Buiten de hele (nutteloze) discusissie van wel of geen potjes om: ik denk dat ht aan je kindje ligt en aan de leeftijd. Ook aan wat het thuis al mee eet. Wij gingen met de kleine op vakantie toen hij 7 maanden was. Hij eet hier thuis om kwart voor 5 met ons mee maar soms liep de dag ook weleens zo dat hij eerder honger heeft. Hij is dan echt niet meer gezellig maar na zijn eten wel. Dus wij gaven dan gewoon een potje (omdat ingevroren vers mee nemen geen optie was in een hotelkamer zonder vriezer etc) en dit werkte prima. Volgende vakantie is als hij 13 maanden is en dan wil ik proberen hem mee te laten eten. Maar heeft hij nog steeds dat hij niet kan wachten tot wij eten dan neem ik weer potjes mee (of koop ze daar). Ieder kindje is anders en ik denk dat jij het beste kan beoordelen wat voor jou en je kindje het prettigst is. Hier wordt ook meestal gewoon vers gekookt dus een keer een week of twee een potje gaat een kind niet dood aan. Ik zou, als je kindje mog nooit een potje op heeft, wel even testen thuis of hij het uberhaupt wel eet want zo niet dan heb je geen keuze vrees ik....
Tuurijk even testen. En wat ik al schreef, ik neem m'n staafmixer mee. Waar ik zo moe van wordt is de discussie tussen potjes of vers. Ik maak zelf vers....maar veroordeel niemand die potjes geeft!! Dirksmama, thanks voor de tip!! Dat wist ik niet . Heb jij nog tips waar ik in nederland koemelkvrij brood kan halen? Ja ja, ik ga tzt naar de dietiste voor m'n zoontje, maar wil ém alvast wat stukjes brood aanbieden.
Net alsof kinderen gelijk verpest voor het leven zijn als ze een week potjes zouden krijgen Net als wij heus niet ineens moddervet worden als we een paar keer patat of bij de MAC eten Vers is beter...ja klopt..maar een weekje vakantie? Over doorslaan gesproken
Er is helemaal niks mis mee om op vakantie potjes mee te nemen. Beter mee verlegen dan om verlegen. Het lijkt mij fijn om iets achter de hand te hebben mochten de buitenlandse specialiteiten onverhoopt toch minder geschikt zijn. Het lijkt me niks om 's nachts een hongerig kind te hebben omdat de drie komkommertjes en twee zoutloze frietjes toch onvoldoende bleken te vullen. En potjes zijn dan wel duur en smerig maar er zitten toch nog wel meer vitaminen in dan in zoutloze friet elke dag. Dus voor thuis vind ik het niks maar op vakantie, ach, zo erg is dat och niet? Fruitpotjes zou ik niet meenemen, banaantje prakken lijkt me wel haalbaar ook op vakantie.
Breek even in; AH heeft koemelkvrij brood en de jumbo ook. De meeste supermarkten wel. Vaak is het het broodverbeteraar waar koemelk inzit. Je kan evt via voedingscentrum een boekje kopen waar je aangeeft wat er niet in mag zitten. Dan staan de meeste producten hierin vermeld en bij welke winkel te koop. Dit wordt door de fabrikant aangegeven als koemelkvrij.
Haha ik denk gewoon: ik neem potjes mee voor t geval dat er iets is wat ze nog niet mag eten, en voor de rest: er is vast een supermarkt te vinden in de omgeving en ze hebben vast wel gehoord van appel/banaan/druiven, bloemkool of boontjes. Lijkt me sterk dat het alleen een Nederlands product is
Wij zitten op dit moment in griekenland en hier is het toch best lastig. Het restaurant van het hotel gaat pas om 7 uur open, en onze kleine eet normaal altijd om 5 uur. Dus tja.. potjes zijn dan voor nu toch wel makkelijk, want ik heb niks om zelf eten te maken op de kamer. Fruit is geen probleem, dat neem ik mee bij het ontbijt. Avondeten dus lastiger. Maar potjes babyvoeding zijn in griekenland bijna niet te koop... dus we gaan snel eens met het hotel overleggen of ze wat kunnen maken voor onze kleine op een wat schappelijker tijdstip.
Wij gaan over 2 uur rijden naar Wenen. Hebben alleen groentepotjes gehaald. Had ook daar kunnen kopen, maar wat als ik niet een supermarkt vind? Vriend gaat er heen voor zaken en ben ik dus afhankelijk van het ov. Neem liever die gok niet. Lunch maak ik bij het ontbijt klaar. Neem broodtrommel mee waar ik het brood (ook voor zoon) in doe. Fruit staat er altijd bij het ontbijt. Neem ik mee en gaat in de blender (die wij mee nemen). Probleem waar wij nog wel eens tegenaan lopen is dat de restaurants om 18:00 uur pas open gaan. Ze heeft om 17:30 uur al echt honger. En zet het op een gillen als ze geen eten krijgt. Jengelen oke, maar zij gilt echt alles bij elkaar. Het komt vast goed hoor.
Je kunt toch gewoon om 17.30 brood, fruit en een fles geven? En gewoon warm lunchen? En probeer fruit eens zonder blender, dat vult meer!
Als je potjes wil meenemen, zou ik er meenemen voor de eerste 3 à 4 dagen. Tegen dan zul je wel ergens een supermarkt hebben gevonden. Tenzij je met de wagen zou gaan en niet moet kijken op kilo's.