Voor het eerst midweek weg...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door DeeLighT, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    #1 DeeLighT, 3 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2010
    ... met onze kleine van 6 maand. Wie heeft er tips?
    We gaan naar een bungalowpark met plaza en zwembad.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Campingbedje mee, vind ik frisser dan een van het huisje. Reserve beddegoed voor als ze een ongelukje zou hebben. Extra pyjama. Genoeg kleren (voordeel haar kleren zijn nog klein er er past veel in een tas). Knuffeltje mee.Boxkleed voor op de vloer en een speeltje voor erop.
    (weet niet wat je dochter al doet en kan).

Zwemspul mee: badpakje, zwemluier, basjasje voor na het zwemmen. Zwemband waar ze in kan drijven.

Kinderwagen, luiers, doekjes, etc. Flesjes/melk of geef je de borst? Potjes fruit/groente wat ze al eet.

Gaat ze met jullie mee onder de douche? Hydrofiele luiers om af te drogen, babyzeep, shampoo eventueel.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi DeeLighT!

Wij gaan a.s. weekend voor het eerst een weekend weg met onze kleine man. Ik heb naast de dingetjes van Yolanthe nog op mijn lijstje:

- vitamine D (uiteraard alleen bij bv)
    - muziekbeestje voor het slapen gaan (hoort bij ons bij het ritueel)
    - winterjasje, muts & sjaal
    - wat medische dingetjes zoals neusspray, zetpilletjes, thermometer etc (je weet tenslotte maar nooit, je kunt het maar bij je hebben)
    - kruik (vorig jaar zijn we ook in een huisje geweest en stond de verwarming niet aan --> resultaat 14 graden.... met een kruik kun je het bedje evt. voorverwarmen)
    - fototoestel met evt. extra batterijen, er komen vast veel mooie momenten die je wilt vastleggen!
    - plastic lepeltje om je kleintje eten mee te geven, die hebben ze niet altijd in de huisjes
    - wipstoeltje (weet niet of je die gebruikt, ik wel, dus neem hem ook mee)

Verder lees ik even mee met dit topic, want ik heb altijd het gevoel dat ik dingen vergeet....

Liefs en veel plezier!

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Wij zijn vorige week voor het eerst met ons kleintje van 4 maanden een midweekje weg geweest. Onze 1e was ook 4 maanden toen we met hem een midweekje weggingen. Hier wat tips:

- de maxi cosi kan je ook als wippertje gebruiken, scheelt je gesleep met de wipper (en ruimte in je auto!)
    - kies setjes kleding uit die je onderling kan combineren. Zo hoef je niet superveel kleding mee te nemen.
    - wij namen altijd een waskussen mee, omdat dat toch heel handig is met verschonen enzo
    - wij namen ook altijd een hele apotheek mee (zetpillen paracetamol, thermometer, cinababy en/of infacol, Vitamine D (als je BV geeft), chamodent (ze zullen maar net dan hun tandje gaan krijgen), zinkzalf en/of sudocreme)
    - voldoende hydrofielluiers omdat je die werkelijk voor alles kunt gebruiken (als spuugdoek, handdoek, in hun bedje enzo)
    - wij huurden ook altijd een box. Kostte ons €4,95 (bij Landal), maar je hebt er wel plezier van. Boxkleed namen we ook altijd mee
    -verder zwemluiers (is verplicht!), badjasje, badcape, zwemring en dat soort dingen. Kijk verder naar wat je thuis allemaal gebruikt (bijvoorbeeld lepeltje, plastic kommetje en dat soort dingen) en wat je echt denkt nodig te hebben.
    - en wat ik altijd doe: LIJSTJE MAKEN! Ik kan echt niet zonder mijn lijstjes hahaha

Heel veel plezier!

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat een hele goeie tips allemaal zeg. Vooral wipstoel en medische dingen had ik nog niet aan gedacht!

(nog sorry voor het verkeerd plaatsen, probeer er juist erg op te letten:))

Deel Deze Pagina