Eind juli gaat mijn vriend zoals ieder jaar een weekje kamperen met zijn beste vriend. Omdat ik echt helemaal niets om kamperen geef ga ik nooit mee. Ik heb die week wel vrij genomen, zodat onze zoon geen 5 volle dagen naar de gastouder hoeft. Vorig jaar zijn we samen een week thuisgebleven en uitstapjes gemaakt zoals dierentuin, zwembad en speeltuin. Hij was toen 13mnd. Dit jaar is hij 2. Vanochtend bedacht ik opeens hoe ik eraan toe ben om op vakantie te gaan. Vanaf sept heb ik geen vakantie meer gehad. Nu heb ik eraan gedacht om in die week samen met mijn zoon een paar dagen weg te gaan, gewoon naar een park in NL of België. In sept gaan we met z'n drieën nog weg. Het lijkt me heel leuk, maar....ik weet niet of ik dat wel durf, alleen met onze zoon. Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest. Onze zoon is heel actief en druk, laat zich bv in vreemde situaties nauwelijks verschonen, zo wild kan hij zijn. Toch lijkt het me vooral ook heel leuk om een paar dagen echt samen met hem te zijn. Vriendinnen hebben geen vrij in die week en ik zou mijn moeder wel mee kunnen vragen, maar het lijkt me ergens ook wel leuk om echt samen met mijn zoon te gaan. Wat kan er mis gaan, vragen mensen. Hij kan lelijk vallen, hij kan de straat opschieten, misschien raak ik hem kwijt....maar ja, dat kan hier thuis ook natuurlijk. Wat zouden jullie doen?
Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ik zou het gewoon doen. Heerlijk even quality time met je zoon samen, lijkt mij alleen maar leuk. En natuurlijk zal het ook pittig worden, je bent alleen met hem, dus kan niet even de zorg overdragen. Maar thuis zou je die week ook alleen met hem zijn. Ga anders een midweek weg naar een huisje in NL. Dan ben je eerst het weekend nog even thuis en dan 5 dagen lekker even samen weg, zwemmen, spelen, uitstapjes maken, ja ik word er enthousiast van haha. En mocht het uiteindelijk niet bevallen, kun je ook eerder terug naar huis gaan, maar dan heb je het in ieder geval ervaren. Succes met je keuze!
Natuurlijk kun je dit maartikel ik zou toch je moeder mee vragen. Altijd handig een extra paar ogen. En ook gezellig Deed ik ook toen mijn zoon klein was mijn moeder me of nichtje Veel plezier.
Als je er zo aan toe bent op vakantie te gaan zou ik eerder kiezen om hem bij je moeder te laten logeren en alleen weggaan Nee maar zonder gekheid, tuurlijk kun je dat en is het leuk, maar ik denk wel dat het pittiger is dan in je vertrouwde omgeving blijven en dat je erna nog meer het gevoel hebt dat je toe bent aan vakantie.
Hij weet nooit vooraf waar hij uit komt. Ze stappen in de auto en 's avonds krijg ik een app "we zitten daar en daar" Ik zou me niet echt op mijn gemak voelen als ik op diezelfde camping ging zitten. Dan wordt het toch meer een gezinsvakantie en die hebben we in sept al gepland Deze week is voor hem en zijn vrijgezelle vriend echt een mannenweek. Wat betreft zoon bij oma laten, ik kan hem inderdaad niet zolang missen haha. Mijn vriend hoopt over een paar jaar zoonlief mee te nemen naar de camping. Dan wil ik zeker wel eens alleen of met een vriendin weg.
Ik ben zelf met mijn 2 jongens alleen naar Center Parcs Erperheide geweest (mijn man was toen week in het buitenland voor werk). Mijn jongens waren toen 2 en 3 jaar. Ik had een VIP huisje geboekt. Ging prima. Zwemmen ging wat moeilijker met 2 jongens. Dus dat heb ik maar 2x keer gedaan.
Doen, is echt hartstikke leuk! Ik ben afgelopen zomer alleen met mijn dochter van toen 2,5 een midweek op vakantie geweest en het Was super. Ik heb me een beetje laten leiden door haar; zwemmen, kinderboerderij, speeltuin, alles heerlijk ontspannen en op het gemakje, ik kwam zelf ook helemaal tot rust.
Ik zou het doen.. en ga het als alles goed gaat ook doen (zie banner). Paar daagjes er tussen uit, ik ga vliegen met zoontje (2 uurtjes, dus niet ver). Vind het nu dat het dichterbij komt toch ook wel spannend, maar heb er zin in! Hopelijk vindt de kleine het ook leuk
Kan prima. Ik ben alleen met 2 kids van 3 en 5 en ga ook alleen met ze op vakantie. ben met ze naar disney geweest en 2x weekje terschelling. daar lekker gefietst en naar het strand. en een paar dagen centerparks huttenheugte. zwemmen, naar de dierentuin, plopsaland enz.
Absoluut doen hoor! Mijn vriend is voor zijn werk regelmatig naar het buitenland, en vaak ook niet in de vakanties. Ik ben afgelopen herfst en februari-vakantie dus in mijn eentje met de kids de hort op gegaan. Wel in een park, met een speeltuin, zodat ze lekker konden spelen (buiten en binnen). Heerlijk!
Lekker doen! Je kan ter plekke nog bedenken of je iemand een dagje vraagt langs te komen. Het is net als samen thuis zijn, maar dan leuker !
Dit vind ik zeker een goeie! Fijn dat jullie allemaal zo optimistisch zijn Ik heb wat reisbrochures aangevraagd van Roompot, Centerparcs (Landal hebben we al) en nog wat parken.
Lijkt me super leuk om samen met mn kindje op vakantie te gaan, zou het absoluut doen, leuk park uitzoeken met leuk zwembad enzo! Heerlijk een mama (mid)week!!! Ik zeg dus DOEN!!!
Ik ga om dezelfde reden komende zomer voor de 2e keer met mijn zoontje op vakantie. Ik heb een fijne caravan geboekt op een gezinscamping. Vorig jaar vond ik het heerlijk, mijn zoontje ook. Een fijne speeltuin, een lekker zwembadje doet wonderen. 's Avonds de kleine in bed en dan zelf lekker ontspannen. Je krijgt vanzelf de leuke contacten als je op een camping zit. Een vakantiepark zou ik zelf niet doen. Ik wilde wel perse een caravan met eigen wc/douche, als ik dan 's nachts naar de wc moest, bleef mijn zoontje niet alleen achter. En de boel kon gewoon op slot.
Jáááá, doen! Mijn man is redelijk vaak weg voor zn weg, soms best lang. Toen de jongste er nog niet was (ik was zwanger) ben ik met mn toen bijna 2,5 jarige dochter samen een dikke week weggeweest en het was echt heel leuk! We hebben het super gezellig gehad met zn tweetjes. Omdat je kindje weet dat het alleen jij en hij zal zijn, is de kans groot dat ie veel meegaander en praatgrager gaat zijn dan normaal. Ik heb zo genoten van elke dag lekker samen met mn dochter uit ontbijten, lunchen en dineren en leuke dingetjes doen. Heel bijzonder om mee te maken . Mn jongste vind ik nu nog nét iets te jong, maar over een jaartje wil ik tijdens één van mn man's reisjes heel graag nog eens samen met mn kids. Hoewel het met één kindje toch net iets specialer is dan met twee denk ik.