buik slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aman, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Jill is bijna 7 maanden en een enorm woelwater in bed.
    Ik leg haar altijd op d'r rug weg maar ze ligt in no time op haar zij en daarna op d'r buik.
    Meestal ligt ze helemaal vrij met haar neus en mond maar soms ligt ze ook half met haar neus in de matras.
    Ik draai haar tig x om maar uiteindelijk vind ik haar 9 van 10 x weer op de buik.

Wat zouden jullie doen?

2. Niet meer actief

lekker laten gaan! Dikke kus op haar wang of voorhoofd en weltrusten zeggen, maar verder gewoon lekker laten liggen!

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
  4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Giul ging toen ook ineens op zn buik slapen. Na n paar dagen geloofde ik t wel en mpcht ie van mij, hihi

5. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Ze is 7 maanden Inky.
    Ik laat het nu ook al een paar nachten zo (kan ook niet heel de nacht naast d'r bed zitten) maar moet denk ik nog even over drempel heen.

Er wordt zo op gehamerd het niet toe te laten maar voor m'n gevoel kan ik weinig anders. Ga haar ook niet vastbinden.
    Zal een naar zo'n ding kijken Inky.

6. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Hier nog 1 die op haar buik slaapt.....ik geloof dat Isa een maand of 8 was

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    idd gewoon toelaten.. zodra ze zelf van rug naar buik en terug kunnen draaien, zou ik haar gewoon zo laten slapen. Lisa ligt ook vaak op haar buik.. vanaf een maand of 7/8. Ze zijn dan ookal sterk genoeg om het hoofdje opzij te draaien als ze evt met het neusje in de matras liggen.

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Dat ding wat ik heb hoeft niet per se hoor maar het geeft mij enorm veel rust. Lars krijgt altijd lucht als ie met zijn gezchtje in het matras ligt. En dat soort rust koop ik graag af haha.

Is trouwens ook makkelijk tegen spugen, plas en poep ed, komt niet in je matras maar in die hoes.

9. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Ja, ik ook Inky!

Thanx allemaal.

10. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    eva-loraina doet het ook. ik laat haar overdag lekker slapen en kijk af en toe. als ik zelf ga slapen leg ik haar op der rug neer als ze goed slaapt. stop der lekker in en ga dan zelf slapen. ze ligt wel altijd in een trappelzak. s nachts blijft ze zo dan ook wel op haar rug liggen

11. Elena64

Elena64 Bekend lid

22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    ja eva is al een jaar nu maar sinds twe maanden slaapt ze ook ineens op haar buik..inderdaad knietjes opgetrokken en ergens tegenaan liefst een knuffel...vond het zelfs eng ook al was ze al bijna een jaar maar heb het zo gelaten

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte slaapt al heel lang op haar buik, volgens mij vanaf 5 maanden al. Eigenlijk heb ik me daar nooit zorgen om gemaakt. Lotte kon goed haar hoofd bewegen, sterke nekspieren en het is zo'n woelwater dat ik het onlogisch zou vinden als ze niet op haar buik zou belanden.

Nu ligt ze vaak met haar knietjes opgetrokken onder haar buik en haar armpjes naast haar lichaam...tja is maar net wat je lekker vindt slapen :confused:

13. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    moeilijk idd Amanda, maar ik zou je er ook bij neerleggen. Wel makkelijk gezegd idd, ik zou ook over zo'n drempel heen moeten.

idd handig; zo'n aerosleep-hoes! hihi, ik zou zo'n rust ook erg graag afkopen!

14. sassa23

sassa23 Lid

7 jul 2006
    44
    0
    0
    In de Randstad
    Lisette slaapt ook al vanaf ze kan draaien op d'r buik! En het liefst met een knuffeltje in d'r mond hahaha!

Ach je moet maar zo denken, als ze zo sterk zijn om zich om te draaien in bed dan zijn ze ook sterk genoeg om hun nek te draaien als ze met hun hoofd in het matras liggen.

Ik denk dat er teveel ophef over is hoor, moeders worden helemaal panisch gemaakt voor in principe niks. Vroeger hadden ze ook niet van die fratsen om kinderen op hun rug te laten slapen of weet ik veel wat allemaal. Ik vind het allemaal geld klopperij als ik eerlijk ben!!

15. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    ben het helemaal met Sassa eens. zodra babietjes hun hoofd omhoog kunnen houden is er niets aan de hand. jammer eigenlijk want veel kindjes slapen heerlijk op hun buik. Jonathan slaapt al sinds hij een week of 6 is op zijn buik en hij doet het nog steeds :D !
    alleen 's nachts ligt hij in een soort slaapzakje (een bakerzak) en dan leggen we hem wel op zijn rug omdat hij daar minder bewegingsvrijheid in heeft. in het begin van zijn leventje was hij erg onrustig en maaide veel zodat hij niet in slaap viel. toen hebben we een bakerzak aangeschaft en dat werkt heel goed.
    groet, Lijn

16. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Noem mij maar een ontaarde moeder maar mijn meisje slaapt ook al een poosje op dr buik. En ze slaapt zo een stuk beter dan dat ze op haar rug of zij zal doen.
    Volg je gevoel

17. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    het is overigens wel bezen dat wiegendood meer voorkomt bij buikslapers. Vandaar dat ze dit advies geven.

Maar goed het is idd geldklopperij maar ik zei al dat ik daar graag geld ana uit geef. Ik slaap heerlijk!! EN mijn manneke ook, plus dat het ene 2e functie heeft. Lars spuugde altijd heel veel en dat ding gooi je in de kookwas en schoon is ie. Dus gene vlekken in hte matras, ook niet van snot e.d.

Deel Deze Pagina