vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjeetje, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster
    hoi dames even jullie mening

Wij gaan in juli op vakantie naar bugarije :)
    Is het verstandig om een beetje te zonne
    of is dit af te raden:(
    Ik ben nog niet zo ver volgens berekeningen zal ik dan zo'n 10 weken zijn als we vertrekken
    zijn er dames die ook ervaring hebbe met vliegen tijdens de zwangerschap niet dat ik mij onnodig zorge ga maken
    want tenslote moet dit ontspannend zijn

alvast bedankt voor jullie mening

gr

2. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    hmmmmmmmm, wat heerlijk. Ik ben jaloers!! Wij kunnen helaas niet op vakantie....jammer jammer.
    Zonnen vergroot de kans op zwangerschapsvlekken (pigmentvlekken) in je gezicht. Volgens mij kom je daar niet snel vanaf. Maar je kunt natuurlijk niet voorkomen dat je in de zon komt. Sommige mensen hebben daar heel snel last van en sommige helemaal niet.
    Ik moet zeggen dat ik gewoon in de zon heb gezeten en (nog) geen vlekken in mijn gezicht heb. Dat is voor iedereen verschillend.

Kijk wel uit met eten en dat alles goed is doorbakken. Soms willen ze nog weleens vlees serveren wat nog rauw is. Dus kijk daar goed naar!

Verder...heel veel plezier tijdens je vakantie. Geniet ervan!

Wat betreft het vliegen, dat kan helemaal geen kwaad. Je kunt tot 32 weken vliegen. Daarna bij de meeste maatschappijen niet meer, omdat ze bang zijn voor een bevalling aan boord.

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ook ik heb gevlogen en in de zon gelegen tijdens mijn zwangerschap. Toen ik 6 weken zwanger was ben ik op vakantie geweest naar Mexico. De vliegreis is zonder problemen verlopen. Ook heb ik heerlijk in de zon gelegen en er niets aan over gehouden, maar dit is voor elke vrouw anders!

Lekker genieten van vakantie, zou ik zeggen. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over het vliegen en met het zonnen zou ik gewoon even voorzichtig doen! Rustig aan opbouwen in ieder geval.

4. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik ben bijna 27 weken zwanger en net terug van 3 weken heerlijk Griekenland! Alles is goed verlopen, zowel de vliegreis als het zonnen :) Ik heb alleen in de zon gezeten met kleding aan, en dus niet in bikini ofzo. Ik heb wel toen ik merkte dat mijn buik warm werd (met kleding nog aan) een handdhoek eroverheen gelegd.

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik denk dat het er een beetje aan ligt of je altijd snel bruin wordt of niet. Ik wordt altijd al bruin in van de schaduw, normaal wel lekker maar nu dus even niet :D. Als het zonnetje maar een beetje schijnt gebruik ik Sunblock factor 50, ik blijf uit de zon en heb toch last van pigmentvlekken.... Gelukkig niet zo heel erg veel maar ik baal er natuurlijk wel van. Oppassen dus!!

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zou idd niet echt gaan liggen zonnen als ik jou was.
    En gebruik een goede sunblock anders....
    Wij gaan over een paar weken naar Spanje en ik zla ook veel onder de parasol vertoeven

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Zonnen zal het probleem niet zo zijn, zou wel goed op het eten en drinken letten ivm gevaarlijke bacteriën tijdens de zwangerschap. Geniet er lekker van!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.480
    36.424
    113
    Ik heb tot nu toe gewoon lekker gezond en bij mijn vorige zwangerschap, tot nu toe nergens last van. Vind het af en toe gewoon heerlijk in het zonnetje. Anders gewoon goed insmeren. Vliegen is geen enkel probleem hoor, ben vorige keer naar Thailand gevlogen, geen last van gehad.

9. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    De ene krijgt last van een masker en de andere niet. Ik heb tot nu toe geen rare vlekken in mijn gezicht dus je moet gewoon kijken. Je buik gewoon op een bepaald moment afschermen en op het heetst van de dag in de schaduw zitten. Moet kunnen hoor!

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Heerlijk, geniet van je vakantie!
    Ik zat met 5 weken (ik wist het toen 1 dag...) in het vliegtuig naar Maleisie voor mijn werk. Ik heb daar gewoon steeds een handdoek over mijn buik gelegd wanneer ik in de zon ging liggen en extra mijn gezicht ingesmeerd en die onder een parasol gehouden. Van de druk in het vliegtuig (op je buik) voel je nog niks.

En wat de anderen ook zeiden: Bij twijfel - niet opeten! Er blijft vast nog genoeg ander eten over wat je wel kunt eten.

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik sluit me aan bij bovenstaande, pas op met de zon, goed insmeren, en kijk uit met wat je eet en drinkt.
    Genoeg water drinken is in een warm land nog belangrijker.

En vliegen is geen probleem, daar heb je geen last van.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik zou je gezicht zeker met factor 50+ insmeren, volgens de verpakking (ik heb hem bij de apotheek vandaan) beschermd dat tegen een zwangerschapsmasker en volgens het meisje van de apotheek kan ik voor de rest van mijn lichaam gewone zonnebrandcreme gebruiken en kan dit geen kwaad (woon in spanje en de zon is hier behoorlijk fel). Zou me wel elke 4 uur opnieuw insmeren.
    Wat vliegen betreft ben ik 2 weken geleden naar NL geweest en geen problemen gehad, was in het vliegtuig doordat je wat kunt lopen fijner dan in de auto.
    Met eten zou je evt. in een appartement kunnen gaan en dan zelf koken, weet je iig wat je eet.
    Fijne vakantie.

13. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    lijkt me heerlijk om op reis te gaan

en idd, ik sluit me aan bij de voorgaande reacties
    opletten met de zon en het eten

maar voor de rest; geniet ervan meid!

zelf ga ik volgend weekend (ben dan 37 weekjes) er even tussenuit naar de ardennen, mits enige voorbereiding enzo moet dat kunnen vind ik

xxx

14. Sjeetje

Sjeetje Lid

10 feb 2009
    87
    0
    0
    Verkoopster
    Hoi dames

Bedankt voor jullie mening
    het heeft me zeker geholpen.
    en hoe zit dat eigenlijk met rauwkost enzo want ik eet graag tomaten best niet daar eten zeker:(

grtz

Deel Deze Pagina