Zakynthos Griekenland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door toerist18, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Alle tips welkom :D

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    wij zijn hier zo'n 9 jaar geleden geweest
    wij zaten in Argassi (niet in de hoofdstad), dit was een gezellige stadje (klein boulevardje), een gezellig sfeertje
    destijds was het er nog niet echt toeristisch (zat best veel tussen de lokale bevolking en dat was erg leuk)
    Hoofdstad is allemaal wat drukker, maar wel erg gezellig.

wij hebben destijds een boottocht gedaan naar het smokkelaarswrak. dit was erg leuk (je kunt er ook met een bustocht komen, maar dan blijf je boven op de klif staan en kun je er alleen naar kijken... met de boot kun je er naar toe zwemmen en echt in het wrak kijken/lopen!)

heb je een idee waar (welke plaats) je heen wilt/gaat?

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Argassi lijkt me ook erg leuk, heb hier een leuke Boletsos Beach.
    Als waardering op zoover krijgt het een 8.2.

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Wij komen er net vandaan ( 29-9 t/m 6-10) en waren via GObest. http://gobest.nl/Kids/Griekenland/Zakyn ... alaxy.html

laganas zaten wij, prima hotel prima eten en lekker all In, en van het vliegvels maar een kwartiertje rijden. :)

wij hadden een familiekamer, 2 slaapkamers lekker ruim, en een magnetron was zo gereled bij de inchek, binnen 5 min gebracht.
    alleen was het water van het zwembad wat koud maar de zee was lekker warm dus daar lekker gezeten, de zee loopt heel gelijdelijk af dus echt 500m dan sta je nog tot je bovenbeen in het water :D
    het dorpje is toeristich maar daar zijn we weinig geweest, wel leuk om door te lopen hoor ook hebben we een lekker strandwandeling gemaakt, gaat prima met de buggy omdat het zand lekker hard is.

ook de kidsclub was leuk de meiden deden het hartstikke leuk en ook ondanks dat Teun eigenlijk te jong was heeft hij zich prima vermaakt ook dat de poppen ko en kiki op bezoek kwamen vond hij een feest, heeft hij het nu nog over.

dus wat mij betreft prima keuze....

5. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Hier een echt zakynthos fan! ! ;)

Zijn er vorig jaar met z'n tweetjes geweest, en dit jaar in oktober met onze kleine kanjer.
    Wij hebben beide keren in Agios Sostis gezeten, en vinden het daar heerlijk.
    Het is een kleine boulevard met hotels en restaurantjes en wat supermarktjes, meer is het niet.

De drukte kan je opzoeken in Laganas... ik zou daar persoonlijk nooit willen zitten in het hotel.
    Lorret de mar in Spanje is er niets bij.
    De dronken engelsen liggen er overal op straat en het is erg rumoerig.
    Althans.... in het hoofdseizoen.

We zaten vorig jaar in Juni, heeeeeeeel druk en warm.
    Dit jaar in Oktober, en toen was het erg relaxed en soms bijna te stil.

Ik kan je ook wel wat restaurant tips geven voor Agios Sostis.

Ole Ole
    Syrtaki
    Adelfia
    Bougainvillea

Verder is het leuk om ( indien je niet in het naseizoen gaat) aan het einde van de middag met een bootje in de baai van laganas te zijn, om schildpadden te spotten.

En met de auto naar Porto Vromi Beach gaan, daar een boottocht maken, en de mooiste plekjes van het eiland te zien. Superblauw water, het scheepswrak uiteraard.
    Snorkelen is ook erg leuk daar.

Zucht.... ik wil (weer) terug!

Veel plezier!

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Hey bedankt voor je tips!
    Als we gaan gaan we in Juni.
    Engelsen hou ik idd ook niet van, brrrr.
    Maar dat appartement in Argassi lijkt me wel wat.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    wij zaten hier:
    http://gobest.nl/Kids/Griekenland/Zakyn ... alaxy.html

maar 15 min van het vliegveld af en de familiekamers zijn prima lekker ruim, op de 2pers kamer met kinderbedje erbij word het heel snel krap.
    bij de familiekamers heb je dan een dubbel balkon 2 slaapkamers een ruim halletje en een hele ruime badkamer, sommige hebben er 2.

gelijk aan het strand....zalig

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ben er ook geweest, in Tsilivi, in 2005. Dat is wat verder van de echt toeristische plaatsen en wat rustiger. Al vond ik het zelf ook nog wel erg toeristisch, maar misschien ben ik niets gewend :) Het eiland is verder niet zo groot, maar er zijn wel veel mooie plekjes! Wij hadden trouwens een auto gehuurd, dat was wel erg prettig. Heb verder geen idee van het openbaar vervoer daar.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Janette,

Dat is grappig, ik had hem van de week toevallig al gezien op Go Best. Twijfelde nog een beetje. Weet niet zo goed waarom.

Nog wel 1 vraag: Hoe was het eten?

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben van de week voor agios sostis geboekt! erg spannend, 15 dagen. Onze dochter zal dan 11 maanden zijn als we in juni gaan!

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Lizab het eten was prima,
    alles in buffet style
    zelfs Teun heeft goed gegeten, terwijl die meestal alleen maar aardappels en groenten wil hebben, dus was ik een beetje huiverig van hoe gaat dat maar prima gegeten en we hebben niet moeilijk gedaan van ojee nu mist hij vandaag dat of dat je hoorde hem niet dus hij had genoeg... ;)

als je wil kan ik evt wat foto's mailen van het hotel en omgeving dan pb je maar

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Wij hebben in dat plaatsje ook een leuk appartement gezien, misschien is het wel dezelfde als op ons verlanglijstje staat?

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben geboekt voor Lithakia Beach , enerzijds komt hij er op de vakantie reiswijzer site iets minder uit, maar als het goed is, hebben wij geboekt voor de nieuwe appartementen, achter de originele, de nieuwe staan in de tuin, achter het originele gebouw.

Welke hebben jullie gezien? Wij hebben ooit eerder eens in Romantica gezeten, was ook erg fijn gelegen, ook in agios sostis, maar dat appartement is niet meer te boeken via de reisorganisaties.

14. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Athina

Hier zijn wij in 2007 geweest

SUPER!

Restaurant wat er bij zit is niet zo lekker meer hebben we in 2008 ontdekt, maar de appartementen zijn prima.
    En het uitzicht, daar blijf je naar kijken!

Alvast heeel veel plezier !

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow fijn om te horen :) ! Zeker omdat de commentaren niet zo goed waren ;) . Ik weet hoe de ligging is, dus wat dat betreft kijk ik er zowiezo naar uit en de zee daar, met dat langzaam inlopende strand vind ik zoooo super!

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Korfiati in Aghios Sostis.
    George&Dawn in Aghios Sostis
    Boletsos Beach in Argassi
    Porto Liessa in Argassi

Deze staan op ons lijstje, misschien haal ik nog wat reisgidsen op.
    De bovenste staat in de Neckermann reisgids, en lijkt mij tot nu toe het mooiste.De rest staan in de Holland International gids.
    In Larnaca willen we zo wie zo niet heen, vanwege de Engelse touristen.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    korfiati stond ook lang op ons lijstje, tot we dus lithakia beach tegenkwamen. Volgens mij zitten ze op het zelfde rijtje, alleen korfiatie iets verder de kant van laganas op (niet echt bij laganas, maar simpelweg als je de strandweg hebt zeg maar)

George en Down vonden wij (ik) te ver van het strand, vergeleken met de andere 2.

En ook naar de onderste heb ik gekeken, vooral porto Liessa leek me ook wel wat (qua prijs ook denk ik) , maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het dorpje argassi me toch niet zo leuk leek ;) . Vandaar dat wij dus uiteindelijk voor (het veilige, bekende voor ons) lithakia gekozen hebben.
    Maar het is zo moeilijk kiezen he, als je er niet geweest bent en het is altijd zo afwachten.... succes in elk geval!

18. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Kotfiati zijn wij afgelopen oktober geweest, uitzicht super, appartementen netjes, mensen heeeel vriendelijk, Maar het ligt niet echt op het rijtje als je naar het ''centrum'' van agios sostis wil ( voor zover het een centrum is) moet je een stukje om lopen, maarja heb je wel een wandelingetje.
    En een nadeel, je kan er niet echt lunch krijgen daarvoor moet je dus altijd een stukje lopen.

19. Wij willen ook naar Zakynthos gaan, ik heb appartementen 'Bougainvillea' in de Neckermann gids zien staan. Dat is ook in Agios Sostis... ik ben benieuwd.

20. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Wij zijn een paar jaar geleden ook naar Agios Sostis geweest... Het was er super... als je meer van het toeristische houd moet je naar Laganas enz.

Agios Sostis is(was) iets rustiger... met zoals al meer gezegd is heerlijke restaurants zowel op de boulevard als in het dorp zelf. een Winkeltje waar ze iedere ochtend vers brood verkopen... Ook kan je daarvandaan met een Bootje de zee op om schildpadden te bekijken...
    De rondvaart om het eiland is ook echt een aanrader... is erg mooi om te zien allemaal...
    Vaak zie je op de plaatjes in de vakantiegidsen mooie stranden en blauwe zeeen, maar vaak kom je dan bedrogen uit.. op Zakynthos het echt zoals in de boekjes staat ;)
    Wij hadden een appartementje niet ver van de zee. Ik weet niet meer hoe het heette helaas maar het was er super...

Deel Deze Pagina