vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline16, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

In september verwachten wij ons eerste kindje. Nou zouden we in december graag een weekend of midweek weg willen, de kleine is dan net drie maanden.

Mijn vraag is dan ook; kan je met een kleine van drie maanden op vakantie? Vanaf wanneer mag je met de kleine in het zwembad? En vanaf wanneer kan de kleine in een fietszitje?

xx

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou een fietszitje dan zal de kleine zelf goed rechtop moeten kunnen blijven en dat lijkt me nog niet het geval met 3 maanden.
    Zwemmen mag vanaf een week of 8 oud al als je maar goed in de gaten houd dat de kleine het niet te koud krijgt.

Ik wil begin november nog een midweek of een weekend weg, gewoon in nederland omdat mijn vent half november op uitzending gaat.
    Leek me wel een leuke afsluiter.

3. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Hoi,
    Als je een beetje een makkelijk kind hebt, kun je er rustig mee op vakantie hoor. Die van ons had de eerste drie maanden behoorlijk last van kramp en huilde daardoor veel. Vandaar dat ik het met hem niet zo zag zitten. Maar als alles goed gaat, waarom niet? Bij ons in het zwembad wordt 12 weken aangehouden. En voor op de fiets is hij of zij toch echt nog te klein. Maar wandelen is ook leuk!
    Groetjes Margriet

4. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Oh, het wordt een zij zie ik nu, hihi.

5. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Wij willen in november ook nog een weekje weg, omdat het door alle baby-voorbereiding er niet van komt deze zomer. Onze kleine is dan ongeveer anderhalf/twee maanden.
    Ik hoop een beetje dat het gewoon gaat, als die kleine maar een beetje tegen autoritjes kan. Voor fietsen is hij/zij dan nog echt te klein, maar ik verheug me nu al op lange wandelingen en heel veel boeken lezen bij een open haard :)

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    oh ja gezellig voor de openhaard genieten van een film en een goed boek heerlijk.

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Wij zijn met de kerst weggeweest. Onze jongste was toen anderhalve maand. Het was prima te doen, voordeel was ook de ze overal mee naartoe kon in de wagenbak en we dus niet gebonden waren. Zwemmen mag wanneer ze de eerste prik gehad hebben wij konden dus niet maar met 3 maanden is dat al wel gebeurd. Fietsen zal helaa sniet lukken maargoed dat mag de pret niet drukken!

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Wat ik denk is dat regelmaat het belangrijkste is, locatie minder, maar denk ook dat het van het kind af hangt... optie voor op de fiets gaan zitten is wellicht zo´n buikdraagzak? Ik zie hier in Amsterdam veel ouders daarmee rondkarren richting de kinderopvang, boodschapjes doen etc.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    ehm fietsen met je kind op je buik lijkt niet gevaarlijk maar als je valt dan kun je zomaar op je eigen kind belanden.
    Een van de dingen die ze afraden als je zo'n zak koopt

10. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Met 3 maanden kan je kindje prima mee op vakantie! In een fietsstoeltje kan nog niet...daar moet een kindje zelfstandig voor kunnen zitten.
    Toen ons zoontje 4 weken oud was zijn we een weekend bij mijn ouders in duitsland geweest en toen hij 2 maanden was zijn we een aantal dagen naar een hotel geweest, lekker aan het strand! Ging prima!
    Gewoon proberen, en rijd voor die tijd eens een wat langer stuk met de auto, dan weet je hoe je kindje daar op reageert!

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Je kan voor op de fiets wel de Steco Baby-mee kopen daar kun je de Maxi Cosi in zetten. Dat mag geloof ik vanaf 8 weken. En zwemmen inderdaad na de eerste inenting. En die is met 2 maanden.

Deel Deze Pagina