Vakantie Vietnam, zwangerschap en Zika-virus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sophieee1990, 2 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophieee1990

Sophieee1990 Actief lid

5 nov 2022
    111
    128
    43
    Vrouw
    Goededag,

Aankomende juli hebben mijn vriend en ik een vakantie geboekt naar Vietnam. Echter ben ik nu zwanger (bijna 5 weken). We hebben een goede reisverzekering/ annuleringsverzekering dus dat is het probleem niet. Ik was een beetje aan zoeken op Google of je op vakantie naar Vietnam kan wanneer je zwanger bent. Dit wordt afgeraden ivm het Zika-virus. Maar dit was 6/7 jaar geleden een big happening en is nu niet meer noemenswaardig. Als je zoekt op Bali en Thailand, wordt het niet afgeraden terwijl daar net zo goed het Zika virus is/ was. Geldt overigens ook voor de Caribbean. De artikelen zijn ook gedateerd van 6/7 jaar geleden. En de informatie is nu tegenstrijdig.
    Het gaat mij er niet om of ik wel of niet zou moeten doen, want die afweging kan ik prima zelf maken. Maar ik snap niet zo goed waarom Vietnam dan wordt afgeraden en andere landen waarbij de situatie hetzelfde is/ was niet. Iemand enig idee? En is er iemand zwanger naar Vietnam geweest en hoe was dit?

2. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Bel de GGD even, die kunnen vanuit de infectieziektenbestrijding zo aangeven wat de actuele status is en welke risico’s er zijn.

3. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Ik heb geen verstand van het Zika virus, maar ben wel zwanger naar Vietnam geweest 11 jaar geleden. En dat ging helemaal prima! Vanwege malaria zijn we niet naar de Mekong delta geweest en ook niet naar Sapa, maar de rest van het land wel. Met name rondgereisd via (slaap)trein. Ik vind Vietnam een heel toerist-vriendelijk land, ook backpackersvriendelijk. Vriendelijke mensen. Lekker eten, ze kunnen best goed Engels daar dus ik kon meestal wel goed navragen of ik bepaald eten wel of niet mocht. Veel wokgerechten met noedels en kip etc mogen natuurlijk gewoon. Springrolls vegetarisch of met kip ook (ik heb wel vrij veel kip gehad daar, ander vlees vond ik toch een beetje tricky of het genoeg doorbakken was, bij kip weet je dat vaak wel zeker). Als ik twijfelde over bepaald eten dan was er ook vaak wel een pizza oid te vinden, zo 'westers' is het dan ook wel weer. Heerlijke tijd gehad daar! Wij hebben ook getwijfeld toen of we het door moesten laten gaan maar zo blij dat we gegaan zijn! Overigens was ik nog niet heel ver zwanger en kon ik fysiek alles gewoon doen net als normaal.

Deel Deze Pagina