Hier nu 14 dagen weg, de kinderen hebben 4 zomerse outfits mee en 1 lange broek + vest. Ikzelf heb ook ongeveer zoiets mee. Qua ondergoed ook 5 stuks. En dan wassen we dus gewoon even tussendoor, alles bij elkaar in 1 machine, is zo klaar. Ik moet er ook niet aan denken na 14 dagen thuis te komen en dan zoveel vieze was te hebben.
Ah balen, zal je altijd zien! Anders even bij de decathlon kijken? Daar hebben ze voor €15 voetbalschoenen van kipstra, zijn voor dat geld best nog wel redelijk goede schoenen.
Ik maak een lijstje voor de jongens met wat ze mee moeten nemen en dan pakken ze zelf hun tas in. Daar staat op voor 16 dagen: 8-10 onderbroeken 2 zwembroeken 2 pyjama’s 8 paar sokken 3 voetbalpakjes 2-3 nette korte broeken 5-8 nette shirts 1 trui of vest 1 lange broek 1 knuffel 1 paar buitenspeel schoenen 1 paar goede schoenen 1 paar slippers Pet Regelmatig doe ik even een handwas voor ondergoed, sokken en voetbalpakjes. Ik heb 8 handdoeken mee, 1 set beddengoed voor iedereen. 2 badhandoeken voor ons en 2 kleintjes van de decathlon voor de kids. 2 fleecedekens voor bij eventuele kou maar gebruiken ze ook in de auto. 2 keer een keukensetje. zelf heb ik wel wat meer mee 2 rokken 3 korte broeken 4 bikini’s 2 lange jurken 5 korte jurken 6 t-shirts 5 hemdjes 4 strandjurkjes En dan nog ondergoed, onderjurkjes, basic hemdjes, lange sportlegging voor de kou, 2 keer pyjama’s, 6 tassen, sportkleding, 4 paar slippers, 3 paar dichte schoenen. Ben alleen een vest of trui vergeten . paar spelletjes Bal voor voetbal, een zwembadbal kopen we op locatie en laten we achter. Leesboekjes en ereaders Föhn en stijltang Jongste heeft nog wat klein speelgoed mee Wij wilde perse de lage strandstoelen mee en maken we ook elke dag dankbaar gebruik van! -Rugtas voor dagjes uit -Rugtas voor handdoeken als we naar het strand/zwembad gaan. Tilt zoveel makkelijker!
Ja vrijdag- maandag. Dan heb ik wel 5 sets mee ja. Vrjjdag heb ik aan, dan nog 3 dagen. Dan wil ik wel wat extra's kunnen pakken en kunnen kiezen. Voor 14 nu heb ik ook meer bih dan 14 outfits. Kunnen niet wassen daar.
Bijna alles ja. We zitten nu wel op 4 verschillende bestemmingen waar de temperatuur bijna 10 graden scheelt. Dus we moeten met alles rekening houden. Maar ik heb ook graag wat te kiezen, ook als ik 2 weken op dezelfde camping zitten.
Hier voor 2,5 week ongeveer 10 outfits, wel van korte broek tot thermoshirts. Wassen kan altijd wel op vakantie en dat zal ook vast nodig zijn. Spullen van de kids zijn al ingepakt, morgen onze spullen nog en dan kunnen we gaan.
Ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van wat je naar toe gaat en wat de voorspellingen zijn. Lekkere temperaturen is het 1 lange broek met vest, 3korte broeken 6 t shirts en een zwembroek voor 1.5 week Man vergelijkbaar. Voor mezelf 5 jurkjes , lange legging voor onder een van de jurkjes, vest. Sjaaltje Handdoeken nemen we 1 per persoon mee van de sporthanddoeken, 1 per persoon hydrofiele doeken groot. Na het douche om de dag even door een sopje halen. Droogt snel.
Ja klopt idd. Hier gaan we naar Schotland; korte broeken zijn vooral wishful thinking, maar ik neem er wel mee. En drogen zal het daar ook niet zo snel verwacht ik. Met een weekendtas per persoon komen we prima rond. Ook ideaal ivm rondreizen; alle vijf onze eigen tas en die passen weer precies in de dakkoffer.
Nou Schotland lijkt me prachtig! Hopelijk ook nog een paar keer de korte broek aan. Wij hebben allemaal ook een eigen Koffertje. Dat is de ruimte die je hebt. Ruimte wat nog over is dat gebruiken we voor wat eten voor onderweg en voor het beddengoed/ handdoeken. Stoppen we in een vacuüm zak. Op de terugweg gaan de hoeslakens niet mee terug. Beide zijn ze aardig op maar nog prima voor de vakantie.
Waar gaan jullie heen? Het kan bij ons in Scandinavië op sommige plekken fris zijn, maar ik heb geen thermo kleding mee hoor.
Vorig jaar in Noorwegen heb ik wel een paar dagen mn thermoshirt aan gehad. We hebben zelfs in de sneeuw gestaan toen. Dit jaar Schotland.
21 tshirts mee? Zoveel shirts hebben mijn kinderen niet hoor. Ook qua ondergoed gaan we dat echt niet redden. Zelfs met een week weg zoek ik een huisje met wasmachine en was ik in die ene week de kleding. Jongste zoons hadden deze vakantie vier setjes kleding mee. Ruim genoeg voor de week met tussendoor even een wasmachine aanzetten. Kost me op vakantie heel weinig tijd en vind ik echt heerlijk als we thuiskomen. Ik had nu bij thuiskomst slechts 1,5 vuilniszak wasgoed. Zonder machine daar hadden dat er heel wat meer geweest. Ik zou dus met 21 dagen weg ook zeker wel een was draaien. Scheelt een hele berg inpakken. En qua speelgoed? 2 stepjes voor een persoon? Zou hier dus echt niet gebeuren. Geen plek voor. Je kiest een van beiden en daar zal je het mee moeten doen. De kleintjes geven we altijd een koffertje voor hun speelgoed, vol is vol. Werkt hier prima.
Dit jaar waren we met de camper weg. Daar ligt veel al standaard in, dus alleen kleding, telefoons, opladers en wat speelgoed hoefde ik in te pakken. Ik had voor iedereen 4 setjes zomerkleding, 1 lange broek, 4 paar sokken, 1 vest of trui, 1 jas, 5 onderbroeken, 1 paar slippers, 1 paar wandelschoenen en voor mezelf en man nog sneakers. Ik heb ongeveer elke 3 a 4 dagen gewassen. We gingen naar de zon, dus de was droogde binnen 2 uurtjes en ging zo de tassen weer in. Iedereen droeg elke dag schone kleding. Als we ergens heen gaan waar het kouder of natter is, was ik elke 4 dagen en mik alles in de droger op de camping, dan ligt het ook binnen 3 uurtjes weer schoon in de tassen. Speelgoed hadden ze allemaal 1 tasje (zo'n opvouwbare) waar ze wat nieuw spul in meekregen (doeboek, puzzelboekje, Bobbiboek voor dochter, kleurboek, stiften en voor de oudsre een stapel Donald Duck pockets via mp) En daarnaast wat spelletjes en vliegtuigjes (van de Action, die grote, ideale dingen!). Ze hebben volgens mij niks gemist aan speelgoed, dus het was voldoende zo.