Het duurt nog even, maar in 2021 mogen wij van onze ouders ivm onze trouwdag, 2 weken weg. Zij zullen dan op de kinderen passen. Daarnaast willen zij de reis betalen, budget maakt niet uit. Super lief van ze en super leuk om te horen! Maar waar willen we heen? Zelf heb ik al best veel van de wereld gezien en voor sommige landen zijn 2 weken te kort. All-inclusive vind ik heerlijk, mits het geen tokkie niveau is. Maar uit eten bij locale restaurants vind ik ook geweldig. Mijn man vindt ongeveer alles best. Wij willen wel graag dingen zien en doen, een dagje hotel is prima, maar niet 2 weken lang. We willen wel graag buiten Europa, dat vinden we normaal gesproken te lang vliegen met kinderen. Wie heeft de tip om heerlijk samen weg te gaan zonder kinderen?
Antillen? Genoeg te doen maar ook heerlijk om gewoon lekker te chillen. En niet al te lang vliegen. Klinkt echt heerlijk trouwens haha
Wij gaan ook volgend jaar een weekje samen op vakantie. Was eigenlijk de bedoeling om dat dit jaar te doen ivm ons huwelijksjubileum, maar met al het gedoe van corona is het er niet van gekomen. Ik weet nog niet precies wat we gaan doen. Waarschijnlijk een weekje Griekenland, misschien wel dezelfde omgeving waar we op huwelijksreis zijn geweest. Ik wil het liefst in Europa blijven, zodat we desnoods met een auto terug kunnen als de nood aan de man is (hoewel je dat vanuit Griekenland ook liever niet doet). Voor 2 weken en buiten Europa zou ik denk ik idd voor het Caribisch gebied gaan. Misschien niet de Nederlandse Antillen (ben er nooit geweest, maar die lijken me zo druk), maar bv Trinidad & Tobago of Costa Rica of zo.
Lastig momenteel omdat je niet weet wat volgend jaar weer mogelijk is. ik zou denk ik voor de Antillen gaan. Heerlijk weer, lekker relaxen, mooie stranden, snorkelen. Drukte is alleen in de grote resorts, maar er zijn genoeg baaitjes te ontdekken waar je niet zo massaal aan het strand ligt. Dus een auto’tje huren voor een paar dagen En zo’n eiland verkennen is extra leuk. in Europa zijn wij weleens naar de ionische eilanden geweest, zakynthos, kefalonie, ithaka. Was ook echt super. Prachtige baaien, heerlijk eten. En een stuk dichter bij. zonder corona zouden op mijn lijstje guadeloupe, seychellen of in azie maleisich borneo,
Aruba. vooral veel Amerikanen en die zijn net wat beter gemanierd dan hollanders. Wij hadden dit jaar eigenlijk 10 dagen willen gaan zonder kind maar het zat er niet in Divi of Tamarijn zijn heel mooi.
Ik zou naar finland/lapland ofzo gaan, sledetochten maken, sauna's, etc. Of lekker skiën zonder de kinderen (in Amerika of Canada?) Antillen vind ik typisch zo'n bestemming die je prima met kinderen kunt doen en zou ik niet zo snel met z'n tweeën opzoeken. En: wat een fantastisch aanbod! Heerlijk vooruitzicht. Geniet!
Al in IJsland geweest? Als je van een actieve vakantie houdt, dan wil ik ook de Azoren aanbevelen. Sir Lanka lijkt me ook wel iets voor in 2 weken.
Dank jullie wel! Er zitten echt al leuke dingen tussen! Aan koud weer had ik namelijk nog niet gedacht, maar ook dat is zeker een optie! Indien er dan nog corona heerst, mogen we een jaar later weg, dus gelukkig hoeven wij onze reis daar niet door te laten beïnvloeden.
Ik zou ook een combi kiezen van uitrusten en dingen zien. Indrukken opdoen geeft weer zoveel energie! - Israël - Thailand - Indonesië - Sri Lanka - ..
Misschien lees ik ergens overheen maar in welke periode valt het? Sommige landen lijken mij heel mooi om nog eens aan te doen (Jordanië bv) maar daar zou ik absoluut niet naartoe gaan in de winter. Of Maleisië, maar zou dan weer het regenseizoen willen vermijden. Lapland lijkt mij ook geweldig.
Jordanië en dan een tour door de woestijn. Japan, wel prijzig maar echt een geweldig land. Misschien de transiberie express treinreis wel met stops waar je zou willen blijven. https://www.transsiberieexpress.nl/routes/ Zweden is ook echt geweldig, maar ook prijzig. Kazachstan Georgie Maleisie, Filipijnen, indonesie
We zitten niet vast aan een bepaalde periode, dus we kunnen gewoon de beste tijd om te reizen voor het land dat we kiezen nemen.
Zuid Afrika - voordeel is dat je geen tijdsverschil hebt. Kaapstad, eten bij la colombe, franschhoek... ik wil mee!