Hallo vorig jaar november 2012 is mijn contract niet verlengd wegens zwangerschap, toen heb ik aanvullende ww aangevraagd omdat ik graag meer als 16 uur wou werken. Door gezondheidsproblemen ging ik over op ziektewetuitkering per 20 december 2012 en daarna zwangerschapsverlof. Nu ben ik nog steeds op zoek voor meer uren. Kan ik mijn ww aanvragen? Hoe werkt dit?
Beste Renieta, Je wilt graag weten hoe je (heropening) WW-uitkering kunt aanvragen. Heb je na je bevallingsverlof nog geen of niet voldoende uren werk gevonden? Dan kun je heropening van je WW-uitkering aanvragen. Een voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel dat je nog recht op WW-uitkering over had bij afsluiting hiervan voor je verlof. Je kunt de heropening van het recht aanvragen via werk.nl. Vergeet niet om jezelf dan ook in te schrijven als werkzoekende. Uiterlijk na 4 weken ontvang je de beslissing over je aanvraag. Actuele informatie over WW-uitkering na je verlof vind je hier. Ik wens je veel succes bij je sollicitaties. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dank je wel voor je reactie, ik ben al aan het solliciteren, maar dat valt nog beetje tegen. Ik ga me cv weer neerzetten op werk.nl