hoi dames, ik wil binnenkort cupcakes maken en ik vraag me af met welke mix je de lekkerste cupcakes kan maken, en heeft iemand nog een tip waardoor ze mooi hoog worden? groetjes sapje
ik vind ze het lekkerst als je ze zelf maakt: 125 gram boter 125 gram zelfrijzend bakmeel 125 gram kristalsuiker 2 eieren 2 eetlepels melk (evt. vanille suiker, maar ik vind het niet nodig) Zo heb je genoeg voor 12 cupcakes, dan voor 2/3 volscheppen en dan zijn ze goed hoog.
als ik geen zelfrijzend bakmeel in huis heb gebruik ik bloem, en voor de boter gebruik ik vaak roomboter. Verder 't zelfde..
ik haal mijn bakmix altijd bij de makro ( bij jamin verkopen ze dat merk trouwens ook ) een roze met witte zak
muffins zijn heel hoog, daar zit echt zo'n bal op zeg maar. Maar cupcakes komen ook wat boven het papiertje uit. Als ik ze daarna wil decoreren, dan leg ik er een houten broodplank op voor een minuutje zodra ze uit de oven komen, dan worden ze mooi plat. Ik doe ze op 190 graden en dan tot ze gaar zijn, ik vind het moeilijk er een tijd op te zetten. Als je met een sateprikker er inprikt en die komt er schoon uit, dan zijn ze gaar.
ik gebruik altijd die van Funcakes idd de roze met witte zak beetje een smaakje of vrolijk kleurtje erdoorheen en voilla
cupcakerecepten.nl/2011/05/easy-vanilla-cupcakes Ik gebruik altijd dit recept. Al veel geprobeert maar deze is hier echt favoriet!
leuke site ,,ik ga het morgen proberen zelf te maken ,, heb nog een blik vorm gekocht in Frankrijk,,tijd om maar eens te gaan gebruiken wel even kijken waar ik die kleurstofjes vandaan kan halen, of kan je het ook kleuren met bijv Blackberrys, aardbeien ??
hoi dames, bedankt voor de reaties, nou het zelf maken van bakmix dat is iets waar ik me maar niet aan waag, dat mislukt otch altijd bij me hahaha. ik denk dat ik voor die mix ga kijken die de jamin verkoopt, ben benieuwd groetjes sapje
het recept wat ik je gaf kan echt niet mislukken. Eerst de boter en de suiker mixen en dan de eieren, melk en bakmeel erbij. Dan 3 minuten op de hoogste stand mixen. Het is ook veel goedkoper.
Ik gebruik het eigen merk cupcake/muffin mix van de webwinkel lotterose. Voordeel hiervan is dat er geen roomboter maar plantaardig vet nodig is. Zonnebloemolie is vele malen goedkoper dan roomboter En ik vind de smaak ook lekkerder dan de funcakes mix.