Dat doe ik ook. Zou het slecht trekken als ik in een heel rommelig huis thuis kom met alle spullen van 2 weken kamperen. Als we s ochtends vroeg weggaan doe ik dat de avond ervoor. De kinderen naar boven en man is dan een uurtje bezig met alle fietsen erop te zetten, dus dan kan ik lekker aan de gang.
Hier ook. Tijdens de ochtend is het dan nog gewoon de kinderen de auto in, wie wil neemt zijn kussen mee. De broodjes die ik gesmeerd had en mijn slaap toestel. Al de rest zit en ligt klaar.
Bah hier ook alleen maar een stressgevoel; Over een week vliegen vanaf Schiphol. Alleen handbagage mee is echt geen optie..
Ik had het vroeger wel, toen de kinderen nog klein waren en er een enorme zooi mee moest. Nu niet meer, we kopen het daar wel als we het vergeten zijn. Helpt ook wel dat ik nu nog voor mijn werk echt ver weg ben en pas 2 dagen voor we vertrekken terug kom, jetlag en wel. Dus ze zoeken het maar uit, als ze per se iets mee willen hebben mogen ze daar zelf voor zorgen
Nee heb ik niet. Wij kamperen met een tent dus veel spullen nodig. Maar wat dat betreft heb ik goed voorbeeld gehad van mijn moeder. (Wij kampeerden vroeger 4 weken met vouwwagen, later caravan en 4 kinderen) die was daar heel makkelijk en nuchter in. Ik maak lijstjes in volgorde van belangrijkheid. Wat past gaat mee, wat niet past niet. Er is een soort basis die mee moet (van tent t/m paspoorten) en de rest is vervangbaar/ misbaar. We hebben bijv een opvouwbaar keukenkastje, superhandig. Maar als hij niet in de auto past blijft ie thuis. Ik heb geen tijd en zin om erover te stressen.
Ik ben al wat minder gestrest dan gisteren avond. Ik heb vandaag mijn nagels en wenkbrauwen laten doen. Ben daarna de stad in geweest voor de reisspelletjes en wat opblaas speelgoed voor in het zwembad (ervaring dat daar iets €30 kost wat hier bij de action of big bazaar €6,95 kost en dat vind ik gewoon echt zonde). Daarna dochter naar mijn moeder gebracht en alle slaapkamers en de badkamer gedaan. Bovenverdieping en zolder zijn nu klaar. Met de was en strijk ben ik helemaal bij. Gisteren met zoon besproken welke kleding hij mee wil en afgesproken dat hij die nu niet meer aan trekt. Vanavond met man even dezelfde afspraak maken (en heb al wat shirts in mijn deel van de kast gehangen en hij zoekt toch niet verder dan zijn neus lang is dus die zijn “veilig”). Morgen ga ik nog langs de action met dochter samen om voor haar wat knutselspullen voor op vakantie uit te kiezen. Daarna met dochter naar de bioscoop en daarna mag ze zich thuis zelf vermaken zodat ik de beneden verdieping grondig kan doen. Heb me nu voorgenomen de tuin te laten voor wat het is (wilde deze nog even inspuiten met schoonmaakazijn zodat er niet te veel onkruid staat als we terug komen) maar ik maak het mezelf te gek op deze manier, dus ga dat niet doen. Zaterdag ga ik als man weg is beginnen met inpakken. Zondag de laatste boodschapjes doen (lekkere dingen en drinken voor onderweg) en zorgen dat alles opgeruimd is en maandag echt alleen nog de auto inpakken. Mijn moeder heeft me op het hart gedrukt dat ik zondag deze week niet mijn bedden verschoond en maandag ook niet die laatste ronde door het huis moet doen omdat zij dat doet als ik weg ben. De was die er maandag nog ligt haalt ze uit mijn mand en wast ze voor me en de vaatwasser zet ik bij vertrek aan en haalt mijn moeder dan leeg. Dus ik denk dat ik in principe nu wel adem kan gaan halen en alles op de rit heb. Moet alleen elke dag tot vertrek even langs de bank om te pinnen (kan bij geldmaat maar een Max bedrag er dag) want las op de fb groep van de camping dat de pinautomaten daar constant leeg zijn en de bars bij de zwembaden en aan het meer sinds dit jaar alleen nog cash aannemen en er niet gepint kan worden. Ik wil dus eigenlijk het geld voor de vakantie grotendeels cash mee dit jaar.
Yup elk jaar Alles moet schoon en fris anders kan ik echt niet weg Natuurlijk nog naar de kapper Dingen kopen voor vakantie etc
Ik heb ook altijd gevoel dat ik 101 dingen moet doen voor de vakantie. Ik maak heel veel lijstjes. Wat nog kopen Inpaklijsten To do lijst (wat moet voor vakantie, wat kan er na) Qua inpakken hou ik aan op een stuk onderkleding kunnen 2 items shirt/jurk/hemd. En onder een stuk bovenkleding ook 2 items. En nog een tip van een andere forummer schrijf achteraf op wat je mistte op vakantie en wat je niet gebruikt. Ik neem dus elke keer een rugtasje speelgoed mee. Maar ze speelt nergens mee.
ja ik vind dat ook wel gek. En het is zo een massale camping met maar 2 pinautomaten op de camping dus logisch dat die vaker leeg dan vol zijn helemaal als je op bepaalde punten alleen nog cash kan betalen. Man heeft 2 mogelijke verklaringen. Ze willen de gemiste inkomsten van Corona met zwart geld terug verdienen of ze willen de tenten verkopen en zo zelf nog wat extra zwarte winst eruit halen. Andere reden kan ik niet bedenken want voor de doorloop is cash ook niet bevorderlijk duurt veel langer per klant met betalen enz.
Oooh ja.. Ik voel me als een vis die langzaam in een fuik zwemt. Het is ook op mijn werk erg druk. Extra werken. En dan zijn nu de kinderen ook al vrij. Voorheen gingen we altijd meteen op vakantie. Dan kon ik als ze op school/opvang zaten alles doen. Ik heb dus een schoonmaak afvinklijst. Elke dag doe ik iets. Dingen die ik dan volgende week niet meer hoef. Want dan heb ik die tijd wel nodig voor het inpakken, de jongens, de was en beneden schoonmaken. Oh ja, en de kleedjes van de hond wassen, en nog even door de tuin. Oh en alle bedden nog verschonen, en.. en… aaaaahhhhh!
wij gingen ook altijd de eerste week. Dan deed ik alles als de kids nog op school waren. Dit jaar voor het eerst het bedrijf met de bouwvak voor 90% gesloten, alleen open voor calamiteiten en dus de vakanties van de jongens afgesteld zodat er de hele zomer minimaal 1 koppel aanwezig is. En we vonden het wel zo eerlijk zelf de laatste keus / de optie die overbleef te nemen. Maar merk dat ik het pittig vind met kind thuis en geen extra hulp van man om de voorbereidingen alleen te doen.
Kan je dochter niet naar oma, nichtje, vriendinnetje? Dan kan je echt meters maken. Ik werkte tot 17:00 uur, mijn man was vanaf 13:00 uur aan het inpakken, kinderen bij opa en oma, daar konden we aanschuiven om te eten en de nacht daarna zaten we om 4:15 uur in de auto. Nee, het huis is niet gedweild, maar als ik met onze spullen door het huis ga zeulen na de vakantie wordt het toch weer een rommeltje, dat doe ik liever daarna.
Ik heb een gezin van mensen die in de stress raken bij het idee van op vakantie gaan. We hebben het meerdere keren geprobeerd om te beseffen dat het gewoon niet werkt voor ons. Ik maak nu vooral veel uitstapjes met de kinderen om aan het einde van de dag weer in onze eigen bekende omgeving te komen. Na de vakantie ga ik rustig met mijn dochter op vakantie zonder de stress van de andere gezinsleden
Hier megaveel te doen voor we kunnen gaan. We gaan kamperen, dus sowieso veel bagage. Paar dingen te lang uitgesteld die eerder geregeld hadden moeten worden (apk auto en nieuwe banden aanhanger. Was lastig plannen door operatie van mijn moeder). Maar we moesten ook nog nieuwe fietsdragers op de aanhanger. Zou man regelen. Maar steeds uitgesteld. En nu had ie er 1 gekocht (moeten 3 fietsen mee) want hij wilde die eerst uitproberen. Ok. Dat was woensdag Is gelukt. Nu 2 bij besteld dus? Nee 1. Want ik weet niet zeker of mijn fiets niet te zwaar is. .... Wanneer weet je dat wel? Moet ik wegen. Ja doe dan Daar krijg ik dus stress van. Dat inpakken komt wel goed. Morgen laatste werkdag en dinsdag pas vertrek. Wel veel afspraken dus de was wordt wel weer een dingetje. Zaterdag de was en boodschappen die mee moeten Zondag lunch met zus en nicht. En de campingkratjes en kratje met speelgoed klaarzetten. Maandag de katten wegbrengen en nog even naar schoonmoeder. Nadat de katten weg zijn de auto en aanhanger inpakken. Dinsdagochtend moet zoon nog naar de kapper en pakken we de koelbox in. En zetten we de fietsen erop. Daarna kunnen de koelkast en vriezer uit en gepoetst. En rond 11 uur vertrekken we (is maar 2,5 uur rijden)
Ik herken het gevoel van stress wel. Terwijl ik heel goed weet dat er niks “mis” kan gaan. Ook ik ben nogal van de structuur en lijstjes, dus pak het georganiseerd aan. Ongeveer de laatste twee weken voor vertrek stop ik met poetsen. Alleen wc’s, stofzuigen, het echt hoognodige. In de tijd die dat bespaart, ruim ik allerlei dingen in huis op. Dat varieert van het badkamerkastje, kledingkasten, laatjes in de keuken, alle kunstwerken van de kinderen, de voorraadkast. Net wat er nodig is en hoeveel tijd ik heb. Als het zo uitkomt, verzamel ik dan al heel wat spullen voor de vakantie en zet die apart in krat of tas. Zodra de caravan er is, zoek ik kleren uit en gaan die in de kastjes. Ook de rest van de spullen gaat dan de caravan in. Soms een avond, soms samen met de kinderen. Zij hebben ook altijd wat inpaktaakjes. Mijn vriend heeft zo zijn eigen afdeling waar ik me dan ook niet mee hoef te bemoeien. Laatste twee dagen poets ik dan weer “normaal”. Dat gaat dan supermakkelijk, want alle rommel is weg. De ene keer loopt het soepel en hou ik tijd over voor fatsoenlijk schoonmaken, andere keer niet en dat is ook oké. De poetsdoekjes liggen er bij thuiskomst ook nog…. Dit alles gebeurt tussen werken en voor de kinderen zorgen door, dus we moeten wel elk moment benutten. Voor ons werkt deze manier goed. Kleine stukjes werk voelt minder heftig dan 24 uur doorpezen. En wat mij helpt: bedenken hoe we boffen dat we op vakantie kunnen en ik geniet ook wel van de verzameling spullen als voorpret.
Afgelopen jaren had ik veel stress, maar dat kwam doordat mijn schoonouders in ons huis kwamen logeren als wij weg waren. En zij zijn echt pietjes precies dus ik maakte alles superschoon. Op een gegeven moment stond ik om half 11 s avonds de bestekbakken nog uit te soppen. En mijn man hielp niet, die vind het onzin. Maar ja, ik ben degene die erop aangekeken wordt als het vies of rommelig is, zo ouderwets zijn ze wel. Dit jaar komen ze hopelijk niet, maar vaak laten ze het pas een paar dagen vantevoren weten helaas. Nu zijn we net verhuisd dus alles is wel aardig schoon, maar het is nog wel wat rommelig hier en daar. Ik moet nog aardig wat dozen uitpakken, maar omdat ik geen vakantie heb, komt daar niet veel van. Qua inpakken heb ik nooit echt stress. We gaan met de camper, daar zit het meeste standaard in. Dus alleen wat kleding en wat eten voor de eerste dagen. En als er geen logees komen laat ik het huis wel netjes en schoon achter, maar dat kost niet zoveel extra moeite. Als ik geen bestekbakjes hoef te soppen, haha.