WIj gaan naar een huisje in Belgisch-Limburg, net over de grens dus. Iemand tips voor dagjes weg met de kinderen (6, 4 en 1 jaar). Of een leuke grotere plaats om eens wat te winkel of een ijsje te halen?
Blotevoetenpad klinkt leuk! Staat genoteerd. Dankjewel. Maastricht lijkt mij leuk, maar weet niet of de kinderen dat wel zo leuk vinden
Die van ons vonden het voor even wel prima. Ijsje erbij of een warme wafel. Uitgebreid shoppen gaat hier ook niet. Bij Valkenburg zit trouwens een heel grote speeltuin waar je ook een hapje kunt eten. Ook een aanrader.
Valkenburg: Koetshoes (bij kasteel Oost, eten, wandelen en speeltuin), MergelRijk, Sprookjesbos (!!), terrasje, etc. Maastricht: combineren met spelen in het stadspark. En Speeltuin Fort Willem. De dwaze Herder vlakbij de grens (Maastricht), terras en speeltuin, ook wandelgebied. Bokrijk openluchtmuseum en grote leuke speeltuin. Speeltuin en kinderboerderij Daniken.
@Shakes En @Liefeling Is Bokrijk ook leuk voor een 3-jarige? Ik ben er vroeger met school geweest, superleuk! Maar of het voor een peuter/kleuter ook zo leuk is vind ik lastig inschatten.
Bokrijk is echt leuk, vinden mijn kinderen van 10 en 7 jaar nog leuk Voor een groter uitstapje Gaia zoo of een ander dierenpark in de buurt. Op de site Roompot staan heel veel omgevingtips. Dan zoek je een park wat in de buurt ligt en kijk je bij omgeving wat er allemaal te doen is. Daarna kijk ik via Google hoever het van onze plek is.
Wij zijn gek op pretparken dus wij zouden naar Toverland en Bobbejaanland gaan maar dat is wel prijzig.
Hangt ervan af wat je verwachting is. We waren er vorig jaar met ons zoontje van toen twee jaar, en hij vond het heerlijk om huisje in / huisje uit te lopen. Maar hij krijgt natuurlijk niets mee van de historische component. Bonus: er is een fantastische, gratis speeltuin.
Valkenburg is hier echt een hit! De grotten, kasteel ruïne, sprookjes bos, wandelen, uitkijkpunt met speeltuin. Prachtige dorp zowizo al. Maastricht is ook heel leuk. Luik is ook een prachtige stad.
Pietersheim in Lanaken, gratis https://www.lanaken.be/domeinpietersheim/Kids/Kinderboerderij_met_speeltuin Fort Willem in Maastricht is ook leuk, hebben ook een bad daar (ondiep) met glijbaan. Entree is €2pp (voor zowel kinderen als volwassenen). Er is een Plopsapark in Hasselt, je zou kunnen sparen voor een tweede kaartje gratis bij de AH. Valkenburg (NL) is ook leuk, er is een pretpark daar, de Valkenier, maar als je geen pretpark wil dan zijn er ook nog de grotten. In het openluchttheater van Brunssum (NL) zijn in de zomer voorstellingen voor kinderen, welke precies zou je even moeten opzoeken. Bij kasteel Hoensbroek (NL) is ook vanalles te doen. https://www.visitzuidlimburg.nl/agenda/detail/ridders-te-paard/92008/ Verder zijn er ook nog de Grotten van Han maar dat licht zuidelijker.
Met kinderen van zes en vier kan je niet veel meer gaan doen in Plopsa Hasselt. En de grotten van Han is nog een stevige rit verwijderd van Limburg
Ja! In september met een bijna 2-jarige, 3-jarige en 4-jarige geweest. Eerst het openluchtmuseum en daarna de speeltuin. Die dag was er wel vanalles georganiseerd qua markten. Het was heel erg leuk!
Is een beetje lastig qua leeftijd ja. En dan nog eentje van 1 erbij. Denk dat dat bij de grotten van Han dan niks wordt?