Net op Facebook komt weer een vreselijk bericht met foto voorbij. In een kanaal in Nijmegen is een zwaar mishandelde stafford gevonden, dood in een sporttas. Vreselijk! Hoe zijn mensen tot zoiets in staat. M'n maag draait er van om. Ik zal maar achterwege houden wat ik degene toe wens die dit op z'n geweten heeft.... Wat een beest!
Ik vind het zo erg dat mensen dat dan ook nog moeten delen, zodat anderen geconfronteerd worden met dingen die ze echt niet willen zien.
Ja helaas heb ik die ook al voorbij zien komen - al zo'n twee/drie dagen terug ofzo. En ik heb jammer genoeg ook nog van die vrienden die graag op het knopje 'delen' klikken, dus ik heb hem vanochtend al zo'n vier keer voorbij zien komen met van die hatelijke teksten erbij. Ik vind het irritant worden. Ik ben net wakker en een beetje aan het surfen en ineens zie je dat soort dingen. Hallo, ik heb de koffie nog niet eens op joh! En als ik dat zou willen zien, keek ik wel naar opsporing verzocht. En het ergste vind ik nog wel al die hatelijkheden van mensen erbij staan over wat ze de dader toe wensen. Vaak is het een over-emotionele reactie met daarbij de bijbehorende spelfouten met het gemiddelde IQ van een SBS6 kijker. Verschrikkelijk!
Heb m ook gezien, ik kan er ook heel slecht tegen. Met al die hormonen moet ik zelfs soms opletten dat ik er niet in blijf hangen of nachtmerries krijg. Het goede nieuws is dat ze erachter zijn wie dit gedaan heeft. Nu nog een knuppel, een hele grote sporttas en een kanaal...
Ik zag ook al voorbij komen dat ze bij die man z'n ruiten ingegooid hebben. Ik snap niet dat mensen nu nog niet doorhebben dat je zulke dingen tegenwoordig niet meer ongemerkt kan doen en dat je iedereen over je heen krijgt. Iedereen weet toch dat zoiets razend snel social media rond gaat en dat je dus met naam en toenaam op het internet circuleert.... Hoe dom ben je nou als je zoiets doet. Vind het verschrikkelijk, breekt m'n hart. De reacties van mensen zijn misschien niet altijd netjes maar ook hier geldt denk ik: Aktie=Reactie...
idd heel ziek en vreselijk voor die beesten. wel heb ik een tijd geleden aangegeven dat ik mensen die zulke fotos plaatsen of van mishandelde kinderen etc ik ze zonder pardon van mn facebook knal. ik oef dat niet heel de dag te zien allemaal
Heb de foto ook gezien.. HEEEL erg! Snap ook echt dat men het bericht wil delen om de dader aan te pakken, maar een foto vind ik ook minder. Staat weer op mn netvlies.
Ja heel erg Maar ik vind het belachelijk dat iemand het adres van de dader online heeft gezet en nu schijnbaar zijn flat (waar dus nog meer mensen wonen) in de fik hebben gezet.. (dat heb ik in ieder geval gehoord?) ik kom een beetje uit de buurt en heb veel kennissen in Nijmegen die dat vertelde
Ik ben lid van allerlei fb pagina's van bv wakker dier, vegetarische dingen... Kom daar dan ook allerlei zielige plaatjes tegen... Kan er ook steeds slechter tegen Maar wil tegelijk ook niet mijn ogen sluiten voor het dierenleed.
Vreselijk, ik ken de plek waar het beestje gevonden is.. vaak genoeg met mijn eigen hond gelopen. Je zal zoiets vinden.. vreselijk! Dader is gevonden en ik las vannochtend opgepakt door politie... te erg voor woorden dat dit nogsteeds gebeurd..
Ik steek mijn kop niet in het zand maar als ik op Facebook kom heb ik geen zin om elke keer kotsmisselijk te moeten worden. Ik klik netjes elke elke keer op 'verbergen' maar blijf het maar steeds tegen komen door delende vrienden. Nogmaals, ik vind het heel erg wat er gebeurd en ik weet dat het gebeurd. Ik ben er alleen niet voor 'gemaakt' om dat te zien.
Ik vind het ook echt vreselijk om te zien hoor. Ik wil m'n ogen er niet voor sluiten maar ben heel de ochtend al overstuur van die foto (ben ook weer zwanger dus beetje last van de hormoontjes) . Ik hoop dat ze deze lafaard een gepaste straf opleggen!!! Dieren zijn onschuldig, je mag ze nooit onrecht aan doen.
ik sluit mn ogen er ook niet voor. maar door al die ranzige fotos neer te zetten wordt het ook zeker niet minder hoor. zijn altijd weer malloten die het dan juist gaan doen
Ik begin dat gedeel van dat soort foto's ook kotsbeu te worden. Ik sluit zeker mijn ogen er niet voor, maar het feit blijft dat het dier op de foto al overleden is en ik er niks meer aan kan veranderen. Ik hoef dan ook zeker niet te weten wat voor gruwelijke marteldood een dier gestorven is en hoe hij er dood uit ziet... Als het nou gevallen zijn die je nog zou kunnen voorkomen of waar je in zou kunnen helpen, kan ik nog begrijpen als mensen iets delen in de trant van: let op, deze hond moet met spoed naar een nieuw huis omdat....". Maar een verminkte hond/kat of ander beestje op de foto hoef ik niet te zien...
ja maak daneen foto van alleen het hoofd of recontrueer het op de computer van mijn part naar iets normaals maar ik wil ook echt niet het leed zien wat is toegepast op het dier, ik en meer mensen kunnen hier echt lang mee in hun hoofd zitten. zulke beelden blijven mij vaak wel even bij!
Als ik dat programma over de SPCA op TLC/Animal Planet ook zie.. Gruwelijk wat mensen hun dieren aan kunnen doen Ik ben echt geen figuur wat dieren als kinderen ziet en ze het duurste voer zou geven, maar om dat programma kan ik echt janken.
Vreselijk..heb de foto ook gezien.. Zo zijn er meer van die foto's en verhalen op facebook. Ik snap dat er aandacht voor moet zijn zodat het bestreden kan worden maar eerlijk gezegd lees ik het niet meer en scrol ik snel langs zo'n plaatje. Waarom? omdat zulke dingen in mijn hoofd blijven hangen en ik er erg neerslachtig van word.