Wij gaan volgende week op vakantie naar Spanje in de buurt van Malaga/Benhavis. Nu eet mijn dochter vrij slecht maar de potjes van Olvarit gaan er goed in. Hebben jullie ervaring met de verkrijgbaarheid van babyvoeding in deze regio? Zijn er voldoende potjes warm eten/fruit verkrijgbaar? Ik zou heel blij zijn met jullie tips. We vliegen met Ryan air, mag je dan in de koffer potjes meenemen?
In de koffer kan dit sowieso wel... Ben er nog niet geweest maar ik vermoed dat je sowieso overal in Europa voldoende keuze hebt in potjes babyvoeding?
Dank voor je tip! Ik bedoel eigenlijk alleen de potjes voeding en het fruit. Olvarit is helaas niet te verkrijgen in Spanje.
Olvarit is op veel plekken in Spanje te krijgen hoor. En zat andere merken bij bijv de Carrefour of apotheek.
Spaanse babys eten ook niet direct met de pot mee, dus lijkt me dat je goed potjes fruit en groente kan kopen. Ben momenteel in Portugal en de keuze was hier in de supermarkt ruim voldoende. Voor de zekerheid (en voor je eigen gemoedsrust) kun je indd een paar potjes in je bagage stoppen. Wij mochten zelfs flesvoeding in onze handbagage meenemen. Hier wordt bij de bagagecontrole specifiek naar gevraagd als je met een kindje reist. De fles ging dan door een andere 'scanner'. Fijne vakantie alvast!
Dank jullie wel voor de tips! Mag je nu nog max 150 ml meenemen in de handbagage? Stel ik maak vlak voor vertrek nog een fles melk dan mag deze mee? Ik neem inderdaad een paar potje mee dan moeten we ons daar verder maar redden Zal vast goed komen.
Er is zat keus in potjes. Ook word het merk hipp daar verkocht. Verder was ik wel redelijk verbaasd dat er in alle potjes vlees of vis zat en van Vega maar een smaak.
Hoe het in de buurt van Malaga/Benhavis is weet ik niet maar op Mallorca kon je in iedere supermarkt potjes krijgen. Mijn dochter at de groentehapjes echter niet. Fruit wel. Potjes mag je gewoon in je koffer meenemen. Wat betreft de fles. We hadden de fles en poedertorentje in de handbagage. En na de douane flesje water en theewater gekocht en daarmee het flesje bereid vlak voor we het vliegtuig ingingen. Op de terugweg hebben we het water (dat we na de douane gekocht hebben) in het vliegtuig laten opwarmen.
Wij hadden op de heenreis een fles met melk van ongeveer 200 ml. Die hadden we op het vliegveld klaargemaakt met thee en een flesje spa om te kunnen drinken tijdens het opstijgen. Op de terugweg hadden we een flesje water van ongeveer 210 ml. Beide keren geen problemen gehad bij de bagagecontrole. Er werd beide keren specifiek gevraagd of we vloeibare babyvoeding bijhadden en dat ging dan op een apart bandje.