Keuringsdienst van waarde

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wie heeft dit gisteren ook gezien? Mijn mond viel open van verbazing, toen ze vertelden dat er in een 4-maandenpotje olvarit 5 suikerklontjes zitten.... Das toch veel teveel suiker voor een baby, of ligt dat aan mij?
     
  2. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja wij hadden het al een x gezien was een herhaling.
    Maar zagen het gisteren weer.
    Ik ben al helemaal geen voorstander van baby potjes.. als de kleine er is gaat mam's het mooi zelf maken.
    Want zoveel suiker is echt niet goed voor een kindje.
    En dan vinden ze het gek dat diabetes/suikerziekte steeds meer voor komt/gaat komen...
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb het ook gezien idd :confused: . En niet alleen in babyvoeding maar echt overal zit het in.
    Gewoon lekker vers hier straks.
     
  4. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    hihi m'n man liep net met de kethup weet je wel dat daar er 15 in zitten haha
     
  5. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nou ja voor volwassenen vind ik het wat anders, maar het zou toch niet moeten mogen dat dat met babyvoeding mag?
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar op die olvaritpotjes staat toch echt heel duidelijk 'zonder toegevoegde suikers' als ik het goed heb.

    Ik heb wel eens potjes in huis gehad waar wel suiker in zat (wat er ook opstond) en dat smaakte ook echt zoet en lekker, wat ik van die Olvarit potjes niet kan zeggen.

    Vind het wel een beetje vaag :(
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    nou ik ben van mening dat alles goed gecontroleerd wordt, en fruitsuikers zijn ook suikers natuurlijk. suiker is ook nodig om iets langer houdbaar te maken, maar ik blijf de potjes gewoon doorgebruiken,

    en van suiker kunnen kinderen geen suikerziekte krijgen hoor ;)
     
  8. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Kan het niet laten sorry, het is keuringsdienst van waren...
     
  9. Nemo

    Nemo Niet meer actief

  10. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Overheidsorganisatie die zich bezig houdt met voedselveiligheid en productveiligheid. : Keuringsdienst van Waren

    De Voedsel en Waren Autoriteit is de overheidsorganisatie die de veiligheid van voedsel en consumentenproducten onderzoekt en bewaakt.


    heb even gegoogeld, keuringsdienst van waarde is de naam van het programma en niet de instantie. Sorry mijn fout! :oops:
     
  11. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Even voor de goede orde Diabetes I dan wel II heeft te maken met bloedsuiker, het heeft niets met het product suiker te maken. Valt me op dat dat nog wel eens vergeten wordt dan wel onbekend is.

    Maar even on-topic; ik ga ook voor vers straks.
     
  12. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Bovendien gaat het ook om fruitsuikers. Ook in een gewone verse banaan, net uit de schil, zitten een aantal klontjes suiker, alleen dan in de vorm van fruitsuiker.
    De ene suiker is van suikerbiet gemaakt, de ander van suikerriet. Druivesuiker is een fruitsuiker. Net als 'bananensuiker'.
    Daarom is er aan een Olvarit-bananenhapje geen suiker toegevoegd, maar zit er wel de banaan-eigen suiker in (net als in de 'verse' banaan).
     
  13. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Jingels: als je heel veel suiker eet en je wordt daar dik van dan heeft het er wel weer mee te maken. Ik denk dat dat bedoelt wordt. Die kleintje worden zo al gewend om zoet te eten en zullen dus later wrs ook meer suiker gebruiken.

    @Assepoester: het zoete is niet van de banaan maar van de appelsap die ze er doorheen doen. Er zit procentueel gezien maar weinig banaan in de banaanhapjes.
     
  14. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En appelsap konden we ook wel suikerwater noemen :(

    kwebbel
     
  15. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Er zit verschil tussen plantaardige suikers en toegevoegde suikers, plantaardige suikers heb je nodig net zoals plantaardig vet. Het is dus juist gezond om het te eten. Ik ga er vanuit dat de olvaritpotjes goed gecontroleerd zijn en gezond zijn voor onze kinderen. Mijn zoontje van 2,5 eet nog wel eens potjes als wij iets eten wat hij niet lust.

    groetjes
    conny
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    volgens de website van nutricia over olvarit:

    In overeenstemming met advies van deskundigen wordt er geen zout toegevoegd aan de maaltijden tot 12 maanden. De nieren van een kind zijn namelijk nog niet volledig ontwikkeld op die leeftijd. Tevens wordt aan Olvarit geen conserveermiddel, of kunstmatige kleur-, geur-, of smaakstoffen toegevoegd, net zo min als suiker.

    het lijkt er dus op dat je met hezelfde te maken hebt als met een eigen gemaakt hapje. (die trouwens snel een stuk goedkoper zijn ;))
     
  17. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja t is allemaal wel een beetje onduidelijk vind ik.
     
  18. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @evaatje: Dat programma het Keuringsdienst van Waarde..........
     
  19. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Maakt mij niet uit wat voor suiker er in zitten (goed of slecht) het gaat er mij ook om dat je kindje eraan went om zoet te eten.
     
  20. sim

    sim Niet meer actief

    maar als er echt fruitsuikers in zitten, dan krijgt je kind dat toch ook als je het zelf maakt?

    nou groente lust mijn zoontje echt niet uit een potje, maar als ik het zelf maak lust hij het wel. maak ik bijvoorbeeld banaan zelf, dan gaat hij kokhalzen, terwijl hij banaan uit een potje wel lust (appel is weer veel moeilijker om zelf te maken)
     

Deel Deze Pagina