vakantie Zuid Engeland ervaringen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lammetje91, 1 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Mijn man opperde gisteren ineens naar zuid engeland te willen. Terwijl ik in mijn hoofd had dat we dichter bij huis zouden gaan. Maar bij nader inzien vind ik iets avontuurlijks toch ook wel leuk. De jongste is straks 3 en af van lange slaapjes. Ze is geen autorijder, maar naar zuid Engeland kunnen we 1 dag naar de boot bij calais rijden en de volgende dag naar de eindbestemming. Maar we willen niet te ver naar het oosten (denk max 4 uur rijden, zodat we terug wel in 1 keer kunnen). Heeft iemand ervaring? Is het lang wachten voor de boot? We wonen in midden dus we willen 7 juli direct uit school vertrekken.
    Heeft iemand tips wat betreft de accomodatie, we kijken nu naar stacaravans aan het strand. Dit is prima en leuk voor de kids denk.
    Ons budget voor verblijf is max 2000 voor 2 weken.
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het stond ook op ons lijstje, maar bij ons is het Schotland geworden. Devon en Cornwall lijkt ons erg mooi. Maar ik vond het lastig om leuke accommodaties te vinden daar.
     
  3. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ja schotland is ook prachtig. Daar zijn wij (zonder kids) al 4 keer geweest. Maar wij vinden onze kinderen er nu nog te klein voor en dan (vinden wij) zijn 2 weken te kort en boven budget. Dus wij wachten nog even 2/3 jaar en dan gaan we zeker nog eens terug naar schotland
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben vorig jaar zuid engeland gedaan! Super goed bevallen! Ondanks horror verhalen over lang wachten bij de douane toen ging het bij ons super goed. We zaten echt in 10 mins op de boot. Er gaat er zo’n beetje ieder uur 1 en ,afhankelijk van wat voor kaartje je koopt, mag je ook een boot eerder of later pakken.

    Wij zijn naar Dover geweest. Als je een betaalbaar hotel zoekt daar kan ik de Premier Inn aanbevelen (staat niet op booking.com!) die ligt tussen de veerboot en het stadje en onder het kasteel, heel idyllisch. Je loopt zo het stadje in. Voor nog geen 100€ hadden we een kamer voor 4 personen met ontbijt en zeezicht.

    Daarna zijn we naar de Jurassic coast geweest. Onderweg gestopt bij Stonehenge. Daar zaten we in zo’n heel Engels caravan park. Je moet ervan houden, het was wel een belevenis. En we sloten af met 3 dagen londen. Ook super gaaf.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben trouwens via de Schotse tak van deze organisatie een stacaravan geboekt. Maar ze zitten ook in Cornwall.
    https://www.gwelanmor.com/

    Rest hebben we via Booking.com geregeld.
     
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Wij boeken huisjes altijd via Hoseasons.co.uk
     
  7. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.170
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Volgens mij heeft Landal ook veel vakantie parken in Engeland
     
  8. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Leuk om te horen en bedankt voor de tips. Wij zijn van plan om in frankrijk te overnachten zodat we de boot zeker halen. Stonehenge en evt Cantherburry staan hij ons op het lijstje voor de heenweg. Wel slim om misschien einde middag over te varen naar Engeland, dan heb je de hele volgende dag voor een roadtrip. Maar ik ben dan bang om de boot te missen.
     
  9. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ik ga vanavond eens zoeken met mijn man, ziet er leuk uit allemaal.
     
  10. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    oh leuk! welke regio raden jullie aan? ik zal eens op de site kijken..
    denken zelf aan het zuiden van engeland ivm kans op beter weer...
     
  11. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Ik denk hoe verder naar het westen en zuiden, hoe beter weer. Maar voor ons is dat geen issue. 20 graden is prima, hittegolven is voor ons niks. We hoeven ook niet in zee te zwemmen als er een overdekt zwembad bij zit kunnen de kids in ieder geval zwemmen.
    En tegenwoordig weet je het toch nooit. In spanje zijn mensen weggeregend in de zomer en wij hadden in juni in het zwarte woud elke dag boven de 30 graden.
     
  12. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Voor ons is dat wel belangrijk.. liever geen 28+ maar 20+ wel fijn..
    Welke regio is echt bijzonder mooi met mooie (spectaculaire) wandelingen, dorpjes/stadjes, strandje ….
     
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Cornwall is mooi, maar ook verder rijden. Ik vond de Jurassic Coast ook heel mooi. Voor ons Hollanders is het denk al al gauw mooi als je kliffen en rotsen ziet:)
     
  14. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Wij hebben een aantal jaar geleden rondgetrokken langs de zuidkust. Wij vonden ook de jurassic coast regio erg mooi. Devon en dorset vonden wij de leukste regio’s. Hoewel het ook rondom Dover en Folkestone gelijk al mooi was. En hier ook afgesloten met een paar dagen Londen.

    Het weer viel ons trouwens enorm mee, vrijwel de hele vakantie prima weer gehad, fijne temperaturen, zelfs een paar keer echt strandweer.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  15. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    #15 cowgirl80, 1 feb 2023
    Laatst bewerkt: 1 feb 2023
    Maar die boot gaat ieder uur ofzo he, dus je mag m gewoon missen, dan pak je de volgende. Wij hadden ook de boot op zaterdag einde middag toen. Hij vaart echt tot diep in de nacht ieder uur, zowel van Duinkerke als Calais, dus mogelijkheden genoeg.

    We hebben op zondag eerst het kasteel van Dover bekeken en zijn toen naar Stonehenge gereden en daar in de buurt overnacht. Richting zuid westen lopen niet zoveel snelwegen, het schoot niet zo op en die landweggetjes vonden wij best vermoeiend rijden aan de verkeerde kant van de weg:oops:
     
  16. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    Mijn vriend komt uit Dorset. Ik vind het er prachtig: mooie natuur, idyllische dorpjes en kasteeltjes. Heel veel afwisseling (bossen, zee, heuvels). In heel de county zijn er geen snelwegen!
    Zeker het kustgebied (Jurassic coast) is erg mooi. Wel vooral kliffen. De plekken met strand zijn als ik hem moet geloven enorm druk in de zomer, ook met veel binnenlandse toeristen. Het zuiden van Engeland heeft natuurlijk het beste weer van het land. Ik vind Corfe castle echt een bezoekje waard.

    Ik heb geen advies voor accommodaties, wij verbleven altijd bij familie. En ik ben er zelf nooit in de zomervakantie geweest. Maar qua omgeving zeker de moeite waard dus.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  17. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Wij staan op het punt alles te gaan boeken. Ons plan is om de eerste naar calais te rijden en daar te overnachten (we kunnen ivm school pas rond 1 uur s middags vertrekken). Volgende dag over varen en naar een natuurpark zuid-west van londen. We willen daar 6 nachten blijven en gaan dan naar legoland en chessington en waarschijnlijk een dagje londen (is dat te doen met kids van 3 en 5?). Daarna rijden we door naar een park vlakbij Weymouth en daar blijven we een week. Lekker naar het strand (als het weer mee zit). En dan gaan we op de terugweg toch nog overnachten bij Dover bij premier inn (jouw tip, bedankt daarvoor). We kunnen dan zowel op de heen en terugreisdag nog wat dingen zien onderweg en het gewoon lekker rustig aan doen. Die boot zullen we dan ook niet per ongeluk missen waardoor je meer dan uur moet wachten. We hebben er zo’n zin in!
     
    Zoe123 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Haha wat leuk! Wij zaten ook bij een park in Weymouth! Zou het hetzelfde park zijn? Waterside Holiday Park. Leuk hoor. Wij waren er in de meivakantie, toen was het heel rustig. Wij vonden Weymouth heel leuk en het ligt lekker centraal voor uitstapjes.
    Een dag naar Londen zal vast kunnen, maar je moet even goed kijken waar je dan gaat parkeren. Ze hebben hele strenge milieu-regels en je kan met je Nederlandse kenteken niet zomaar het centrum inrijden, ookal heb je een nieuwere auto. Je moet dan eigenlijk je kenteken vantevoren laten registreren, maar dat is een gedoe voor 1 dag. Wij hebben een parkeerplaats gezocht net buiten de milieuzone en dan met de metro verder. Maar het was nog een heel gedoe eigenlijk om die parkeerplaats te komen. Bij nader inzien hadden we beter nog verder buiten londen kunnen parkeren en het laatste stuk met de trein, dat was denk ik sneller geweest.
     
  19. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.523
    4.343
    113
    Goede tip voor een overnachting in Calais: hotel restaurant De la Plage. Ligt pal aan het strand, op de recent gerenoveerde boulevard met allerlei speeltuinen, eet- en drinkgelegenheden etc. Heel net en voordelig hotel. Wij komen er al jaren regelmatig op en neer naar Engeland.
    Het is trouwens veel goedkoper om rechtstreeks te boeken i.t.t. Booking.com e.d.
     
  20. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Geen ervaring met vakantie in Engeland, maar we gaan wel een aantal keer per jaar op bezoek bij min zusje die daar woont. Wij gaan altijd via de Eurotunnel, heb je daar al naar gekeken?
     

Deel Deze Pagina