Iemand ervaring met schadeclaim vertraagde vlucht?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mol81, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Gistermiddag zouden we om 14.30u vanuit Faro vertrekken richting Schiphol voor de terugreis van onze vakantie. Lang verhaal kort; we hebben mega vertraging gehad vanwege een technisch mankement aan het vliegtuig en vertrokken om 1.45u (bijna 12 uur vertraging dus). Van de vluchtorganisatie kregen we een brief met uitleg, excuses, een diner en een bon voor wat eten/drinken. Maar volgens mij kun je ook geld claimen. Hier hebben we niets over gehoord. Wie heeft ervaring?

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
  3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik was 28u vertraagd vanuit de USA, ze hadden mijn koffer wel op tijd laten vertrekken. We kregen van de airline een tasje met een shirtje en tandenborstel... De verzekering keerde niets uit omdat het de terugweg betrof. De kleine lettertjes nagelezen en dit werd idd niet gedekt door de reisverzekering

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Je moet bij eu claim zijn

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Vluchtvertraagd.nl

Me man ook vertraging e n kreeg tickets voor niks retour

Je hebr recht op 450 euro dacht ik die site is de moe it e waard

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, dat is mogelijk en zelfs wettelijk bepaald, zelfs een eu hof uitspraak over geweest. Wij zitten er middenin, want onze terugvlucht vanuit Mallorca vrijdagvond werd gecancelled en we zijn pas de volgende dag vertrokken na een nacht in het meest gore hotel te zijn ondergebracht wat je je maar kunt voorstellen.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Tot 1500 km is het 250 euro en daarboven 400.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben een keer 24 uur vertraging gehad.
    Kregen onze koffers niet terug.
    Lang mee bezig geweest, maar niks terug gehad. Ja, wel trouwens, een bon voor die vliegtuigmaatschappij van €100,- ofzo. Waar je dus helemaal niets aan.

9. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hangt af van de reden dat je vertraging hebt.

Wij hebben 2 keer 48 uur vertraging gehad en 1 keer zo'n 6 uur.
    1 keer geld terug gehad omdat het om een technisch mankement ging.
    De andere keren was overmacht (noodweer en vulkaanuitbarsting), daar kunnen ze niks aan doen dus krijg je niks (terecht overigens).

In jou geval zou je bij een technisch mankement geld terug moeten krijgen. Met welke maatschappij vloog je?

Bij ons ging het met klm heel soepel via een formulier op hun website ie je in moest vullen.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Als de vluchttijden meer dan twee uur afwijken heb je recht op (gedeeltelijke) restitutie of mag je overboeken naar een andere vlucht. Ik heb dit een keer bij Ryanair gehad. Ik heb toen gekozen voor een andere vlucht. Het ging hierbij echter wel om een verandering van de vluchttijden waarbij het van tevoren bekend was. Daardoor hadden we nog wat te kiezen. Hoe het zit bij vertragingen weet ik niet. Ook zijn wij een keer vanuit Turkije acht uur eerder moeten vertrekken omdat de airline waarmee we vlogen failliet was gegaan tijdens onze vakantie zodat we met corendon terug moesten. Dat scheelde ons bijna een hele vakantiedag en daar hebben we een kleine vergoeding voor gekregen vanuit de touroperator.

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Er zit ook verschil tussen de lijn luchten en de vakantievluchten

12. mol81

mol81 Niet meer actief

We hebben een pakketreis geboekt via D-reizen bij Corendon. De vertraging had te maken met een technisch mankement bij een vliegtuig dat een dag eerder moest vertrekken maar dus niet kon gaan. Deze mensen hadden uiteindelijk 28 uur vertraging. Alle vliegtuigreizen van Corendon waren aan elkaar geschakeld. Hiermee kwamen andere vluchten (waaronder Mallorca, jouw vlucht Suzy?) in de knoei. Om de cirkel van vertragingen te doorbreken hebben ze uiteindelijk via Engeland een Portugese maatschappij ingezet. Dit vliegtuig heeft ons opgehaald en we zijn dus met ruim 11 uur vertraging vertrokken. Ik had het op twitter gezet en EUclaim heeft me al benaderd. Van Corendon zelf niets gehoord. Wel een brief gekregen dat je vragen en opmerkingen kon mailen naar hen maar niets over een claim. Ik heb ze nu eerst zelf een claim gestuurd (€400 pp op basis van reis EU en afstand groter dan 1500km). En als dit niets wordt, dan maar via EUclaim denk ik.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    JA! zat je in hetzelfde vliegtuig ... (en dito goor hotel) ??

14. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Bij een technisch mankement zeker de moeite waard om even te proberen!

Ik heb wel drie keer een vlucht vertraagd gehad (zelfs tot 30 uur!) maar allemaal wegens overmacht. Dus geen geld terug, alleen eten en overnachtingen e.d.

15. mol81

mol81 Niet meer actief

@Suzy; nee, wij zaten in Portugal maar ik hoorde van de reisleider dat een vlucht vanuit Mallorca richting Schiphol ook forse vertraging had. Heb jij Corendon zelf eerst aansprakelijk gesteld of dien je een claim in via EUclaim?

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ah ... op die fiets. Ja het meest irritante was dat ze al wisten dat we niet gingen vliegen voordat we al opgehaald werden bij het hotel. De hele groep was behoorlijk pissed (3 bussen vol), sta je daar om 22.00 uur met kleine kinderen te wachten op het vliegveld om vervolgens naar een Engels hotel vol dronken jongeren verplaatst te worden. Verschrikkelijk.:x

Nee, dat is de afdeling van mijn man ... die kan goed klagen :D:D Ik denk dat hij het via Conrendon wil doen trouwens. Of kan het beter via EUclaim?

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Bij ons moesten ze het ook al weten voordat we opgehaald werden; wij konden het al zien op Teletekst en op de site van Corendon maar de reisleider zei van niets te weten. Jaja...
    Ik heb eerst een claim naar Corendon gestuurd via een voorbeeldbried die ik op internet vond (hierin staat idd ook dat het recht op claimen vastgelegd ligt) en geef Corendon twee weken de tijd om het geld op onze rekening te storten. Mochten ze dit niet doen, dan evt via EUclaim of via een advocaat van de Bond waar we aangesloten zijn.

18. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Wij hebben een keer een dag vertraging gehad, hebben zelf een voorbeeldbrief op internet gevonden en die naar de airline gestuurd e. Hebben €600 pp dacht ik terug gekregen (was dan ook een vlucht de oceaan over) we hebben wel onze koffers terug gekregen, zaten zelfs al in het vliegtuig, paar uur erin gezeten maar bleven aan de grond. Wel kregen we een. Hotel op het vliegveld, avondeten en ontbijt.

19. Koon

Koon Niet meer actief

Pff ik baal nu nog harder haha.
    Wij kwamen uit Bangkok. En het was een technisch mankement.
    Overigens Russische vliegtuigmaatschappij, dat zal er wel mee te maken hebben gehad.

20. mol81

mol81 Niet meer actief

Veel mensen weten ook niet van het claimen, het wordt je ook niet verteld. Maar je hebt er gewoon recht op. Ik ben benieuwd of ik iets van Corendon hoor. Ze zouden binnen twee werkdagen reageren, hebben ze morgen nog de tijd...

Deel Deze Pagina