Vakantie (vliegtuig) met 7 mnd oude baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Eva1983, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal!

Wij gaan in oktober voor het eerst op vakantie met ons zoontje van 7 maanden. We gaan naar Gran Canaria (4 uur vliegen) en hebben daar een hotel met all inclusive. We zullen voornamelijk de dagen doorbrengen op een ligbed bij het zwembad omdat we vooral willen relaxen en we ook met ons 4 jarige zoontje veel zullen zwemmen daar.

Nu kwamen er een paar vragen in mij op en hoop dat er hier meiden zijn die ervaring hebben en die ervaring met mij willen delen.

1. Mag de kinderwagen mee, dus ook de kinderwagenbak? Dit leek me namelijk wel handig voor als we bij het zwembad zitten zodat hij in de wagenbak kan slapen... Maar is dit niet veel teveel gesjouw? We hebben ook een buggy die helemaal plat kan (Maxi Cosi Mila) maar kan hij daar met 7 maanden al goed in? Of dan beter het bugaboo onderstel met buggy inzet?

2. Hoe zit het met het vervoer daar? We zullen best wel een keer ergens met een taxi heen moeten, maar hebben dan natuurlijk geen maxi cosi...of zijn er mensen die de MC hebben meegenomen?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wij hebben vorig jaar gevlogen toen ons zoontje 7 maanden was. Wij hebben een buggy meegenomen die helemaal plat kon, de kinderwagen en bak mag je niet meenemen (of misschien wel tegen extra bijbetaling?), maar mijn zoontje kon toen ook al prima zelfstandig zitten.

Die keer dat wij een taxi nodig hadden op vakantie hebben we onze zoon op schoot genomen. Wat ik heb begrepen is dat als je een maxicosi mee wilt nemen dat je dan een extra vliegtuigstoel moet reserveren en betalen.

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi,

Wij zijn naar GC geweest in april. Onze dochter was toen 5 maanden oud. Wij hebben wel de kinderwagen met kinderwagenbak meegenomen (niet tegen extra betaling, mag gewoon).

Voor het vervoer daar, wij hebben alles wandelend gedaan. Uren slenteren met slapende of zingende baby in de reiswieg.

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ook wij gaan naar gran canaria in sep. (baby is dan ruim 6 maanden). Ik heb een buggy aangeschaft die helemaal plat kan en gebruikt kan worden vanaf de geboorte (chicco liteway). Ik heb namelijk gehoord dat ze met de grote buggys heel erg gooien.....en mijn dure wagen wil ik toch liever heel houden.

Wij hebben een bungalow gehuurd maar dit zit 20 min van centrum. Wij zullen dus ook af en toe een taxi nemen denk ik.....en ik denk dat we haar dan maar op schoot houden? Ben ook wel benieuwd naar ervaringen!
    vind het stiekum toch best spannend reizen met een kleintje! vooral het vliegen...en dan hebben we ook nog een tussenstop op de heenweg...hopelijk slaapt ze lekker veel!:D

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ daantje: uren slenteren met de wagen? Ik vond het toen met peuter in de buggy al best vermoeiend met al die hoge stoepen daar...

Ik denk dat wij onze buggy due helemaal plat kan mee gaan nemen en mijn draagzak. Thanks voor de antwoorden!

6. sepi

sepi Actief lid

26 jun 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook de maxi cosi mila (mooi en fijn ding he) mijn zoontje is nu 6,5 maand en vind het fijn dat die helemaal plat kan.
    wij gaan in oktober misschien op vakantie en dan neem ik hem ook mee wel naar turkije... en in de taxi houd ik hem wel op schoot...

Deel Deze Pagina