Weet iemand iets?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 11 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb eigenlijk het idee om mijn vriend te verrassen (omdat we einde van deze maand een paar jaar bij elkaar zijn).
    Ik zat te denken om iets buitenshuis te doen wat toch romanties is, en ook nog leuk om te doen.
    Maar ik heb maar weinig geld te besteden,
    hebben jullie mischien ideen?

Gr scootermuis.

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wat is weinig voor jou?

3. Niet meer actief

ongeveer 50 euro is mijn bedrag wat ik kan besteden.

Gr scootermuis

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    ik ben geografisch niet zo geweldig, maar is het een idee om bv te gaan picknicken op de Veluwe? Je hebt daar in Park de Hoge Veluwe van die witte fietsen die je kan lenen. En dan daar picknicken? Of in de tuinen van een kasteel ofzo (misschien zit er 1 bij je in de buurt).

Of je verrast hem met een zelfgemaakt driegangen diner (ik heb nog wel heerlijke, maar makkelijke receptjes voor je).

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Da's een goeie! Liefde gaat bij mijn man inderdaad ook altijd door de maag! Lekker koken, telefoon eruit, tafel romantisch met kaarsjes, goeie DVD daarna, massage....

6. Niet meer actief

Wil je mij dan die recepten dan even doorsturen?
    Want dat is echt een goed idee.

Gr scootermuis

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Op de site www.studiokoning.nl staan iig twee receptjes. De een is voor een heeeel lekker en makkelijk hoofdgerecht. Het is het recept voor biefstuk met dragonsaus. Je kan er dan bv gebakken aardappeltjes bijdoen. Ik heb dat recept een keer voor mijn man gemaakt toen wij elkaar net kenden en die vond het heeeeerlijk.
    Verder staat daar op de site ook een recept voor een desert.. Je kan dat desert beter de dag tevoren maken (en scheelt ook weer op de dag zelf). Het heet witte chocolademousse met geitenkaas. Dit recept heb ik al heeeel vaak gemaakt en iedereen is er wild van.

Als voorgerecht kun je bv:
    - salade (groene veldsla) met een stukje geitenkaas. De dressing maak je van honing met creme fraiche (ik neem altijd de demi creme fraiche is inder vet), wat bieslook (kan gewoon gedroogd) en dan wat pijnboompitjes erop. Als je de geitenkaas even een minuut of vijf op 200 graden in de oven doet is ie wat warm en dat is heerlijk op de salade.
    Je kan deze salade ook maken en dan de geitenkaas vervangen door zalm uit een pakje. Dit is lekker met als dressing van die mosterd-dille saus (koop je bij de kaasboer in een potje).
    - ik heb nog een recept van een zalmtaartje maar die moet ik even zoeken dan. Is met zalm uit zo'n pakje en dan in een kopje. Je vult het dan met bv zalm en tonijn (uit blik) wat kruiden etc en mayo. Dan keer je het om op je bordje en heb je ene heel schattig taartje. Wat dille erop en het is net of het uit een restaurant komt!
    - Als je een Dirk van deBroek in de buurt hebt kun je daar ook slakjes halen met knoflookboter. Deze kun je zo in de oven schuiven en klaar ben je!

Zit er wat tussen of moet ik nog even doorgaan met receptjes? Ik heb er zo zo zo veel...
    Wij koken ook redelijk vaak samen en dan nogal uitgebreid.
    groetjes Senseemillia

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat ook een heel simpel voorgerecht is:

een rijpe avocado halveren.

En in het holletje het volgende sausje doen: in pannetje azijn, water, suiker en ktechup verwarmen, goed roeren en klaar!

of in het holetje blauwe kaas doen en dan even in de oven.

Pim

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    @pim

Jaaa die is idd ook erg lekker. Wij doen die altijd met Hollandse garnalen in het holletje!

10. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    ook een leuke site is www.vierxvrij.nl
    je kunt daar voor vijf euro een kaart kopen en met veel dingen is de 2e persoon dan gratis of met veel korting.

veel plezier femke

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Jeetje Senseemillia, nou ga nog maar even door hoor!
    Het water loopt me in de mond.... :eek:

Mijn vriend en ik hebben allebei een hekel aan koken en vinden het echt een noodzakelijk kwaad, dus makkelijke (en vooral snelle), lekkere gerechten, daar mag je altijd mee aankomen...... :D

Groetjes,
    XXAnna

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Koop massage olie en lekkere hapjes en maskertjes en ga elkaar masseren en samen in bad/douche en dat soort dingen. 1x gedaan met mijn man en dat viel helemaal in goede aarde!

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik zat ook te denken aan picknicken.
    Maar je kunt hem ook een heel sexy lingeriesetje cadeau geven....waar jij al inzit...

Deel Deze Pagina