Ik heb zojuist ingechecked voor onze vakantie en nu vind ik het een beetje vaag hoe vroeg je er precies moet zijn. Overal staat 2 uur van te voren maar op mijn boarding pass staat dat je min 40 min van te voren je bagage moet inchecken (Eindhoven airport). Normaal gesproken ben ik er altijd ver van te voren maar aangezien we om 7 uur vertrekken en 2 kleine kids bij hebben ben ik liever niet veel te vroeg op de luchthaven. Weet ook niet hoe druk het is met controles. Het is nog heel vroeg dus dan lijkt het mij wel mij te vallen maar wil natuurlijk ook niet te laat komen. Hoe laat zouden jullie gaan? Ik zat zelf toch te denken om 2 uur van te voren daar te zijn....
Wij waren er in mei ook twee uur voor vertrek en zou dat ook zeker aanraden. Als het druk is kan het zo voorkomen dat je best even moet wachten bij de douane, en je wilt gewoon echt niet je vlucht missen. Ook vind ik het met kinderen dat je meer tijd nodig hebt daar. Niet alleen qua koffers afgeven, naar het toilet, kinderen verschonen etc. Kost veel meer tijd dan wanneer je zonder kinderen reist. Alles moet 1 voor 1 en om de buurt, dat vond ik qua tijd en timing echt tegenvallen. Bij ons was het best druk en hebben we er minstens 30 minuten over gedaan terwijl we met de buggy nog best naar voren gehaald zijn door een medewerker. Als we dus de gewone rij hadden moeten volgen hadden we minimaal het dubbele aan tijd kwijt geweest en dan heb je dus verder nog niks gedaan.. Fijne vakantie!
Wij waren er ook om 5 uur sochtends want we vlogen om 7 uur maar het was dus super rustig. Moesten eerst nog een tijd wachten totdat we uberhaupt door de controle mochten en daarna nog een tijd tot vertrek. Wij hadden dus wel later kunnen komen.
40 min is als je geen ruimbagage hebt etc... Maar zou 1,5 doen das de gulden middenweg en ochtend zo vrieg kan dat best
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar toen ik jaren geleden ook rond deze tijd vloog ging het vliegveld pas open om 5.30, stond ik daar een kwartier kou te kleumen voor de dichte deuren (ja ik was ook verbaasd maar dat heb je op een klein vliegveld). Wij vlogen afgelopen meivakantie vanaf Rotterdam en toen waren we ondanks het vroege tijdstip toch wel 2 uur van tevoren aanwezig, het was erg druk en ze deden de controles gedetailleerd dus het was geen overbodige luxe.
Ik zou toch wel 1,5/2 uur van te voren aanwezig zijn. Je weet nooit hoe het allemaal loopt. Liever te vroeg dan te laat.
Wij vlogen afgelopen vrijdagmiddag half 6. Drukke tijd dus. We waren half 4 op het vliegveld maar het parkeren koste al een half uur. Alsnog ruim op tijd en een tijd zitten wachten. (En de kinderspeelruimte is niet veel)
Ik zou ook 1,5 a 2 uur van tevoren aanwezig zijn. Ik heb vorig jaar zeker 45 minuten in de rij gestaan voor de handbagagecontrole. Daarna nog even plassen, eten, drinkbekers vullen met water etc dus die tijd had ik echt wel nodig.