Ik had even een vraagje. Mijn dochter was vandaag bij het cb en daar vonden ze dat ik me ernstig zorgen moest maken aangezien ze nog niks doet. En met nog niks bedoelen ze, niet rollen, niet haar hoofd optillen in buikligging, hoofdje nog erg wankel en ze trekt haar voetjes nog niet naar haar gezicht. Nu moet ik naar de fysio, en ze denken zelfs dat die me doorstuurd naar de kinderarts. Helaas kan ik de fysio niet bereiken (zal wel eerder weekend hebben). Dus maak me nu erg zorgen en moet daarmee een lang weekend in. Zijn er nog meer kindjes die zo laat waren? En kwam dit vanzelf goed? Of dmv fysio? Gr Sabine
Ik zou me niet zoveel zorgen maken, oefen je wel met haar? Mijn dochter kan haar hoofd wel goed rechtop houden en trekt sinds kort haar voetjes naar haar mond. Maar van rollen is hier ook nog geen sprake. Ik zou haar vaak even op haar buik leggen. Gewoon even naar de fysio bellen, die zijn vast nog wel open tot 17 uur toch?
Ik vraag mij ook af wat je doet met je kindje? Hoe vaak ligt ze in buikligging en hoe lang? Tilt je kindje wel in rugligging de benen op? Want ik weet niet wat je bedoeld met voeten optrekken naar gezicht. Over het rollen zou ik me ook nog geen zorgen maken... 4,5 maand is nog vroeg. Hier tilt ze wel erg goed haar hoofdje op in builigging, maar elke kind is anders. Wat doet je kindje als je in builigging een handdoek onder haar oksels legt, of haar zelf iets optilt aan de voorkant door een hand onder haar borst te schuiven? Vaak gaan ze vanzelf aanspannen. Verder zullen die paar dagen echt niets meer uitmaken, dus tel even tot 10
Fysio kan vast goede tips geven om spelenderwijs wat te oefenen met bv buikligging. Geen zorgen maken hoor! Volgende week gewoon eens bellen voor een afspraak
Rollen is wel heel vroeg denk ik !? Hoofd optillen was altijd prima hier maar rollen wel later. Voetjes weet ik totaal niks van. En niemand die iets zei hoor!? Sommige CB's...