Komt u maar Wij zijn er nog nooit geweest, alleen midden Frankrijk en zuid Frankrijk. Dit jaar hebben we niet zo'n zin om met 3 kinderen heel ver te rijden, dus het moet in 1 dag te doen zijn. We komen uit Friesland, dus alleen al Nederland uitkomen zijn we al 3 uren voor kwijt
Wij zijn in het verleden in de Elza's en Vogezen geweest, en dat vonden wij heel erg mooi! Veel groen, mooie heuvels. Ik weet niet meer hoe de mensen waren.
Wij wonen ook in Friesland ( oosterwolde) en gaan ongeveer einde augustus naar Jura tegen de Zwitserse grens aan. Schijnt er super mooi te zijn ( wel wat kouder maar dat zien we dan wel weer)
Vogezen zijn niet zon zeker, maar het kan prima weer zijn...het kan ook veel regenen. Het is er wel heel mooi, veel mooie bossen, leuke dorpen, ben een paar keer in de buurt van gerardmer geweest, en we hebben daar altijd veel gewandeld(zonder kindjes). Hier staan nog wat dingen: Het weer en klimaat in de Vogezen Je zou ook bijv. Luxemburg kunnen overwegen, is nog iets minder ver en ook prachtig...of zuid belgie (aan de rivier la semois). Succes!
Wel meer kans op regen . Maar daardoor is het er ook wel heel mooi! Wij kwamen een paar jaar terug de camping op, in een flinke bui die nog wel even ging duren... Tent dus opgezet in de stromende regen. Maar wel heel mooi weer gehad, met wel flinke buien af en toe.
Wij hebben een stacaravan gehuurd met airco maar kan ook als kachel dienen nemen ons eigen kacheltje ook mee. Heb het inderdaad gelezen dat het ook flink kan regenen. Maar blijven positief hi hi
Ah kijk goed geregeld! Koud is het tijdens de buien niet hoor. En het is veel vaker heel mooi weer! Maar wel af en toe kans op een buitje. Ik zou het er niet om laten om ernaartoe te gaan, zelfs niet met tent . Op dat moment niet grappig, maar achteraf best wel . De oudste was toen 4,5 en wilde persé meehelpen, was dus ook helemaal doorweekt . Enige lastige vond ik de was drogen, hebben dus maar alles in de droger gestopt daar.
Ja dat is lastige van in Friesland wonen... Dat stuk Neeerland! Helemaal Als je weer terugkomt... Vogezen heb ik ook naar gezocht, maar kon niks leuks vinden voor de periode dat wij willen. Paar campings maar die hadden een suoer slechte score op zoover
Wij zijn er geweest. Bij Xonrupt-Longemer (gerardmer). Op camping La Vologne. Super camping, grote plekken en mooi sanitair. Verder basic. 10 minuten lopen van het meer. Het weer... wij hebben daar niet briljant weer gehad. De keren dat we zelf hebben gekookt (buiten) zijn op 1 hand te tellen. Maar je hebt er onnoemelijk veel mooie plaatsjes, zeker richting de duitse grens. We zijn een paar keer richting Colmar gereden. Ook hebben we een route langs de loopgraven e.d. gereden. Ik had dit al wel vaker gezien, maar blijft toch indrukwekkend. Nog een dagje naar een mijn geweest in de buurt van le Thillot en daar ging je ook echt de mijn in was ook erg leuk. Was het weer trouwens veel beter. We hebben ook 3 wandelingen gelopen. 1 net voor Gerardmer een heel klein wandelingetje met picknickplaatsen, 1 via een klauterpad naar de Hohneck en 1 vanaf de camping. Het was echt vaak te slecht weer om veel te lopen. Maar wij willen zeker nog een keer terug.
Wij zaten toen op camping Fayolan in Clairvaux les lacs. Wat we daar gedaan hebben, geen idee meer eigenlijk, is alweer 3 jaar geleden
Wij zijn vorig jaar in het zuidelijke deel van de Jura geweest (ongeveer 100 km noordelijk Lyon). Voor ons was t 9 uurtjes rijden (zuiden van nl) prachtige streek, 1,5 uur van chamonix (mont blanc), veel meren in de omgeving en mooi weer (mei). Ik zou persoonlijk niet snel noordelijker gaan zitten. Evt een leuke optie is, waar wij wel eens zo een dagje heen rijden is Lac de Madine. Ligt tussen Metz en Nancy. Echter zijn de campings niet denderend aan het meer.