Ik hoor graag jullie ervaringen over de vluchten van Ryanair met baby's dreumes, is de eerste keer dat we met deze maatschappij gaan namelijk. Heb al begrepen dat ze aan boord niks van melk of voeding opwarmen (erg praktisch, we vliegen natuurlijk net rond ontbijt-tijd:x), maar hoe zijn ze bv. met het meenemen van bv. voding, drank etc. in de handbagage voor de beeb? We mogen elk 10 kilo, dus wil toch wel de potjes Olvarit (is op het moment het enige wat hij zonder aarzelen eet) in de handbagage stoppen, weet ik zeker dat we die in elk geval niet kwijtraken. En met drinken voor de kleine? Bij Arke hadden we de laatste keer 3 van die flessen sap van Olvarit bij, dat moest alweer eerst allemaal nagevraagd worden of dat meemocht, duh. Toevallig was er een van de douane- mensen daar die gebruikte de sapjes ook voor haar eigen kindjes, dus die kende ze wel. 1 flesje mocht niet mee, want dat was al geopend, de andere twee mochten wel gewoon mee.
Wij zijn toen mijn zoontje 13 maanden was met Ryanair geweest en ik had toen in ieder geval gewoon een rietjesbeker met water bij me, een bakje druiven en wat koekjes en rijstwafeltjes in een doosje, dus ik neem aan dat wat babyvoeding ook geen probleem moet zijn, zeker ongeopend. Volgens mij had ik toen in de luiertas (was de handbagage) trouwens ook gewoon nog een just in case potje olvarit zitten. Maar met meerdere potjes olvarit zul je snel aan je 10 kilo zitten. Ik weet niet waar je naartoe gaat, maar kun je er niet 2 of zo meenemen, en op de plaats van bestemming wat bijhalen? Potjes babyvoeding verkopen ze overal wel. Wil hij niets anders eten? Eet je kindje niet gewoon al brood trouwens? Want dan kun je natuurlijk gewoon een pakketje met belegde boterhammen meenemen als ontbijt. En daarbij gewoon water, of anders wat melk in het vliegtuig bestellen, hij kan het toch ook gewoon koud drinken? Al hoor ik voor het eerst dat ze niet iets zouden willen opwarmen hoor. Anders misschien van die kant en klare pakjes pap van Nestle, met een rietje, ook koud te drinken.
Koude melk is geen optie ivm KMA, naast zijn warme melkfles drinkt hij wel ook graag de soja-variant yogho, dus die gaat zeker mee. Olvarit neem ik wel mee, we hebben zowat alle andere merken geprobeerd, dit is het enige wat er zonder mokken ingaat. Brood etc. en fruit gaat ook goed hoor, maar de olvarit wil ik mee in de handbagage zodat we niet zo gauw voor het blok komen te staan mocht er een koffer kwijtraken
Ah op die manier. Ik denk dat dat geen probleem moet zijn (behalve wellicht het gewicht), maar op de site van ryanair is geloof ik wel precies te vinden wat en niet kan. Ik zie trouwens nu pas dat jouw mannetje zo wat precies even oud is als de mijne
Het heeft niks met de luchtvaartmaatschappij te maken wat je aan babyvoeding en vloeibaar mag meenemen maar met de veiligheidscontrolle op de luchthaven. Je mag babyvoeding in de handbagage meenemen maar alleen een normaal aantal wat baby tijdens de vlucht denkt nodig te hebben. Dus bijvoorbeeld 15 potjes denk ik niet dat ze door de vingers zien bij de controlle.
Ik heb 1x met kleine kinderen gevlogen met Ryanair en toen had ik pakjes appelsap meegenomen voor ze en dat mocht. Het is wel handig om ze in een apart plastic zakje te doen in je handbagage, want ze moeten er uit bij de bagagecontrole.
Wat je mag meenemen bepaalt niet Ryanair maar de regels van Nederland, de controles gebeuren door de marechaussee en niet door Ryanair, dus dat is voor iedereen die vanuit Nederland vertrekt hetzelfde.
Ik had toen mijn zoontje net 1 was nog warme melk in een thermosflesje gedaan. Bij controle vroegen ze me een slok ervan te nemen en toen mocht het mee.
Bij de etos en hema kan je van die kleine doorzichtige flesjes krijgen voor mee op reis. Ik vul die altijd met diksap en koop dan aan de andere kant van de douane een fles water. Zo kan je altijd een sapje maken.