Wij hebben drie kinderen met de leeftijden dicht op elkaar (tweeling en dan nog een ouder kind) en ze spelen vooral graag samen. Twee jaar geleden had ik ook de hele tijd twee kinderen “erbij”. Die ouders bekommerden zich totaal niet om de kinderen en vinden het allang fijn. Ik ben toen steeds meer grenzen gaan stellen want het werd echt teveel. Uiteindelijk ging het iets beter maar het blijft toch lastig want je wil ook niet continu wegsturen.
Herkenbaar maar dan met buurkindjes. Hier toen de regel ingesteld dat mijn kids pas na de lunch mogen spelen en dat werkte dat ik iig de ochtend rust had en de kinderen ook even zelf konden spelen. Maar onze buurkindjes zijn ook erg onopgevoede en luidruchtig, die werken me al snel op mijn zenuwen helaas.
Dat is wat wij juist leuk vinden aan de camping, het af en aan van kinderen. Maar goed, als je daar geen zin in hebt kunnje toch prima zeggen tegen die kinderen vandaag even niet
En de avond van te voren met je kinderen afspreken wanneer ze de volgende dag met andere kinderen mogen spelen? Dus bv alleen de ochtend en de middag iets met het gezin doen of helemaal niks doen, maar dan zonder andere kinderen haha. Dat werkt hier thuis goed.