Na een aantal jaren aan het Gardameer te zijn geweest, met 1x een uitstapje naar de Toscaanse kust, willen we in 2018 wel weer eens wat anders. Een van de dingen die we leuk zouden vinden is het Lago Maggiore. Hier zijn we al ooit geweest toen we nog geen kinderen hadden en we willen nog wel eens terug. Alleen is de toenmalige accommodatie niet geschikt voor nu, dus we moeten wat anders zoeken. Nu las ik hier al vaker over camping Isolino, dus daar ben ik eens naar gaan kijken. Alleen zagen we in recensies dat het zwemmen in het meer daar niet zo prettig is door planten en slijmerige ondergrond. Vervolgens kwamen we bij camping Continental dat er vlak bij ligt, maar eigenlijk aan het Lago di Mergozzo ligt, een veel kleiner meer vlakbij het Lago Maggiore. Hier zou het veel fijner zijn om in het meer te zwemmen. Heeft iemand hier ervaring met bovenstaande, dus vanuit een van beide of beide campings gezien? Wat ons eigenlijk nog steeds tegenhoudt is eigenlijk vooral het feit dat je op beide campings (en eigenlijk zo ongeveer overal rond het Lago Maggiore) een badmuts moet dragen in het zwembad. Dat zien we eigenlijk niet zo zitten. Wat zijn de ervaringen hiermee, wordt je hier echt aan gehouden of valt het wel mee? Zwembaden van beide campings zien er leuk uit, wel lees ik ook wat recensies dat ze koud zouden zijn? Iemand hier ervaring mee? Kan iemand beide campings met elkaar vergelijken, is er een duidelijk verschil? Ik begrijp dat ze wel bij elkaar horen, dus waarschijnlijk zullen ze ook aardig overeen komen. We kijken op de campings naar stacaravans: de grootste versies van minimaal 30 m2 met een overdekte veranda (dit is onze minimum eis voor een stacaravan). Maar als iemand een leuke andere plek rond het Lago Maggiore weet, zijn tips welkom. Hoeft geen camping/stacaravan te zijn, mag ook een appartement zijn (dit doen we eigenlijk meestal).
Wij zijn op beide campings geweest. Niet in een accommodatie, dus daar kan ik niets over vertellen. Wel kan ik aangeven wat ik heb gemerkt op de campings zelf. Bij beide campings vond ik het prima schoon, zeker als je bedenkt dat het grote campings zijn. Continental vind ik dan wel weer kleiner en daardoor overzichtelijker wat fijn is met kleinere kinderen. Ook het meer vond ik fijner om deze reden. Het loopt heel langzaam af. Op sommige plekken voelt het zand een beetje vreemd, maar het is wel fijn dat het strand nog best aardig groot is, de kinderen kunnen lekker met zand spelen. Bij Isolino is het maar een klein stukje strand. Ik vond het water daar niet slijmerig maar het loopt snel af, het is al snel diep. Op beide campings dus knap sanitair, supermarktje, restaurant, snackbar. Bij Continental betaal je overal met een pas, die je steeds opwaarderen. Bij Isolino betaal je gewoon met geld. Wat wij, ook vanwege jonge kinderen, prettig vonden was dat de speeltuin overdekt is, wat lekker veel schaduw biedt, en het terras daarnaast ligt. De kinderen kunnen spelen terwijl jij wat kunt drinken of eten. Bij beide campings draag je in de zwembaden inderdaad een badmuts. Bij de meren niet. Beiden zijn leuke campings in een mooie omgeving. En als je kinderen er van houden is er voldoende animatie.
Wij zijn dit jaar naar Isolino geweest. Meer heeft inderdaad wat waterplanten maar dat schijnt per jaar te verschillen. Zwembad was top, badmuts moet echt maar daar ben je na 5 minuten aan gewend, water is niet verwarmd maar voor de kinderen goed te doen. Wij zaten in een stacaravan met 2 slaapkamers, was keurig en schoon met een fijne veranda. Door het straatje waar je in zit heb je niet door dat de camping zo groot is, vooral het campinggedeelte is hutje mutje. Kinderen maakten snel vriendjes in de straat en het was er heerlijk rustig. Onze oudste van 5 kon zonder problemen zelf naar de animatie en weer terug lopen, was erg overzichtelijk.
Dank je wel voor jullie reacties. Wij neigen denk ik meer naar Continental vanwege het meer dat langzaam afloopt. Dat is zeker voor de jongste wel prettiger. De badmuts in het zwembad moeten we misschien maar gewoon eens gaan uitproberen hoe dat bevalt En anders uitwijken naar zwemmen in het meer. Is de temperatuur van het Lago di Mergozzo een beetje aangenaam? Meer ervaringen en tips (ook voor andere accommodaties) zijn natuurlijk welkom.
Wij zijn in de meivakantie in Continental geweest. Wij hadden een hele mooie gloednieuwe stacaravan. Zwembad echt heel leuk voor kinderen met golfslag. Het meer was nog te koud toen om te zwemmen. Ik vond het een heel prettige camping, heel leuke speeltuin voor kleine kinderen, veel te doen in de buurt. Het meer van Mergozzo ligt echt prachtig , je kijkt zo het dal in als het ware met de bergeb in de achtergrond. Toen wij er waren lag er sneeuw op de hoogste bergen, terwijl wij in het zwembad lagen. We hebben ook gewandeld in de sneeuw toen. Echt hele leuke tijd gehad daar.
Continental heeft trouwens een heel handige eigen website om zelf direct te boeken. Was bij ons veel voordelig dan via een hollandse touroperator (maar kwam wellicht ook omdat we in de meivakantie waren). Je kunt dan zelf kiezen voor zo'n mooie nieuwe stacaravan.
Bedankt voor je reactie. Wij kijken inderdaad ook naar de stacaravans die te boeken zijn via hun eigen website. Welke hadden jullie? Wij kijken naar de Maxi Prestige 7.80 of 8.30 of de Maxi de Luxe 8.30.
Wij hadden de 7.80, ze waren net in febuari 2017 geplaatst, waren echt meer huisjes dan caravans, heel mooi. Was ruim genoeg met 2 kinderen. De overdekte veranda is super als je een regenbui hebt kun je toch lekker buiten blijven.