Kamperen in Italie.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Arian, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoi Dames,

Zijn er hier mensen die met een auto + caravan naar Italie gaan?
    (Of zijn geweest) Zoja, hoe hebben jullie dit ervaren en wat was jullie route?
    Wij zijn vorig jaar onverwacht naar Italie geweest met caravan, helemaal onvoorbereid. (Zouden naar Limburg, maar hebben onderweg besloten naar Italie te gaan:D)
    Maar vond de Gotthard-Tunnel vrij eng en lange file's...

Vandaar mijn vraag, zijn er routes die we beter kunnen doen dit jaar naar Italie?

En, ik zat te denken aan Lago Magiorre, of Gardameer, alleen... zijn deze campings vrij prijzig, rond 30-35 euro per nacht, en dan voor 14 dagen vind ik vrij duur.. Kom je al gauw op 400-500 euro...

Hebben jullie leuke tips, of campings, die wat minder duur zijn, wel aan het strand?
    Het maakt niet uit dat het niet toeristisch is, dat maakt het vaak wat goedkoper!

Iemand?

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    De afgelopen twee jaar zijn wij naar Italië geweest, maar telkens in een appartement, dus heb geen ervaring met campings. Al lijkt E 400-E 500 voor twee weken in Italië me eerlijk gezegd totaal niet duur... Wij waren dat bedrag per week kwijt voor een appartement (wel mét zwembad/strand gedeeld met hooguit 7 appartementen) en dat is vrij goedkoop, in het hoogseizoen betaal je voor een stacaravan in Italië gauw E 700- E 1000.

Eén jaar waren we in Toscane en één jaar aan het Lago Maggiore en beide jaren zijn we in één keer vanuit Nederland doorgereden. Rond 23.00 vertrokken en geen enkele last gehad van files ofzo. Alleen voor de Gotthardtunnel even langzaam gereden, maar daar word je in groepjes doorheen geleid, dus dat ging ook vrij snel. Wij vinden tunnels niet eng, volgens mij zijn er ook wel andere routes maar ik denk niet dat die altijd te rijden zijn met een caravan.

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Voor een appartement lijkt het me inderdaad niet duur, maar voor een camping vind ik het persoonlijk wel aardig duur. In Nederland betaal je in het hoogseizoen tussen de 20-25 euro per nacht..

Ik was ook liever zonder caravan die kant opgegaan.. Maarja wij houden nu eenmaal van kamperen:D.. In een gewone auto kan het me ook niks schelen waar we langs gaan, dan kan je idd gemakkelijker omhoog en naar beneden komen dan met caravan..

Ook steile hellingen vind ik minder leuk.. 2 jaar geleden in luxemburg moesten we in de 1ste versnelling een "berg"op.. Was bang dat we weer achteruit gingen.. :D

Vorig jaar hadden wij de moter oververhit net voor een lange tunnel.. Door de file's en door de caravan, want je hebt toch nog zo'n 900-1000 kilo extra achter je auto aan hangen.. Ik ben bang dat het weer gebeurt..

Sta je dan in de Gotthard, op een tweebaans snelweg, de hele boel op te houden.. :);)Lijkt me eng, haha, maarja ik ben dan ook niet zo'n ster in autorijden..

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ja, ik denk dan toch echt dat je je verwachtingen bij moet stellen, want de prijzen voor vakanties in Italië zijn over het algemeen echt niet te vergelijken met die in Nederland, helemaal als je er een zwembad/strand bij wil hebben. Maar goed, hopelijk krijg je hier ook nog ervaringen van mensen die wel met de caravan gaan!

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wij zijn vorig jaar aan de adriatische kust geweest in een tent van vacansoleil. camping ca'savio. erg grote en leuke camping voor kleine kinderen direct aan het strand. ik heb geen idee wat de standplaatsen daar kosten. wij zijn trouwens door oostenrijk gereden. dat ging prima geen file's of tunnels.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind het bedrag dat je noemt een koopje eerlijk gezegd, zeker naar italiaanse begrippen in de toeristenplaatsen. Wil je goedkoper, dan moet je verder landinwaarts de bergen in rondom het merengebied maar dan zit je wel ver van de bewoonde wereld waar het allemaal te doen is.
    Wij rijden elk jaar met auto+boot naar Italië, soms Gardameer en soms naar Toscane of verder naar het zuiden. Altijd via Frankrijk/Zwitserland en dan de Gotthard, maar je kunt ook via Duitsland/Oostenrijk rijden en dan neem de je Brennerpass. Ligt er maar aan wat je voorkeur heeft.

7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    wij gaan volgende week voor de 2e keer naar bella italia 2weken voor 800euro met ze 4e .ik vind dit niet duur voor t hoogseizoen

we rijden via oostenrijk

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Leuk Wenneke, wij gaan naar Peschiera, liggen naast camping Butterfly dus kan op je zwaaien :D

9. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hahah ben blij as we gaan poffffff de laatste daagjes hahah

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik hoorde gister over Kamperen bij de boer aan het Gardameer, iemand daar wel eens van gehoord, of gedaan?

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    op deze site staan 2 agricampeggio's Gardameer, groene campings, Italie, natuurterreinen, tentplaatsen, kamperen in de bergen, Italiaanse meren
    Deze campings liggen niet aan het meer maar in de bergen. Het is daar wel een stuk kouder.
    Er is ook nog een agricampeggio bij Lazise in het rijtje waar alle grote campings zitten daar, maar ik vond dat er nogal armoeig uitzien, wij zijn daar ook langsgereden.

Wij zijn in juni op zoek geweest naar een kleine knusse camping aan het gardameer, maar hebben hem niet gevonden. Het was of oud/vies of niet aan het meer.. uiteindelijk zijn we terechtgekomen op camping La Rocca bij Garda die was best knus en niet zo heel groot en toch mooi. Na een week wou ik er nooit meer weg :)

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Bedankt, ga even kijken!

Deel Deze Pagina