Ik weet nog dat wij uit noodzaak van de ene stad naar de andere stad zijn gegaan met een tuktuk. Omdat de trein zó vol zat en er een man zat die echt een uur in de wind stonk naar zweet waar mijn zus van flauwgevallen was, vonden we op dat moment eigenlijk alles beter dan een trein hahaha.
https://www.npostart.nl/ondersteboven-van-afrika/01-11-2020/BV_101400813 Moet je dit ook eens kijken....vond het best schokkend hoe “leuk en luxe” safari voor toeristen kan zijn. Maar hoe schrijnend de situatie voor de inwoners van de regio is.
leuk! Niet verkeerd om op sint maarten te wonen! Hopelijk kunnen jullie ook snel eens naar de andere mooie eilanden.
Volgens mij is dat in ieder (armer) toeristisch land wel zo .. Waar ik woon krijgt de toerist ook een heel ander beeld van het land dan hoe de gemiddelde local leeft. Jammer is het zeker.
Maar ik heb toch mooie foto's voorbij zien komen. Een vriendin van me heeft het in haar eentje gedaan en zat niet alleen in steden. Zoals jij het stelt klinkt het inderdaad eerder als een stressvolle chaos, haha! Heb jij die reis ook gemaakt?
Ja heb ik ook gedaan, met de reguliere buslijn en af en toe tuktuk. Op sommige stukken zal het zeker kunnen hoor, maar ‘rond’ het eiland is geen andere ‘rustige’ weg tussen strand en snelweg, dus dan zit je toch op die snelweg zeg maar..
Blij dat je 't zegt. Ik heb deze best hoog op ons wensenlijstje. Altijd in voor avontuur, maar een snelweg afsjezen.. neh. Thanks!
Ik kan nu ivm werk even niet kijken. Maar ik Kenia heb ik ook vrijwilligerswerk bij sos kinderdorpen gedaan en ben ik ook naar een school in de sloppenwijken geweest. Tijdens safaris juist gestopt bij de locals en praatjes gemaakt, de mensen daar waren zelfs al dolblij met iets simpels als een pen of zeep. Dus wij proberen altijd juist verder te kijken dan de standaard toeristische dingen.
Heerlijk! Mijn man en ik zijn 2 jaar geleden 10 dagen naar mexico geweest (luxe all inclusive). Normaal ben ik meer van de vakanties waarin ik veel wil zien en doen. Maar nu hadden we zoiets van nee we gaan lekker chillen. Het was echt net alsof we weer op onze honeymoon waren. In de ochtend al aan de cocktails en lekker veel uit eten. Als ik er aan terug denk wil ik meteen weer gaan!
Oh wat fijn dat jullie het aangeboden krijgen en er zelf van kunnen genieten. Ik ben nooit langer dan 1 nacht zonder mijn kinderen geweest Maar als ik mijn kinderen niet zo zou missen, zou naast wat van de wereld zien, een weekje relaxen in een all in resort toch ook wel heel lekker zijn