Hoi Zijn er hier ook meiden die met een klein kindje op wintersport gaan? Wij gaan in maart met een 2 families (ouders, onze generatie en onze kinderen ) en er zijn in totaal 5 kindjes onder de 3. We hebben de slee al klaar liggen en hebben er erg veel zin in. Iemand al ervaring met wintersport en kindjes die al ong 8 maanden kunnen lopen?
Hoi Wij gaan al jaren met een vriendengroep op skivakantie en toen de kids kwamen zijn die altijd meegegaan. We gaan meestal met zo'n 6 kids en pas dit jaar gaan ze bijna allemaal op skiles. De voorgaande jaren, wisselde we gewoon met elkaar af wie er bij de kids bleef en de rest ging skieen. Halverwege spreken we dan in een restaurant af waar we de thuisblijvers ook met de kids naar toe konden zodat we gezellig met elkaar konden eten. Daarna werd er ook meteen van skieers gewisseld. Dus de ochtendploeg ging met de kids terug naar het huis en de rest ging skieen. Verder lekker wat sleen met de kids en gewoon lekker spelletjes in het huisje doen. Een goed skipakje is wel een must maar verder zijn die kleintjes al snel tevreden dus geniet er lekker van!! Oja we gaan ook meestal wel een keertje een uurtje naar een zwembad. dat vinden de kids nu eenmaal ook superleuk!
Ik lees mee. Wij gaan dit jaar voor het eerst met kinderen op wintersport. De oudste is bijna 4 en we hopen dat hij het leuk vindt om een beetje te leren skiën. We zijn nog van plan een keer een middagje te gaan uitproberen op zo'n indoor skibaan van snowworld. Er zijn 2 jongens in zijn kdv-groep die al een paar lessen hebben gehad daar en ze vinden het geweldig. De jongste is bijna 2 (loopt al meer dan een jaar, ze was er vroeg bij). Zij kan in elk geval sleeën. Haar kennende, wil ze niets liever dan ook een paar ski's aan de voeten, maar dat lijkt me nog net een beetje te vroeg voor d'r Opa & oma gaan mee, dus wij kunnen ook af en toe met z'n tweetjes de piste op. Hopelijk ben ik het niet verleerd (laatste keer dat ik heb geskied is 5 jaar geleden). Ik ben nog op zoek naar geschikte kleding; mij lijkt een heel pak handig voor beide kids, maar ik zie ook heel veel leuke broek+jas combi's.
wij gaan al jaren op wintersport met mijn broer en schoonzus en de laatste jaren gaat onze dochter dus ook mee. sleetje rijden vindt ze helemaal leuk en ik ga dan ook altijd een keer met een cabinelift naar boven met haar en dan eten we met z'n allen wat in zo'n restaurant boven op de berg. verder wisselen wij altijd af qua oppas, de één gaat een ochtend, de ander een middag en verder passen mijn broer en schoonzus ook nog wel een paar keer op. Verder vermaakt onze dochter zich prima in zo'n appartement. De dag is weer voorbij voor je het weet.... zorg voor een goed skipakje, goede warme schoenen/sokken en handschoenen/muts.
Wij zijn vorig jaar geweest, jongens waren toen nog net geen 1. Konden toen nog niet lopen. MIjn ouders waren mee, om overdag op de kinderen te passen, maar die vonden het een beetje tegenvallen. Kids konden er eigenlijk niks. Nu zijn ze bijna 2 en nu gaan we weer. Ouders gaan niet meer mee, maar we gaan nu naar een heel klein gebied. We nemen dan samen 1 ski-pas; eentje gaat 's ochtends, de ander 's middags. Tussendoor en eind van de middag kunnen we dan met z'n allen in de sneeuw spelen. Tussendoor blijven we gewoon in het huisje waarschijnlijk ( Landal).
sannie, wij gaan ook naar een landal-huisje, in Zwitserland. We hebben bewust voor een luxe uitvoering gekozen, zodat opa zich niet opgesloten gaat voelen in een wintersport-bezemkast De omgeving ziet er mooi uit, dus als het goed is kunnen ze in elk geval sleeën en wandelen. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet zo leuk is met kindjes die nog niet lopen. Sowieso kunnen ze lekker samen spelen in het huisje, we nemen een grote bak met speelgoed mee en een paar dvd's. Het enige waar ik echt tegenop zie, is de autorit. Zoonlief kunnen we nog wel afleiden, maar dochter wordt (vrees ik) helemaal gek als ze na een tussenstop wéér in die autostoel wordt gezet.
Op de heenreis rijden wij in 2 keer. Vertrekken op vrijdag rond 17.00 uur en rijden dan een uurtje of 5 a 6. Hebben het overnachtingshotel in Duitsland (wij gaan naar Tsjechië) al geboekt. Terug rijden we wel in 1 keer, dvd van CARS mee en hopelijk redden we het daarmee
Wij gaan dit jaar ook weer op wintersport. vorig jaar was ze nog maar 5 maanden. Tegen die tijd alweer bijna 1,5 jaar! Wij hebben ons vorig jaar prima vermaakt in het appartement. Ook hebben we nog gezwommen. verder lekker wandelen en heerlijk relaxen. we gaan dan met vrienden en gaan wisselend een halve dag skien en een halve dag bij de kleine blijven. Dit jaar gaat de slee mee! Zelf vind ik een skipakje aan 1 stuk heel handig. als ze liggen te rollenbollen komt er geen sneeuw op hun rug/buik. heerlijk, geniet ervan!
Wij zijn op dit moment op wintersport Zelf gaan we allebei al van toen we zelf nog baby waren. De eerste keer met kind was eind 2007, toen was ze net 10 maanden. We hebben ons kostelijk geamuseerd in ons appartement, op de slee, en papa en mama om beurten op de ski's. Diezelfde winter gingen we nog twee keer terug, ze heeft er zo haar eerste verjaardag gevierd (met de hele familie langs beide kanten erbij ) en de derde keer was ze bijna 14 maanden. Dat was de leukste keer: paasvakantie, lekker warm, niet zo superdik aangekleed en dus wat beweeglijker, ze kon ook al goed lopen... De daaropvolgende jaren zijn we ook steeds een paar keer geweest, ondertussen skiet ze ook zelf. En nu zijn we dus de eerste keer met zijn viertjes op wintersport. Kleine zus is net 9 maanden geworden en het gaat heel goed. We hebben de fietskar mee en die doet het prima in de sneeuw (boven verwachting goed). Al onze spullen kunnen er makkelijk in mee en kleine zus kan er beschut in dutten (Wallaboo ligt erin). Qua uitrusting voor een kind tussen 1 en 2j dat stapt maar nog niet skiet: goeie waterdichte broek en dito jas (pak vind ik zelf minder handig, vooral als je binnen eet), waterdichte warme laarzen, thermisch ondergoed, een goeie bril (liefst twee, die dingen "verdwijnen" soms, en is toch zeer belangrijk), twee paar handschoenen (omdat die weleens nat en dus koud durven worden), kousen die goed op blijven (sneeuwschoenen "eten" kousen vaak op). In laagjes kleden is, net als voor de ouders, een aanrader (maar wel lastig met pamperwissels dan).
Wat leuk dat er zoveel winterporters zijn! Over de reis: wij rijden het in twee keer, zodat we niet een hele volle dag in de auto zitten. En met Diego in de dvd is hij heel lief. Ik heb van een vriendin 2 skibroeken gekregen en van mijn ouders een heel pak. Daar doe ik dan een maillot onder, zodat het pak ook uit kan. En anders evt n broekje in de luiertas. Een muts trekt hij altijd van zijn hoofd, dus dan maar de cappuchon op. Ik ga idd eens googlen op een zwembadin de buurt!
Hier trekt ze een gewone muts ook altijd van haar hoofd (cappuchon helaas ook ). Maar nu hebben we een muts over haar oren met een touwtje eraan (van merk barts) en die zit echt zo goed! Ze trekt er een paar keer aan, het lukt haar niet om hem van haar hoofd af te krijgen en dan geeft ze het op Dus misschien is dat nog een tip