neem daarvoor altijd een paar van die wasmiddel capsules en anti-kleurdoorloopdoekjes mee.
    En iedereen neemt maar 1 lange broek en vest mee. Wij gaan naar het zuiden, dus dat is voor onderweg (als er slecht weer voorspeld is) of voor het zeldzame geval dat het daar slecht weer is. De rest is alleen zomerjurkjes, korte broeken en topjes/shirts.

    Verder neem ik voor onderweg altijd veel eten mee in bakjes. Dan heb ik meteen wat bakjes voor op vakantie waar ik etensresten in kan bewaren, want die hebben ze nooit op locatie.

    Wij nemen nauwelijks eten mee voor daar, maar halen pizza de eerste avond en doen daarna wel boodschappen. Hoewel ik wel altijd een bak met eigen kruidenmixen meeneem :roflmao:, zodat ik op vakantie niet allemaal losse specerijen/kruiden hoef te kopen en met allemaal losse potjes zit, maar het gewoon per portie gedoseerd al klaar heb in kleine zakjes (bv kruidenbotermix, e.d.)

    En omdat we onderweg altijd halverwege overnachten, heb ik wat toiletspullen, pyjama’s en schone kleding in een apart tasje. Dat scheelt een hoop uitzoekwerk in het hotel.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan altijd kamperen en hebben net als tuc een lijstje van 6 pagina's ;)
    Echt handig, want je kan overal natuurlijk van alles kopen, maar mijn man was de campingtafel vergeten en om nou 45 euro uit te geven aan iets wat we gewoon thuishebben vind ik wel zonde ;)
     
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik gebruik de app Microsoft to do al jaren( Had eerst een andere app, zelfde idee)

    als ik dan iets bedenk wat ik ook mee moet nemen zet ik het erbij. Zodra ik begin met inpakken kan ik afvinken. Na de vakantie zet ik de hele lijst weer terug, zodat ik hem opnieuw kan gebruiken. Zo wordt je lijst steeds completer.

    Heb ook een aparte lijst voor wat ik in de auto bij de hand wil hebben en wat ik van te voren nog moet kopen. Lekker georganiseerd.
     
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.324
    12.017
    113
    Vrouw
    Ik heb speciaal voor de vuile was een rol pedaalemmer zakken bij me. Daarin sorteer ik de was op kleur en temp.
    Zakje vol? Knoop erin. Thuis kunnen 2 zakjes in 1 machine. Alles is dan echt klaar om zo de machine in te gaan. Werkt ideaal. Als we thuis komen is er uitzoekwerk genoeg. De was kan zo de machine in.

    Deze vakantie heb gelukkig een wasmachine in ons vakantiehuis. Twee weken met 10 man is wel heel veel was om op te sparen voor thuis;)
     
    Malbec vindt dit leuk.
  19. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wij zijn net gearriveerd en ik heb me verbaasd over wat ik in de auto heb gekregen voor 2 volwassenen, peuter en baby :roflmao:
    2 tassen voor ons, tas voor peuter en baby samen, tas met handdoeken en beddengoed. 2 kratjes met eten en huishoudelijke dingen (afwasmiddel, koffiefilters, BBQ, aanmaakblokjes, flesvoeding etc), kleine BBQ dus, de parasol, actifryer (goede tip van hier!), fietsje, bal, trunky met speelgoed en kleine tas met speelgoed, kinderwagen, aankleed kussen, boodschappentas met koelkast spullen en luiertas met dingen die handig zijn om bij de hand te houden. :)

    Over wel/geen eten meenemen: we zitten in een stacaravan, en als we om drie uur aankomen (mag niet eerder), dan is het gewoon fijn al eten bij je te hebben voor in de avond + een drankje/borrelhapje + ontbijt (en ja vakantie, dus dan wil ik lekkere broodjes en sap etc). Zeker met een baby en een peuter.
    Daarnaast, neem ik bv ook gewoon koffie van thuis mee, want dat kan ik hier wel kopen, maar dan moet dat halve pak straks toch ook weer mee terug? Dat lijkt me weinig ruimtewinst. Evenals voor andere dingen die thuis nog open waren. Maar er gaan geen boodschappen mee voor een hele week, en als we zouden vliegen zouden we dat ook niet doen
    Hoewel we naar Sicilië wel ook zout/peper/olie meehadden :roflmao:
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  20. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou sowieso gaan beginnen met het maken van een paklijst die je elk jaar weer kunt gebruiken. Het is de eerste keer even werk, maar de jaren erna heb je er echt plezier van!
    Inmiddels heb ik een lijst ‘gewone vakantie’ en een aanvullende lijst ‘kamperen’. Beide 1 A4’tje groot. Nu ik lees dat Tuc 6 pagina’s heeft, vraag ik me af wat ik in vredesnaam allemaal ga vergeten. :roflmao: Wij gaan deze zomer voor het eerst met het gezin kamperen, dus er ontbreekt vast nog wel iets op die lijst. Nu hebben wij een vouwwagen, waar dus tentdoek, haringen, stokken, gordijntjes e.d. al standaard in de vouwwagen liggen. Die kunnen we niet vergeten. Dat scheelt dus alweer 4 plekken op m’n lijst.
    En ik werk met kolommen en een vrij klein lettertype, dus misschien staat er al met al wel evenveel op. En ik heb er niet opstaan hoeveel broeken, truien, sokken etc. Dat is gewoon ‘kleding’. Ik pak de koffers (ja, wij hebben wel koffers) per persoon in 1 keer in. Dus daar zit dan echt alles wel bij. En dan kan ik per keer goed kijken naar het weer en andere omstandigheden.

    Het fijne aan zo’n paklijst is dat als je het ene jaar toch ontdekt dat je iets vergeet, dat je het er meteen bij kunt zetten voor volgend jaar. En wat je toch niet gebruikt, kan er meteen vanaf. Toen de kinderen kleiner waren, moest ik hem elk jaar aanpassen. Het wordt nu steeds stabieler. Ik moet nog één keer ‘zwemvleugels’ eraf halen en dan kunnen we denk ik een paar jaar zonder wijzigingen vooruit.

    Ander GROOT voordeel van een paklijst, is dat je samen spullen kunt klaarzetten, zonder dat je constant aan elkaar hoeft te vragen ‘Heb jij xxxx al gepakt?’ en zonder dat je het risico loopt dat je allebei denkt dat de ander de opladers in een tas heeft gestopt. Inpakken, afstrepen en de ander kan verder waar jij gebleven bent. Ideaal. En ik ben inmiddels zo ver met mijn paklijst dat ik de spullen ook echt per tas / koffer gesorteerd heb. Ik weet dus precies wat waar in moet. En mijn man weetlust weer precies welke dingen hij in de kofferbak moet proppen en wat hij in welke hoek moet duwen.
    Al zal dat dit jaar met de vouwwagen ook wel veranderen.
     

Deel Deze Pagina