Hallo ik heb een paar vraagjes.. 1. Krijg je als je bij 2 werkgevers aan het werk bent van die 2 banen dan ook zwangerschapsverlof volledig betaald?? 2. kan ik van de ene baan ook 6 weken verlof krijgen en van de andere 4 weken van te voren?? of moet dit gelijk zijn?? 3. ik zag dat jullie dit in een blog hadden staan: Vanaf 1 juni 2013 zal UWV de zwangerschapsuitkeringen berekenen op basis van het gemiddelde jaarloon bij de laatste werkgever. De nieuwe berekening gaat met ingang van 1 juni 2013 alleen gelden voor de uitkeringen die ingaan vanaf die datum. Gaat dit dan ook over 2 banen?? en wat als ik bijv. nog maar net begonnen ben met werken in maart en in september op zwangerschapsverlof ga?? Hoe bereken jullie het dan?? alleen over de gewerkte maanden ?? of over januari tot september??
Beste 88Daantje, Je hebt een aantal vragen, ik zal ze hier per stuk beantwoorden. 1. Elke werkgever vraagt een zwangerschapsuitkering voor je aan. Ontvang je de betaling via de werkgever? Dan betaald hij/zij je loon gewoon door. Ontvang je de betaling van UWV? Dan krijg je één betaling. 2. Je kunt per werkgever zelf bepalen wanneer het verlof ingaat tussen de 6 en 4 weken voor je uitgerekende datum. 3. Dan gebruikt UWV het inkomen van de gewerkte periode en berekenen we daar het gemiddelde van. UWV gebruikt dus dan alleen de gewerkte maanden. Actuele informatie over het afspreken van je verlof met de werkgever vind je hier. Gebruik de tabbladen bovenaan om de rest van de procedure na te lezen. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
nog even een extra vraag dat gaat over vraag 1 jullie zeggen dat ik 1 betaling krijg maar is dat dan wel over mijn 2 werkgevers???
Beste 88Daantje, Worden je zwangerschapsuitkeringen van beide werkgevers door UWV aan jou betaald? Je ontvangt dan één betaling van je zwangerschapsuitkering over beide werkgevers. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare