´K voel mijn beebje nog wel bewegen, maar alleen niet meer zo vaak als voorheen en ook niet meer zo sterk. Is dat voor jullie herkenbaar bij 35 weken zwangerschap? Heeft dat met de indeling te maken? Of minder ruimte wellicht. Ben een beetje ongerust maar om nu meteen naar het ziekenhuis te rijden.......
Komt waarschijnlijk door het indalen en uiteraard de weinig ruimte die hij/zij nu nog heeft. Zolang je nog wel dagelijks beweging voelt is er niks aan de hand. Maar, bij twijfel gewoon je VK of Gyn bellen hoor! Daar zijn ze voor
Het kan zijn doordat ze is ingedaald of inderdaad door minder ruimte. Maar als je je zorgen maakt, zou ik gewoon de VK bellen zodat ze even controleert of dat het geval is en je bijv. geen hoge bloeddruk hebt. Beter een keer onnodig bellen dan een keer te weinig.
Bij ongerustheid altijd even bellen, maar ik herken het wel wat je beschrijft. Hier is het zo wisselend. De ene dag houdt ze niet op met bewegen en lijkt het wel of ze aan stuk door wakker is en druk en de andere dag moet ik echt bewust even gaan liggen en voelen wil ik een schopje waarnemen.
Ik woon in Spanje en het gaat hier allemaal een beetje anders dan in Nederland. Vorige week, bij 34 weken dus, heb ik mijn laatste afspraak gehad bij de verloskundige(??!!) en de enige kontrole die ik nu nog heb in de laatste weken is aan de monitor bij 38 weken en bij 40 weken. De verloskundige geeft haar telefoon nr niet af en bij klachten of twijfel moet je gewoon naar de eerste hulp van het ziekenhuis waar je gaat bevallen, in mijn geval zo´n 45 minuten rijden. Voel me zo zonder kontrole best onzeker in die laatste weken, zeker ook als je geen ruggespraak kan houden met je eigen v.k. Bloeddruk was goed de laatste keer.
ik heb het dus ook en mijn gyn was boos dat ik niet gebeld had van het weekend dus moest vandaag echo + ctg (alles is goed) en morgen willen ze me nog een keer zien
He wat vervelend dat je niks aan je eigen vk hebt in deze situatie. Want mijn advies zou absoluut zijn om te bellen. Ik heb wel eens een ochtend gehad dat ik haar een uurtje of wat niet of amper voelde, maar dat werd altijd weer ruim goed gemaakt. Renske is tot op het eind toe heel bewegelijk geweest, was met 32 weken ingedaald maar dat maakte niks uit. Ik zou het even aanzien, maar wel goed opletten of je het regelmatig genoeg voelt, en anders toch naar het zh. Mijn vk zei altijd om goed op te letten of het kindje ongeveer net zo bewegelijk is als altijd, want als een kindje zich niet lekker voelt om wat voor reden dan ook, is minder beweging een van de eerste en enige dingen die je kunt merken. En hoe gaat dat dan met de bevalling, als dat 45 min. rijden is??
vraag het anders hier op het forum aan de vlos, of misschien een angelsound bestellen? Ties was mijn hele zwangerschap megadruk, en idd met 35 werd dat veel minder. toen opeens voelde ik hem de hele dag niet, en heb toen een ctg en echo gehad. alles was in orde. het komt wel vaker voor met deze termijn.
Hè wat vervelend dat je niet gewoon even kunt bellen. Hier ook een CTG gehad omdat ik de kleine ineens niet meer voelde (bij 37 weken) Weet nu dat als er weer voorweeën aan zitten te komen dat ie zich dan wat rustiger houdt (terwijl ie normaal heel druk is) Minimale aantal bewegingen per dag moet 10 keer zijn. Nou hier halen we soms de 100 wel..... Drukke uk! Vanuit het ziekenhuis kreeg ik het advies om gewoon op zo'n dag dat ik niet lekker in mijn vel zat (dus ongerust/twijfel) dan bijhoud hoe vaak ik de kleine nog voel. Voor mijn eigen geruststelling zet ik er dan bij hoe sterk het gevoel was. Na 3 dagen zag ik er ineens een beetje ritme in. Kennelijk beweegt onze uk in zijn slaap niet meer of in ieder geval minder voelbaar dan voorheen.... Tussendoor krijg ik af en toe nog wel een flinke trappel. Maar ik herken het wel wat je zegt....het lijkt allemaal rustiger dan een paar weken terug. Veel succes!
Mijne is ingedaald...en ik voel hem nu erger dan voorheen. Voorheen was al lekker druk maar nu heb ik t idee alsof hij in mn schaamstreek ronddraait en zwemt. Een ontzettend vervelend gevoel... Maar meestal bij ingedaalde babies zijn de babies stiller omdat ze idd weinig ruimte hebben.