Hoi Allemaal, Vanaf hoe oud mag je met de baby op de fiets? Ik heb geen auto en moet na mijn verlof wel de baby naar het kdv brengen. Groetjes!
Een vriendin van mij zat aan het einde van haar verlof op de fiets met haar dochter in een draagdoek. Is altijd goed gegaan.
volgens mij vanaf het moment dat ze zelf goed het hoofdje omhoog kunnen houden en de schokken van het fietsen aankunnen... je hebt trouwens ook een adaptor om je maxicosi op je bagagedrager te bevestigen.... heb m online gezien...maar kan nu de link niet meer vinden
Vanaf dat ze zelf goed kunnen zitten (8 a 9 maanden) kunnen ze in een zitje...je kan een maxicosi drager kopen voor op je fiets...dan kan het eerder ..en een draagdoek/zak is NIET geschikt voor op de fiets!
de Babymee van Steco, daar gaat de maxicosi in. oa. Draagzak is gevaarlijk. Verstikkingsgevaar en als je hard moet remmen en je stoot tegen je stuur..ik zou het niet durven.
Met de maxicosidrager (BabyMee --> http://www.steco.nl/pages/consumer/inde ... =12&pid=20) kan je baby vanaf ca 4 maanden mee. Ik moest Simon zelf na mijn verlof ook wegbrengen, en heb dat op die manier gedaan. Hij was nog wel geen 4 maanden, maar het KDV is maar 5 minuten fietsen en hij vond het heerlijk achterop! Met 9,5 maand kon hij in het fietstoeltje voorop.
Bij baby en peuter staat hier ook een topic over. Die drager voor de maxicosi op de fiets is een baby mee van het merk Steco. Ook heel goed op MP te scoren voor ongeveer 35 euro. Fietsen met een baby in de draagzak is echt heel gevaarlijk. Niet doen hoor! Vanaf ongeveer 9 maanden, maar soms ook later, mag je baby in een fietsstoelje. Maar dan moet het ook echt al een tijdje stevig zitten.
Zou echt geen draagzak doen, levensgevaarlijk.... Dan zo'n babyMEE of een fietskar waar de maxi-cosi in kan of een speciale babyschaal. Ik koos voor de laatste optie en dat ging goed!
Ik ben helemaal van de veiligheid en wij hebben het wel aangedurfd met draagzak (slen) en baby bjorn. Verstikken gebeurt echt niet zo maar! Door de meesten zal het worden afgeraden, maar als je je er zelf goed bij voelt... Ander tip die hier nog niet genoemd is: fietskar! Ook deze kun je prima tweedehands kopen en je kunt de maxi cosi erin zetten of speciale babyschaal. Beetje zwaarder om te fietsen, maar wel superveilig en lekker beschut voor je beeb...