Ik zit al een tijdje te bedenken wat we met de vakantie zullen doen aankomende zomer.. Mijn mannetje maakt het eigenlijk niet zoveel uit.. hij zegt alleen 'voor het geld wat je kwijt ben als je gaat kamperen -stacaracan- aan benzine en eten etc kun je ook vliegen' Heeft ie wel een punt natuurlijk! Maar ons dochtertje is dan.. bijna 1,5 jaar.. Heeft iemand van jullie weleens gevlogen met een kleine? zoja hoe is dat bevallen?.. Of zouden jullie toch voor kamperen gaan?
kamperen met stip op 1. Ondanks dat wij 1 supervakantie op kos hebben gehad, was ze ook 1,5 ongeveer gaat er niks boven kamperen, ze kunnen zo heerlijk ravotten.
@Tulip hoe was het vliegen gegaan? Het is best nog wel prijzig kamperen.. voor datzelfde geld heb je all in.. maar is het wel anders voor de kleine natuurlijk..
wij hebben al 4x gevlogen, 4 uur en 6 uur en dat ging prima! in maart vliegen we 11uur en dat vind ik wel spannend.. ik zou zeggen vliegen en ergens lekker hygienisch zitten, kamperen lijkt me sowieso niets, maar al helemaal niet met een baby, en een lange autorit is ook geen pretje, kan je beter kort vliegen, en op een kindvriendelijk resort zitten!
Na 4 jaar vliegen met eerst 1 en nu 2 kids, gaan we komende zomer voor het eerst kamperen......Het wordt nu wel erg duur, nu de jongste 2 wordt en we ook voor haar moeten betalen! Ik weet dus niet hoe kamperen met 2 jonge kinderen is,misschien willen we na deze zomer nooit meer anders! Zelf hebben we steeds gekozen voor zonzekere bestemmingen (vnl. Griekenland) op niet verder dan 4 uur vliegen en dan All Inclusive (vandaar ook de hoge kosten!) Hier ging het prima, meiden stappen net zo makkelijk op het vliegtuig als in de bus
Wij zijn toen onze zoon 1 jaar en 3 maanden was naar cran canaria geweest hotel eugenia victoria het was super mooi!!! Er is een speeltuintje met van dat zachte spul voor als ze vallen hele leuke annimatie elke avond kinderdisco en ook voor de kleintjes een soort bad waarin ze zeg maar kunnen spelen want er zit maar een klein laagje water in tot je enkels ongeveer heel leuk. En er is goed eten en van alles wat, zelfs firkandellen spec haha. Het vliegen ging super terugweg vlogen we snachts en toen heeft ie de hele vlucht geslapen was wel makkelijk.
@Tinkerbel das toevallig!! Dat is precies het hotel waar we naar gekeken hebben! Is het jullie dus goed bevallen? Hoe ging de heenreis?
Ik vlieg liever met de kleintjes dan dat ik uren met ze in een auto zit...maar dat is persoonlijk. Wij hebben nu 3 keer met onze dochter gevlogen, elke keer ongeveer 4 uur, en er zit altijd wel een lastig momentje bij dat ze er geen zin meer in hebben maar over het algemeen gaat het prima.
Zeker weten kamperen! Wij gaan van 16 t/m 30 september naar een camping in de Ardèche in een stacaravan met 3 slaapkamer en we betalen voor het verblijf daar nog geen 500,--. Nou, daar kan je echt niet voor vliegen hoor. Zelfs niet als je alle kosten voor de benzine en het eten enzo erbij optelt. Andere redenen voor ons om te gaan kamperen ipv vliegen: - met de auto kan je stoppen wanneer je wilt als je kinderen het zat worden - je kunt van huis vertrekken wanneer je wilt en zit dus niet vast aan eventueel onmogelijk vluchttijden - je hebt op de plaats van bestemming meer vrijheid qua vervoer - als de kinderen op bed liggen kun je lekker voor je (in ons geval) stacaravan zitten en zit je niet op zo'n klein balkonnetje - geen gesleep op de luchthaven met een buggy - meer vrijheid voor de kinderen, ze kunnen lekker vrij spelen bij de stacaravan
Tja een stacaravan in het hoogseizoen is echt wel heel duur hoor! dus dat maakt denk ik wel een verschil. Hier iig wel gekampeerd in een stacaravan. Is zeer goed bevallen! Autoreis geen enkel probleem (12 uur gereden). Komende autoreis (naar de wintersport) maak ik me meer zorgen over. Nu ze wat ouder is en meer wakker is, ben ik benieuwd hoe het zal gaan. Aankomende zomer gaan we echt kamperen in de tent en ben wel erg benieuwd hoe dat zal gaan. We hebben wel geluk, want we gaan samen met opa en oma. Zij gaan met de auto en nemen al onze spullen mee. Wij vliegen erachteraan (2 uurtjes vliegen). Dat wordt onze eerste vlucht en denk dat dat wel prima zal gaan, voor zo een korte tijd. Camping/appartement is allemaal prima. Hotel zou ik tegenop zien. Ik wil altijd wel een eigen keukentje hebben. Eten kunnen maken wanneer het jezelf uitkomt en niet gebonden zitten aan eettijden van bv. 19 uur 's avonds pas kunnen eten in het restaurant en dat je kleine normaal gesproken dan in bed ligt. Dat is wel iets om rekening mee te houden denk ik. En ook rekening houden met het volgende: als je 1 hotelkamer hebt waarop je met z'n alle slaapt en je kleine gaat avondslaapje doen om 19/20 uur. waar gaan jullie dan heen? Bij een appartement/stacaravan heb je dan een aparte woonkamer, op een hotelkamer vaak niet. lijkt me ook lastig.
wij zijn bij d reizen aan het kijken voor reizen met 3 kamerappartement. In juni nog best te betalen. Ook heb ik gekeken voor kamperen in zuid frankrijk, maar ik zie dan toch wel op tegen de 12 uur durende autorit. Disneyland vond ik al heftig genoeg. Dus ik zou zelf kiezen voor vliegen denk ik. Maar een camping als 'le bois fleuri' lijkt me op zich ook wel leuk... dus wij zoeken nog.... Toen de oudste 11 maanden was, hebben we gevlogen, ging prima (naar griekenland) .
Kamperen hier stipt op 1! En dan met een tent, niet in een stacaravan. Wij boeken nooit een camping maar gaan rijden en als we het zat zijn zoeken we een camping. Frankrijk heeft er genoeg, heb nooit kang hoeven zoeken, ook niet in het hoogseizoen. En dan betaal je zoooo weinig! Kun je never nooit niet voor vliegen.
Heb zelf een gruwelijke hekel aan kamperen, (tenzij het wildkamperen is in Nieuw-Zeeland of Canada), zeker met hele kleine kinderen lijkt mij dat persoonlijk heel erg veel gedoe en best smerig. Wij vliegen al jaren de wereld over met baby's en peutertjes en dat gaat prima! Ik zou lekker een zonbestemming opzoeken binnen -of net buiten Europa en daar lekker genieten in een goed hotel of comfortabel apartement. Maak je geen zorgen om de vliegreis met een kleintje, neem wat kleine cadeautjes mee en vlieg op een gunstig tijdstip dan komt alles goed.
Lastig. Wij hebben 2 jaar geleden gekampeerd met onze dochter van toen 1,5 jaar oud. Helemaal super, mooie camping aan het Gardameer. We willen wel mooi weer en dat betekend dus ver rijden. Nu, met een tweede erbij, durf ik een 14 uur durende autoreis niet aan en gaan we waarschijnlijk anderhalve week naar Turkije, een groot resort, met alles erop en eraan. Ik ben heel benieuwd! En inderdaad, kamperen in net zo duur (als je naar het zuiden gaat en redelijk wat faciliteiten wilt hebben) als all in anderhalve week naar Turkije. Voor onze jongste betalen we nog niet, dat scheelt dan wel.