Wij passen onze vakantie dus wel aan. Ook hier bezig voor een tweede en ik wil in de buurt van mn eigen artsen zijn. Heb teveel meegemaakt om op artsen te vertrouwen laat staan op buitenlandse artsen waar ik de taal ook niet spreek. Wij gaan dus lekker naar Zeeland met de auto en caravan. Mocht er iets zijn zijn we of binnen 1.5 uur thuis if in Gent
Je mag geloof ik maar tot 34 weken vliegen. Verder zou ik geen bungeejumps of raftsessies boeken haha. Zelf moet ik rekening houden met mijn bekkeninstabiliteit en kan ik geen zware koffer voortrekken of flink klimmen. Geen idee hoe dat bij jou is of zal zijn.
Hou er vooral rekening mee dat je niet altijd kunt voorspellen hoe een zwangerschap verloopt. Ik ben bijvoorbeeld altijd vreselijk beroerd van begin tot einde en echt niet in staat te reizen tijdens een zwangerschap. Aangezien je nu nog helemaal niet zwanger bent zou ik in principe wel gewoon lekker op vakantie gaan, maar hoi evt rekening ermee dat je iets boekt wat te annuleren is als dat nodig is, of wat qua reistijd enigszins te doen is.
Bedankt dames voor alle tips! We zijn er nog steeds niet 100% uit, maar neigen nu toch wel heel sterk naar een vakantie in Scandinavie (zijn we beide enorm fan van). Het wordt dan Finland met een huurauto en tent erbij of een kleine camper. Finland heeft een goede standaard qua zorg mocht het nodig zijn. En met auto of camper zijn we flexibel en kunnen we ook nog een hotel boeken als ik me niet goed zou voelen... Ik ben dan maximaal 19 weken zwanger, dus verwachten we niet teveel problemen. Ik ga wel even kijken of een annuleringsverzekering voor mogelijk is bij het huren van een auto.
Ik ben met 33 weken zwangerschap nog naar Rhodos gevlogen voor 8 dagen mét een zwangerschapsverklaring die verplicht is. Hier werd uiteindelijk niet eens naar gekeken, terwijl ik een enorme toeter had . Een vriendin van mij had de verklaring wel echt nodig, dus deze is wel echt aan te raden (verklaring dat je zwanger bent, ze mogen geen verklaring hebben dat het veilig is en je niet gaat bevallen want verloskundige zijn niet helderziend en willen geen proces aan hun broek ). Waar ik achteraf héél erg van baalde was dat ik juist op vakantie last kreeg van aambeien en niet zo zuinig ook. Het deed zo immens zeer dat ik op vakantie (all-in zonder apotheek om de hoek) geen curanol kon halen. Ik kon nauwelijks zitten ... Wachten op het vliegveld en de terugvlucht waren dan ook geen succes, evenals de laatste twee dagen op vakantie Een plek met een apotheek in de buurt of mogelijkheden tot zorg omtrent zwangerschap had ik zelf fijn gevonden. Dit jaar gaan we een week naar Frankrijk (hopelijk zwanger), een midweek in een vakantiepark en in november nog CenterParcs. Volgens mij beter geregeld voor zwangeren Ojaaaaaa.... En! In Griekenland aangegeven wat mijn situatie was (bekkenpijn en zwanger). We kregen hierdoor een kamer dichtbij de meeste voorzieningen