Vakantie/vliegen met een baby van 4,5 maand

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door 19linda85, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Hoihoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en vooral omdat ik ervaringen wil uitwisselen over op vakantie gaan met een baby van ongeveer 4,5 maand.

Wij hebben net een vakantie geboekt naar Tenerife, ik heb al wat dingen op internet opgezocht, maar tips en adviezen zijn natuurlijk altijd welkom.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi
    Hier op de site is een apart onderdeel voor vakantie. Misschien kun je dit topic daar beter plaatsen.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn met onze oudste naar Mallorca geweest toen hij bijna 5 maanden was. We hadden speciaal voor die vakantie alvast een kleine buggy gekocht die helemaal plat kon. Ook hadden we onze eigen maxicosi meegenomen, omdat we daar een auto hadden gehuurd. De mc lieten we insealen op Schiphol (kost 7,50 of zo, maar dan beschadigt hij niet zo snel).
    Op Schiphol hadden we de buggy bij ons tot de gate. Wij vlogen pas om 9 uur 's avonds, dus op een gegeven moment was onze zoon wel erg moe en hij wilde niet slapen in de buggy. Toen heb ik hem in de draagdoek genomen, daar viel hij snel in slaap.
    In het vliegtuig heb ik hem steeds in de draagdoek gelaten, het mocht eigenlijk niet, hij moest rechtop zitten en vooruit kijken, maar de stewardessen deden er niet echt moeilijk over.
    Hij heeft de hele vlucht geslapen en op Mallorca sliep hij nog steeds. Op ons gemakje de koffer en buggy weer opgepikt op de bagageband en daarna de auto opgehaald. Pas toen we hem in de mc legden werd hij wakker.

Op Mallorca was het niet zulk mooi weer, maar we hebben elke dag leuke dingen gedaan. Meestal sliep hij tijdens het autorijden en was hij wakker als we door een stadje of de bergen liepen. 's Avonds gingen we uit eten aan de boulevard en dan namen we hem mee in de buggy. Ik had de voetenzak van de mc meegenomen en daar lag hij dan lekker warm in, meestal sliep hij tijdens het eten. Het viel mij toen heel erg mee hoe makkelijk we met hem op vakantie konden. Scheelt ook wel dat zo'n jonge baby nog geen bijvoeding krijgt, en ik gaf bv, zodat we met eten helemaal nergens rekening mee hoefden te houden.
    Op de terugweg was hij onrustiger, omdat we toen allemaal ziek waren. Toen heb ik hem zo ongeveer 2 uur achter elkaar gevoed (lang leve bv) om hem rustig te houden en dat werkte gelukkig.

4. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hoi hoi,

Ik lees even mee.
    @Luppy: welke buggy hebben jullie toen gekocht? Meteen al 1 met het oog op later? Echt een goede dus? Of voor de vakantie een goedkope?

Groetjes!

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou, het was een tweedehandse van marktplaats voor 25 euro, maar hij kon mooi plat. Geen idee van het merk, geen duur merk in elk geval, maar we hebben hem nog steeds in gebruik.

6. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Ja dat insealen op Schiphol was ik idd ook van plan met de wagen. Wij willen wel de kinderwagen nog meenemen zodat hij hier eventueel ook nog in kan slapen. Ik leen van een vriendin een draagzak, dus dat is makkelijk voor op het vliegveld. Verder geef ik geen bv, dus zal een flesje moeten geven... Of zijn speen, maar dat moet goed gaan denk ik.

Verder zal het daar nu zo'n 23 a 25 graden zijn, dus wel erg lekker. We zullen dus niet heel veel uitstapjes gaan doen denk ik. Gewoon ff relaxen met zijn 3en.

Verder heb ik eigenlijk al aardig wat andere (kleinere) dingen aangeschaft. We zijn er bijna klaar voor.

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zou je maxicosi niet meteen in laten sealen, als het vliegtuig niet vol zit, mag je hem meenemen het vliegtuig in en krijgt je beeb een lekkere eigen stoel.... dus ik zou zo vroeg mogelijk in checken en even vragen of er plek is voor maxi cosi, zo niet, dan kun je hem alsnog even in laten sealen (sta je wel weer achter in de rij, maargoed ik vond het het proberen waard :D)

wij gingen naar portugal toen Sam 4 maandjes was..... en hij heeft lekker in zn eigen maxicosi in het vliegtuig geslapen, de hele heen en terug reis. echt ideaal!! had een dekentje gevraagd en daar heb ik een soort tentje van gemaakt zodat ie geen last had van al het licht...

en een tip, vraag VOOR vertrek aan de stewardess, of ze een flesje voor je kunnen maken (baby voeding mag je gewoon mee aan boord nemen) wij hebben tijdens start en landing een flesje gegeven, zodat hij geen last zou hebben van zn oortjes.. die tip had ik van iemand gekregen , en was er ERG blij mee, want voor ons zat een dreumes, die geen fles kreeg en tijdens het starten en landen alles bij elkaar kreeg, echt heel zielig...

verschoon je baby vlak voor je het vliegtuig in gaat nog even, want in het vliegtuig is het echt behelpen :)

en idd ,als het niet hoeft niet je dure kinderwagen mee nemen, hoe vaak die dingen er beschadigd uit komen, of er staat iets krom.... er word best ruig mee om gegaan, wij hadden ook een buggy, chicco lite way, meegenomen... die kan helemaal plat, dus als je op schiphol loopt kan de beeb ook nog even lekker een tukkie doen... en hij mag mee tot aan de gate...... in een draagdoek is het wel afzien volgens mij....

nou ik hoop dat je er wat aan hebt :D mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel!!

oja neem je babyfoon mee.. hadden wij niet gedaan en achteraf echt enorme spijt van..... wij hadden dan een eigen huis dus weet niet of jullie dat hebben... maar als je dan even buiten wat drinkt ofzo, dan is het fijn als je baby foon bij je hebt.. ik rende nu elk kwartier naar binnen om te horen of hij niet huilde hihi

liefs muis

Deel Deze Pagina