hoe laat vertrekken naar oostenrijk wintersport?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door IkTara, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    Hallo,

Wij gaan komend weekend naar oostenrijk. Wij zitten te dubben over hoe laat we die kant op moeten gaan met de auto? Vrijdagmiddag al? Zaterdag nacht of op de ochtend vroeg. Zaterdagmiddag kunnen we in ons huisje.
    Wat is jullie ervaring?

Groeten Tara

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik zou denk ik in de nacht (rond 2/3 uur, als je dan zo'n 12 uur reistijd hebt ben je er halverwege de middag) vertrekken en in 1 x rijden, ze geven geen sneeuw op in duitsland voor zover ik kan zien, dus lijkt me dat je vrij "probleemloos" door kunt rijden.
    Veel plezier op vakantie!

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij zijn met carnaval op skivakantie geweest. Dit was de drukste week aangezien de duitsers en oostenrijkers ook vakantie hadden. Jullie zullen dus richting Oostenrijk minder verkeer aantreffen. Desalnietemin rijden wij altijd in de nacht.
    Dan heb je gewoon het minste oponthoud. Afgelopen vakantie zijn we al om 21.00u vrijdagavond aangereden. Om 6u in de ochtend kwamen we aan bij ons appartement in Maria Alm. Dit is ons erg goed bevallen. Zo heb je de hele zaterdag om skipassen, huurmateriaal, lessen etc etc te regelen.

Probeer de A8 tussen stuttgart en ulm te mijden mochten jullie die kant op gaan. En hou op de terugweg rekening met oponthoud bij de grensovergangen oplopend tot 2 uur. Wij hebben ervoor gekozen om helemaal binnendoor te rijden en niet via Kufstein.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij zijn ook met de carnaval geweest (hadden ons vergist in de schoolvakanties ;) ). Wij zijn vrijdag om 12.00 uur weggereden, en waren 's avonds om 20.00 uur in ons overnachtingshotel in Nürnberg. Veel file gehad onderweg op de A3 tussen Frankfurt en Nürnberg, ze zijn op veel plekken met de weg bezig. Op zaterdag hebben we van 07.30 - 15.00 uur gereden, wederom heel veel file. We zijn vanaf Munchen binnendoor gereden richting Salzburg (via Rosenheim), ook daar veel file.

Twee dagen filerijden dus, erg balen. Maar 's nachts rijden is niks voor ons, dan liever 's ochtends na het ontbijt uitgerust in de auto stappen.

De terugweg hebben wij inderdaad ook 50 minuten file gehad bij de grens (A1 bij salzburg) door controles.

5. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben deze route gereden en geen files en geen enkele baustelle gehad onderweg:

Bij Roermond de grens over > A52>A61>A6>A7>A8>A99 Ring Munchen>A8 doorrijden richting Chiemsee>Deutsche Alpenstraße richting grensovergang Niederland.

Hier heb je natuurlijk niets aan als je naar Vorarlberg op vakantie gaat :);)
    Maar probeer de A3 in ieder geval te vermijden!!!

6. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    Bedankt voor jullie reacties! Zoals het nu staat gaan we rond 2 uur rijden in de nacht. Ik ben benieuwd!

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Veel plezier!
    Mijn ervaring is dat de reisduur elk jaar zo wisselend is, o.a. door het weer, hoe de vakanties vallen, wegwerkzaamheden. Uiteraard speelt ook mee waar je heen gaat.
    Denk dat het qua drukte wel meevalt dit jaar, omdat de vakanties wat meer verspreid zijn.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij zijn vrijdagavond laat vertrokken. Zaterdagochtend om een uur of half 12 aangekomen. Ongeveer 1,5 uur file bij elkaar gehad en nog een uur liggen slapen in de auto en 2 x een tussenstopje om te plassen/wat te drinken. We zijn wel via Kufstein gegaan, zo'n 20 minuten iets langzamer rijdend verkeer, viel wel mee.
    We hebben hier de skilessen geregeld en boodschappen gedaan enzo, om 2 uur konden we het huisje in.

Deel Deze Pagina