vakantie Zuid Engeland ervaringen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lammetje91, 1 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    Ik lees mee.. wij willen met onze drie kinderen van 8-12 jaar ook naar Z-E
    Hebben jullie accommodatie tips? En is het goed te bereizen qua afstanden? Houden niet van dagenlang in de auto zitten…
    Pittoresque dorpjes, mooie wandelingen langs de ruige kliffen en lekker strand om te zwemmen en het liefst ook een zwembad: wij zijn blij! Leuke camping met accomodaties of parkje?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Het is heel goed te bereizen als je er een roadtrip van maakt. Ik vind hotels in Engeland echt een stuk betaalbaarder dan hier. Wij zaten dus in het Waterside resort in Weymouth. Voor de meivakantie was het geweldig, maar misschien dat ik in de zomer wel zou vinden dat de caravans erg dicht op elkaar staan. Op hoseasons.co.uk kun je heel mooi zoeken op alle vakantieparken.
     
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Toen wij een paar jaar terug naar Londen gingen, hebben we heen de Stenaline naar Harwich genomen (wel echt een kamer boeken met kinderen, ook overdag) en terug de Eurotunnel. Tunnel was wel heel makkelijk.
     
  4. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    Ik zag wel dat de tunnel een stuk duurder is dan de boot. Wij willen met de boot gaan omdat de kids dat leuk vinden en we je hebt dan ook halverwege de reis een rustpauze.
    Wij gaan 1 week naar Tilford Woods (natuurpark met houten huisjes), tweede week naar Weymouth bay holiday park.
     
  5. Simba

    Simba Fanatiek lid

    21 jun 2006
    1.127
    19
    38
    Wij gaan deze zomer ook naar Zuid-Engeland. We gaan met de boot vanuit Calais. We verblijven eerst 4 dagen in een park van Center Parcs in de buurt van Bath. Daarna hebben we voor 3 dagen een huis gehuurd aan de buitenrand van Londen. Tot slot hebben we weer voor 4 dagen een huisje op een park van Center Parcs in Betfordshire. Terug naar huis weer met de boot vanuit Dover. Vanuit de verschillende locaties gaan we naar allerlei bezienswaardigheden. Zin in!
     
    cowgirl80 en Lammetje91 vinden dit leuk.
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Leuk, wij zijn ook van plan om deze zomer naar Zuid-Engeland te gaan. Weet nog niet of we vanuit Duinkerken of Calais gaan. Moet ook nog een huisje en/of hotel boeken, maar daar ben ik nu mee bezig.
     
  7. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83

    Ik ook maar vind het lastig omdat het voor mij allemaal zo onbekend is..
    Iemand leuke accommodatie voor 5 personen bij de jurrasic coast?
     
  8. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    Weymouth bay holiday park is aan de jurrasic coast. Ze hebben in Weymouth meerdere parken waar je zou kunnen kijken.
     
  9. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    En dames, waarom gaan jullie niet met de auto door de tunnel?
    Ik begrijp dat julllie allemaal kiezen voor Calais - Dover met de boot? Waarom eigenlijk? Ik ben ah Google-en maar snap het niet zo goed geloof ik..
     
  10. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Dat bedoelde ik, wij gaan altijd met de auto door de Eurotunnel……Als ik met de boot zou gaan, zou ik vanuit NL gaan en nekt eerst helemaal naar Calais rijden.
     
  11. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83

    Mag ik vragen waarom jullie naar Tilford woods gaan? Wat is daar te doen / zien in de buurt? Parkje zelf is echt mooi… dus heel nieuwsgierig naar jullie motivatie.
     
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind boten heel leuk.
    Ze gaan heel vaak. Je kan lekker even de auto uit en de benen strekken en in het restaurant wat eten/drinken. Ik vind tunnels altijd vrij claustrofobisch. Ik ben zelf nooit met de autotrein gegaan, mijn man wel en die vindt de boot veel leuker.
    Qua prijs was de tunnel ook duurder voor de momenten dat wij keken maar ik weet niet of dat altijd zo is.

    Je kan ook vanaf Nederland met de boot, maar dan zit je veel langer op de boot, het is een veel duurdere overtocht en je komt aan in Harwich of Hull en als je naar de zuid-west kust wil is dat niet echt praktisch.
     
  13. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    en de weymouth bay vind ik dan weer een stuk minder fraai, althans de caravans…
    Waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Best duur trouwens hè
     
  14. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    helder! Calais - Dover dus.. ik ben ook dol op boten
     
  15. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Duinkerke dover kan ook, is iets dichterbij.
     
  16. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    ok dan ga ik daar eerst naar kijken! Dank
     
  17. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    @bunchy wij gaan naar Tilford foods, omdat we in de buurt van twee pretparken (wij zijn pretparkfan). Legoland en chessington zitten daar op 40 min afstand rijden en londen is met de trein een half uur. Dichterbij waren geen vakantieparken betaalbaar en we wilden met de kids toch graag een huisje.
    Weymouth schijnt een leuk plekje te zijn, wij hebben verschillende parken vergeleken qua prijs/ activiteiten en afstand tot het strand en toen kwam weymouth bay holiday er het beste uit. Prijs vond ik wel meevallen, wij betalen nog geen 1600 pond voor de twee weken. Maar wij gaan wel op 8 juli al weg en dan is het seizoen daar nog niet begonnen. Wij zitten in midden, dus als eerste vakantie, dat is ons gelukje.
     
  18. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    Wij ook! We zijn al vaker van rotterdam naar hull gegaan, maar dat zie ik met kleine kinderen in een hut niet zitten.
    Qua prijs moeten wij nog vergelijken, maar het wordt calais - dover of duinkerke - dover.
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Omdat ik het had opgezocht en we goedkoper uit zijn met de boot. Maar dat is natuurlijk van meerdere factoren afhankelijk en een ander kan weer goedkoper uit zijn met de Eurotunnel.
    Daarnaast vind ik de boot wel wat hebben, het is alleen lang geleden voor mij dat we de boot namen (o.a. kort na het ongeval van de Herald of Free enterpise (voor de dinosauriërs onder ons), maar ik vond het wel indrukwekkend, dat uitzicht enzo vanaf het water als je richting Dover gaat met die kliffen.
    We gaan trouwens wel met de EV, iemand daar ervaring mee?
     
  20. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    En iemand nog tips voor een mooie accommodatie? Ik hoor het graag!
     

Deel Deze Pagina