Ik zou dan gaan naar China Italië Turkije Alias thuisbezorgd. Nl ik wil vooral rust Misschien nog rondje Nl. Limburg (vlaai), s Hertogenbosch (bossche bol), volendam/urk (vis), Zeeland (Zeeuwse bolus/mosselen)? En er is vast nog wel meer in Nl wat zn eigen eten heeft, dit komt nu in mij op
Nederland= reisdag hahahhaa dan komen we aan in Belgie. België : wafels voor het ontbijt? mosselen, stoofvlees, dikke frites met echte mayo. Ierland: ontbijt met ei/bacon/worst en wittebonen, toast. (bloedworst) Avondeten; irish stew, lamsvlees Frankrijk : croissant, sla met spekje en gebakken ei, Croque Monsieur, Quiche Lorraine. Salade Niçoise. Steak au poivre. Spanje: Ontbijt met toast, croissant, churros, broodjes of gebakjes, lunch; salade. Avondeten wordt tapas Marokko; El ras hanout burgers met couscous, feta en hummus. Italië : Brioche en koffie, lunch is uitgebreid met primo (warm pasta gerecht), een secondo (vlees- of visgerecht) en een contorno (bijgerecht zoals salade, aardappelen of andere groenten). Avond eten is alleen wat lichts secondo, vlees of visgerecht met groenten en wat brood. Italie: Pizza van de bbq! Slovenie: ćevapčići met paprika Avjar en rauwe ui en mosterd met patatjes en sla. Kroatie: ?? Vis met spinazie/aardappelen. Griekenland; gyros met platbrood, tzatziki, boerensalade en tomatenrijst Turkije; Kofte met uiensalade en knoflookyoghurt. Oostenrijk: kaiserschmarren, schnitzel met paprika/ui/champignons/ kaas onder grill Zwitserland: Flammkuchen, verder nog geen idee?? Duitsland: harde broodjes, curryworst uit de slowcooker, Sachertorte (al komt de oorsprong uit Oostenrijk) Ook lekker; Middenoosten: shakshuka Zoiets...