gefeliciteerd! Ik zou het ook gewoon doen hoor. Autorijden vind je misschien minder leuk, maar je stoel kan ook plat en je kan slapen toch? Ik had met 30 weken net een mooie buik. Flink zichtbaar, maar ook nog niet huge. Perfect om mee te trouwen lijkt me, anders zie je er ook niks van hihi... Met 30 weken was ik wel heel inmobiel al, maar naar het altaar lopen was me wel gelukt. Zolang je niet teveel van jezelf vraagt en het gewoon oke vindt dat je evt veel moet zitten... En mijn laatste punt; de gezondheidszorg rond zwangeren in Frankrijk is veel beter dan in NL, dus daarom zou ik het zeker niet laten! Geniet er maar van, ben stiekum beetje jaloers op je...
@lim: haai vliegen ondanks gil? misschien maar wel he.. alleen neerstorten met beeb in buik is wel erg huil? PETS gekke klingel! @nynke: segt se? kijk maar uit, ik kom bij jou een rollator lenen als ik immobillement ben hehehehehhe alleen al het idee dat ik een ZP-din zo dicht in de buurt heb (met zwangerervaring) geeft me vertrouwen wist je dat? @gup: thanx! precies, zorg in FR is beter dan in NL zelfs. indien ik de zware pech/ongeluk is om met 30 weken een ZH te moeten bezoeken kan t ook wel daar.. maar wat betreft autorijden, blijft lastig. om t uur uit de wagen om te piesen staat me wel aan, maar binnen 4 uur op de plek vanaf schiphol ook wel weer komt goed, ben blij om ook hier 'van vreemden' posi GOFLOWverhalen te horen! nog tips wat ik ZEKER moet meenemen? ik dacht sowieso aan zon voedingskussenslangelslungelding? (als iemand begrijpt wat ik bedoel )
Ik vind het een goed plan hoor! Ik ben nogal een zeikerd daarin, ik zou het niet durven, maar als jullie het aandurven, lekker doen! Zorgen dat je inderdaad info over het dichtstbijzijnde ziekenhuis hebt, mocht het nodig zijn, dat lijkt me het belangrijkste. En inderdaad goed verzekerd zijn mocht het op het laatste moment onverhoopt toch niet kunnen doorgaan. Denk ook even aan familie die misschien al een ticket hebben gekocht dan . Met de auto of vliegen.... ik heb geen problemen met auto rijden, zou het urenlang ook wel volhouden. Ik vind het nu alleen wel zwaar worden om telkens boekjes achterom aan Eva te geven, maar dat 'probleem' hebben jullie nog niet . Verder zit ik echt prima in de auto en eventueel kan de rugleuning nog naar achteren. Maar dat is toch per persoon verschillend en dat weet je nu nog niet natuurlijk, hoe je je dan voelt. Toen ik 11 weken zwanger was van Eva zijn we naar Barcelona gevlogen, waren dus maar een paar uurtjes, maar ik hield zoveel vocht vast door het vliegen en werd er helemaal niet lekker door... vooral omdat het in Barcelona warm was, dan raak je het ook moeilijk kwijt. Dus dan zou ik eerder kiezen voor met de auto dan met het vliegtuig. Misschien is het wel handig om het in 2 keer te rijden en dus tussendoor te overnachten. Ik zou er wel voor zorgen dat je eventueel op locatie ook lekker binnen in de airco kan zitten, mocht het erg warm zijn. En dan 's avonds als het een beetje afkoelt wel lekker buiten. Zorg ook voor een lekker ligbedje voor als je niet meer lekker kan zitten of gewoon even lekker wil loungen. Maar ik vermoed dat je dat ook wel zelf zou bedenken of al had bedacht . Zelf heb ik dus geen ervaring met vakantie rond de 30 weken zwangerschap, wel zijn we toen ik zwanger was van Eva met 16 weken gaan kamperen in Frankrijk. Gewoon op een luchtbedje in onze tent, ging prima, ook met de warmte. Maar 30 weken is wel een paar maanden verder, dus niet echt te vergelijken. Veel plezier met de voorbereidingen!
Ik heb trouwens gestemd op: wel doen, go with the flow! Al zou ik het zelf dus niet doen... Ik heb namelijk het idee dat jij er meer relaxed onder bent. Maar bedenk wel hoe je het zou oplossen mocht je kindje opeens met 30 weken geboren worden daar, moet je dan daar blijven? Of kan je kindje met speciaal transport snel naar Nederland? Geen leuke dingen om over na te denken, maar het zou je maar gebeuren.... dan moet je er wel volledig achter kunnen staan hoe het dan zou kunnen lopen.
@snoopy: bedankt voor je goede meedenken! we hebben een supergoede reis/medische/annuleringsverzekering, waarin bv ook 'repatrieering naar NL vanuit het buitenland' zit. als bv moeder en beebee terug moeten naar NL. verder sluiten we een trouwdagverzekering af die het hele weekend, ook alle kamers voor de familie enzo, dekt. denk dus zelf ook wel dat we redelijk safe zitten, maar wat maman nature nog voor grappen of grollen gaat uithalen tjah dat is nu net het enige dat we niet kunnen controlleren.... *gil* jij rijdt nog steeds prima oto dus met 38 weken? WOW! zo zie je maar weer hoe persoonlijk allemaal. ben benieuwd wat ik hier over 6 maanden tik trouwens dank tot nu toe voor alle advies en meedenk!
als eerste natuurlijk nog ontzettend gefeli!!!! met 30 weken trouwen: doen met 30 weken op vakantie: doen met 30 weken een buik: ik had hem wel. kon toen al bijna mn laarzen niet meer zelf aan doen Zou ik met 30 weken in een auto naar zuidfrankrijk rijden... ik denk t niet, alleen al die ontzettend smerige plees op de weg en het altijd maar zoeken naar iets waar je iets fatsoenlijks kan eten (dus niet die autogrill ) Zou ik met 30 weken naar zuidfrankrijk vliegen:jawel, denk t wel ik zou het gewoon goed met je vlos/gyn overleggen en doen waar JIJ je goed bijvoelt! het is letterlijk JULLIE FEESTJE!!! wat romantisch joh... *zucht* *zwijmel* *denkt aan onze trouwdag alweer 5,5 jaar geleden* Wat zeker meenemen: als je hem ooit gaat aanschaffen dan de angelsound! ik had zo'n ding en ging met 21 weken naar frankrijk op vakantie, maar had hem niet mee. Had mn meissie de hele weg nog niet gevoeld, dus begon me echt zorgen te maken. stond net op het punt mn vlos te bellen om een ziekenhuis in frankrijk te bellen, toen werd ze weer wakker in mn buik. maar die stress heeft me de eerste dag gekost zonnebrand in een veeeeeeeeeel hogere factor dan normaal! en evt speciale gezichtscreme. Ehm, en verder??? alles is te koop he (nou ja, veel ...) veel voorbereidingsplezier, we volgen het vanaf hier!!!
Zo te lezen is alles dan wel goed geregeld. Ik zou nog wel even nagaan of een kindje dat met 30 weken geboren wordt, wel meteen vervoerd mag worden naar Nederland, ik weet niet of dat medisch gezien verantwoord is. En als je daar antwoord op hebt dus bekijken of je daar dan vrede mee kan hebben. Als dat allemaal in orde is staat jullie niets meer in de weg hoor! Over dat plassen onderweg trouwens, ik hoef, zeker deze zwangerschap, helemaal niet veel te plassen. Ik ga geloof ik 4 keer op een dag, 's nachts hoef ik (nog steeds!) helemaal niet en 's ochtends hoef ik nog steeds niet heel nodig. Toen ik zwanger was van Eva werd ik wel vroeg wakker omdat ik dan echt moest. Dus het verschilt wel per zwangerschap en ook per persoon. Ik geloof wel dat ik een uitzondering ben op de regel .
Ik zou het gewoon doen meid! Ik trouw nog op 36weken (wel hier om de hoek, zonder groot feest) maar daar heb ik meer schrik voor hoor! Geniet ervan!
Je hebt mijn telefoonnummer Klingel dus al je vragen hebt, hulp nodig hebt gewoon bellen. Ik kon met 30 weken ook nog goed oto rijden. Riem onder je buik doen en gaan. Maar dat hoef je nu toch nog niet te beslissen? Een vliegticket is zo geboekt.
Ik zeg ook: doen!! Ik ga met 28 weken 2 weken op huwelijksreis, ook naar zuid frankrijk... met het vliegtuig! Dus 30 weken als we terug vliegen KLM zegt niks over tot welke termijn je mag vliegen trouwens.. iemand die dit weet??
34 of 36 weken, even informeren bij de luchtvaartmaatschappij. Zorg dat je een zwangerschapsverklaring bij je hebt zodat je kunt aantonen hoe lang je zwanger bent. Zij kunnen aan je buik niet zien hoever je bent!
Als ik ook even mag: vliegen naar Zuid-Frankrijk...: het lijkt mij niet veel soeps. Ten eerste zijn er maar weinig maatschappijen die een directe vlucht hebben van Schiphol naar een zuid-Franse stad. Het is dus tamelijk prijzig, en ten tweede ben je veel tijd kwijt aan wachten. Omdat er maar weinig maathscappijen zijn die direct op Z-frankrijk vliegen, zijn tickets ook behoorlijk prijzig. Ik moest het laatst uitzoeken voor vrienden die in Mei langs wilden komen: 500 euro pp! Tenzij je via London wilt, en daar wilt overnachten. Ik heb met een week of 28 nog heen-en-weer in de auto gezeten van z-frankrijk naar NL. No problemo! Wc's langs de tolwegen zijn echt niet smerig, maar meestal wonderbaarlijk schoon. Het verandert pas als je op b-wegen komt, of in NL . Een ander is natuurlijk wel afhankelijk van hoe je er lichamelijk aan toe bent. Rond de 300 weken begon ik wel een beetje last te krijgen van mijn bekken. Je zal misschien iets vaker pauze moeten nemen, wat oefeningetjes doen enzo? Derde optie is met de trein, en ter plekke een auto huren. Dat is iig sneller dan helemaal met de auto. Helaas zijn de wc's in de TGV mij tot nu toe vies tegengevallen, bah! Maar qua reizen is het wel heel leuk en comfortabel. Je kunt ook even een stukje lopen, genieten van het uitzicht, beetje computeren, wat te eten of drinken halen etc. Zorg er wel voor dat je in Brussel, en niet in Parijs, overstapt. In Parijs moet je nl. met de metro van het ene naar het andere station, en dat vind ik wel pittig, zelfs zonder dikke buik.
@katje: trein is best een geinig idee, hoewel, met hutkoffers en trouwjurk??? wat betreft vliegen: transavia vliegt direct van schiphol naar montpellier, prima dus. en helemaal niet duur hoor, als je nu boek 69 enkele reis. maar om de kosten gaan we de beslissing sowieso niet nemen. @wcs: dat valt in die grote restauraties prima te doen hoor vind ik. je moet alleen niet die kleine huisjes hebben met gat in de grond IEUW! @bunchy: hee wat leuk, jij ook naar zuidfrankrijk op huwelijksreis en dikke buik. jij gat dus vliegen? zoals we er nu over denken zal het toch rijden worden. gewoon lekker in de eigen wagen, en stoppen wanneer en waar je wilt. achterbank kussens en alles.. een beetje afzien/aanpassen mag best. het wordt allemaal beloond als we er zijn!
Haaai! Zal ik me er ook even mee bemoeien!? Weet je... Dit is jouw DROOMDAG! (sorry.. jullie DROOMDAG! ) Hoe je zwangerschap gaat is natuurlijk voor iedereen anders, maar dat weet je. Dus je weet dat er een hele kleine kans is dat je de boel moet cancellen. Nou dat vind je blijkbaar ok. Prima toch! Omdat jullie dit zoooo graag willen zul je ook veel meer aankunnen. Dus dan is het maar een tikkie te warm of ongemakkelijk, denk eigenlijk dat jou dat op dat moment weinig boeit. Qua ervaringen: ik liep er met 30 weken nog fris en fruitig bij. Was toen redelijk hoogzomer en op de echt warme dagen voelde ik me wel opeens heel zwanger. Maar dan deed een teiltje met koud water wonderen! Uitdroging.. Tja, goed drinken. In Frankrijk zijn ook een boel swangere vrouwen! Over vervoer: denk ik heeel persoonlijk. Ik kon echt slecht zitten ivm rug/bekken. Dan is auto langer dan uur niet echt leuk meer. Aan vliegen zitten ook nadelen. Dus gewoon doen wat voor jou goed voelt. Daarbij kun je altijd tegen die tijd nog vliegticket boeken toch!? Ik probeer foto toe te voegen, maar lukt (nog) niet. Moet nu naar schouwburg, dus probeer later. Ben ook vrij lang (1.76) en slank (58 kg) en had vrij snel buikje, maar bleef heel lang bescheiden. Gewoon mooi rond bolletje. Helemaal leuk onder schattig jurkje! Oh en is al vaker gezegd: maar echt goed insmeren! Volgens mij moet je je helemaal niet zoveel zorgen maken en lekker genieten. (heb zo'n vermoeden dat dat aan jou wel toevertrouwd is! ) Veel plezier!!
ik zou gewoon gaan!! ik zou zelf kiezen voor de auto, ik mocht zelf met 30 weken niet meer vliegen, god knows why.... maar goed... de auto is me prima bevallen, we hebben wel veel stops gehouden maar je gaat op vakantie dus dat moet geen probleem zijn... en qua warmte... in nederland kan het net zo warm zijn, en daar redden wij hollandse vrouwen het ook dus waarom niet in frankrijk?? ik ben trouwens met 29 weken naar frankrijk gegaan, maar dat ene weekje zal vast geen verschil geven (al is iedere zwangerschap anders natuurlijk) ik zou zeggen, ga gewoon genieten van jullie jaar!!!
....................................ik ben met 26 weken plotseling bloed verloren en met 29 weken bevallen. ik denk dat dit genoeg zegt over mijn visie daarop. ik ben met 22 weken zwangerschap getrouwd.
Ik kreeg rond de 20 weken last van bekkeninstabiliteit en had dus echt niet willen gaan met 30 weken. Alles doet me al weken pijn, pfff, zo'n autorit, lijkt me echt een hel op dit moment. (ook met 30 weken) Vliegen zou ik dan nog eerder doen, als dat nog mag met die tijd, dat weet ik niet. Als ik naar mijn zwangerschap kijk had ik het nooit gewild, zo'n dag moet relaxed zijn, maar ja dat ligt helemaal aan je zwangerschap. Alleen is dat moeilijk te zeggen van te voren, tot 20 weken liep ik er ook fluitend doorheen.