Gwahaa, hilarisch!!! Oh sorry hoor, maar je omschrijft het zo leuk! Via een commercieel bedrijf huren is vaak duurder, zoals Belvilla. Micazu of gites.nl, ken je dat? En je moet gewoon zelf boeken hoor!
Ik vind het bizar dat hij enkel aan zichzelf denkt op vakantie. Als het de hele vakantie mooi weer is, betekent dat dus dat jij de hele tijd voor de kinderen zorgt, geen moment voor jezelf hebt en dus totaal geen vakantie? Heel bijzonder. Heb je hem dat al eens teruggegeven? Dat jij er ook bent en jouw wensen, en dan inmiddels jullie kinderen ook nog? Dat hij al die wensen mee zal moeten nemen in hoe de vakantie ingericht wordt? Ik zou hier al lang niet meer mee akkoord zijn gegaan en heel eerlijk: ik zou gewoon wat anders zijn gaan boeken met de kinderen. Zonder hem, want hij is er toch nooit bij, bij jullie.
Sorry hoor, maar dan moet hij professioneel wielrenner worden of de jackpot van de staatsloterij winnen en nooit meer hoeven werken... Kom op, get real: zijn wensen zijn compleet niet reeel.
Mijn man snowboard heel graag, ik niet. Hij gaat nu ongeveer 1x per jaar met vrienden snowboarden en de verder gaat hij met ons op vakantie en hebben we het samen gezellig. Ik ga wel eens mee op 'wintersport'. Dan gaat hij minder, is hij vroeger thuis en gaat hij niet elke dag. Als hij vaker en langer achter elkaar zou gaan snowboarden zou ook vast echt wel beter zijn om 'erin' te komen, maar hij houdt rekening met ons, dat lijkt me ook niet meer dan normaal en hij wil ook gewoon tijd met ons doorbrengen. Ik vind het ook een vreemde instelling van hem dat een vakantie zonder fietsen niet leuk kan zijn. Lekker vriendelijk naar jullie toe is dat. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn iets te bedenken wat hij fijn vindt om met zijn gezin te doen.
En waarom moet dat perse 3 weken?? Kan hij niet gewoon een week gaan? Ik vind 3 weken lichtelijk overdreven hoor.(als je een gezin met 3 kleine kinderen hebt) En dan 2 weken gezinsvakantie.
En hoe had hij gedacht dat er in de tussentijd voor de kinderen gezorgd wordt, als hij aan het fietsen is en jij aan het winkelen?
ik vind je man erg egoïstisch. Hij wil het leuk hebben, lekker fietsen en als het uitkomt bij jullie zijn. Jij zorgt voor de kinderen, het eten en alles wat daarbij komT en iets leuks met hetzij doen zit er er niet in omdat dat te duur is. Wat is voor jou leuk aan zo'n vakantie??
Omdat haar man of zijn lijf eerst moet wennen. Ik vind echt dat jij je al genoeg hebt opgeofferd. Hij vind het misschien niet zo leuk om op vakantie te gaan zonder fiets, maar jij vind dit soort vakanties al jaren niet leuk. Hoe egoïstisch van hem om dan toch steeds zijn zin door te drijven. Jij moet je wel aanpassen, maar hij niet? Hij leert het maar leuk vinden, net zoals jij het hebt moeten doen. Soms moet je er in groeien. Ik haatte vakantieparken, mede omdat ik er al vaak zat op heb gewerkt. Kon geen bungalow en receptie meer zien. Nu ga ik wederom naar een park op vakantie. Ik zit veel liever in een hotel in een hoofdstad vol cultuur. Jammer dan, geen budget, een klein kind die niet 15 uur per dag rondgereden wil worden in een buggy en musea nog niet boeiend vind. Nu weer in CP en we maken er gewoon het beste van. Dagje wandelen of fietsen, hier en daar stoppen voor een klein bezoekje aan iets historisch en als het kan een snelle hap in een restaurant. Het gaat er om dat we samen zijn, in een andere omgeving dan waar we het hele jaar al zitten en dat we iets anders doen op een dag dan dat we altijd al doen. Elke dag kiezen we samen iets leuks, of doen we om en om iets wat de ander graag wil. Vakantie verschilt wat dat betreft niets van een relatie, het is geven en nemen. Nu is het even jouw beurt. Hij wil jou toch ook gelukkig zien? Als we iets doen wat mijn man leuk vindt, maar ik niet dan heb ik plezier omdat hij het leuk vind.
Ik vind het eigenlijk behoorlijk egoistisch van je man. Wij liepen ook op een andere manier tegen het vakantie probleem aan. Mijn man is als kind zo goed als nooit echt op vakantie geweest en hij kan niet tegen warmte. We hebben wel besproken dat als we kinderen kregen we wel op vakantie zouden gaan (stedentrips deden we samen veel) en dat dat niet alleen in "koude" landen zou zijn. Ik hou juist van warmte en het liefst wil ik de hele wereld zien. Ik zou zeer ongelukkig worden als we elkaar niet tegemoet zouden komen in de wensen.
Haha! Sorry moet wel even lachen hoe je het omschrijft, Maar erg zeg, lijkt me doodvermoeiend. Succes met de aankomende vakantietijd.
Ts dus hij wil niet alleen maar is alleen bij jullie als het slecht weer is? Dus voor jullie te hopen dat het vaak slecht weer is. Ik vind het echt egoistisch van hem. Ik zou toch echt zeggen dat je het fijn vind dat hij zijn hobby heeft maar je geen zin meer hebt om elke keer alleen met de kinderen erop uit te trekken op vakantie. Dat hij dus maar alleen met zijn vrienden even weggaat. En dat als jullie op vakantie gaan een vakantie uitzoeken die voor allemaal leuk is en waar je als gezin samen bent. Dat vind ik juist zo belangrijk. Samen zijn met het gezin. Succes! Hoop dat jullie tot een goede oplossing komen. Jij mag het dus gewoon van hem vragen, je hebt je al die jaren zo te lezen al genoeg aangepast.
Nou idd...precies mijn gedachte. Ik heb dat sowieso met mannen (maar ook vrouwen natuurlijk) met hobby's die ook als ze een gezin vormen kostte wat kost door moeten gaan. Zo werkt het gewoon niet.
Ik zou serieus een vakantie boeken voor jou en de kids. Scheelt een persoon in kosten want fietsen kan hij ook thuis! Egoistisch vind ik het, ik geef je gelijk dat je er op deze manier niet naar uit kijkt. Zou hem toch eens duidelijk maken dat je hier echt niet blij mee bent, heb niet het idee dat het bij hem binnen komt momenteel? Is de grap "fiets een eind heen!" al gemaakt trouwens? (Sorry )
Meningen lijken me eenduidig! En ik ben het er mee eens, hij het ene jaar, jij het volgende. En ik zou in jouw jaar een tv-, internet- en fietsloos jaar plannen tijdens de tour de france . Ik ken het probleem trouwens hoor. Mijn man heeft niet één hobby, maar een stuk of 20 waarvoor uiteraard het beste en nieuwste materiaal moet worden aangeschaft. Lees: zeilen en zeilwedstrijd van meerdere dagen, golven met GVB golfdiploma en dure golfset, racefiets met het nodige onderhoud en gerei en wederom vakantie dagen weg, iedere week voetballen met de buren (nieuwe kicks, leren bal en pomp zijn uiteraard nodig want er zijn slechts 4 ballen reeds aanwezig bij de buren die meedoen), Tablets en andere computerapparatuur om het netwerk te perfectioneren, aquarium en onderhoud, in-line skating en hockey-schaatsen, én nog een paar schaatsen: Noren en hardloopschoenen die een stuk duurder waren dan de mijne (4x gebruikt). Winst over de jaren: geen 2e aquarium meer en zijn wind-surfboard is verkocht. Overigens heeft hij met een zeer drukke baan met veel netwerk borrels en etentjes (waar hij vrijwel al zijn tijd aan besteedt, uiteraard geen tijd om alle hobby's ieder jaar ook maar één keer uit te voeren). I get it!
Ik vind dat je niet altijd alles leuk hoeft te vinden wat partner leuk vindt. Ik zou hem zn fietspleziertje gunnen, en daarbij nog een vakantie voor het gezin plannen. En dan zou ik schijt hebben aan dat ie dat dan niet leuk vindt, jij vindt dat fietsen ook niet leuk. Dat heet compromissen sluiten. En ik neem aan dat als jullie eenmaal op plaats van bestemming zijn, hij niet gaat zitten mokken, maar zich vast wel zal vermaken met de kids. Zo niet, zijn probleem, hij heeft zn pleziertje ook gehad.
Ik ben het ermee eens dat het niet kostte wat kost door moet gaan. Maar het hebben van een gezin betekent niet dat je geen dingen meer voor jezelf kan doen. Mijn vriend crosst graag op de motor, ik loop graag hard. Hij zorgt dat ik minstens 2x per week kan hollen, ik zorg dat hij elke 2 maanden kan crossen. Iedereen tevreden
Niet alles gelezen. Maar ik zou hem een week ofzo alleen laten gaan en jij met de kinderen die periode ergens anders naartoe. Ofwel doe je om en om. Het ene jaar met zijn ouders en het andere jaar als gezin op vakantie. Moet dat fietsen overigens persé op vakantie? Kan hij hier ook niet fietsen (eventueel met zijn broer)?
boek je lekker een keer voor jou en je kinderen. (of net alsof, of je "dreigt" ermee) Als hij dan vraagt waarom kun je heel duidelijk antwoord geven: Omdat al dat gefiets je de strot uit komt en je graag eens wilt genieten van een vakantie zonder gezeur/gedram/frustraties over fietsen. Als dat dan betekend dat hij niet mee gaat...so be it. Eens zien hoe vlot de boodschap duidelijk is.
Dat hoor je mij ook niet zeggen toch...mijn man crosst 2x per week op zn mountainbike..maar kan het niet dan kan het niet en na 7 uur want dan liggen de kinderen op bed. maar ik doel meer op voetbal elke week trainen en een wedstrijd e.d