Bakfiets of mamafiets?

Discussie in 'De lounge' gestart door LaDi, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Nog een jaartje en zl gaat naar school, de school is net te ver om te lopen dus ik zal toch aan een mamafiets of bakfiets moeten. Ik zie op marktplaats dat ze qua prijs daar heel dicht bij elkaar in de buurt liggen. Wat zouden jullie doen? En waar moet ik opletten bij beide?

Thanks!

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    heb je ruimte om je bakfiets binnen te zetten? want dat zou voor mij de reden zijn om het wel of niet te doen:)

3. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Haha nee daar is geen ruimte voor, maar woon in een straat waar voor de helft van de huizen wel 1 of 2 bakfietsen staan ;)

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dan zou ik voor de mamafiets gaan, veel te bang dat mijn bakfiets wordt gejat haha!

Als ik plek zou hebben, zou ik wel voor de bakfiets gaan.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik was fan van een bakfiets maar wij zijn weer terug bij de mamafiets. Grote kans dat Ben over één á twee jaar voorzichtig met je mee gaat fietsen en dan is een bakfiets niet zo handig meer. Het hangt misschien ook een beetje af van een eventuele verdere kinderwens. Dan is een bakfiets wel weer handiger volgens mij.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou zeker proberen er even op te fietsen voor je besluit tot aankoop van een bakfiets. Ik ben er nogal onhandig mee en fiets veel liever op m'n mamafiets.
    Maar het lijkt me nu wel gezellig om de kindjes naast elkaar te kunnen zetten; da's wel een reden om het nu tóch eens te gaan leren.

Wij hebben dus een bakfiets, waar ik nooit op rijd, en op mijn fiets zitten twee kinderstoeltjes.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Heb je een twee of een driewieler Bri? Ik heb begrepen dat een driewieler het moeilijkst fietst...

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik heb een bakfiets met 2 wielen van bakfiets.nl en ik ben er zo blij. Ik rij er elke dag mee en ik kan volop boodschappen in kwijt.

Mamafiets vond ik zwaarder en instabieler en kon amper wat in kwijt. Nu zitten de meiden gezellig naast elkaar en als ik alleen ben kan ik heel veel boodschappen in kwijt.

Denk dat ik de bakfiets ook gewoon hou als de kinderen straks zelf kunnen fietsen :D

9. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Nou ben niet bang dat ie gejat wordt hier.

Hey Nikita :D, ja alleen met een mamafiets zzit ik wel dat die stoeltjes voorop maar tot 3 jaar zijn. Als Ben naar school gaat is Roos alweer bijna 3. En een kinderwens is er niet meer hoor haha ;).

Hey Bri :D, ja erop fietsen lijkt me idd wel een goed plan eerst haha. Ik wil sowieso mijn gewone fiets wel houden ook met alleen acterop dan een stoeltje (als Ben idd zelf kan fietsen zoals nicky al zei).

Bibiche79 heb jij nog tips waar op te letten bij aanschaf van een bakfiets?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Driewieler ja. Ik denk dat het klopt, dat die moeilijker fietsen. Zou ik niet verwachten; het ziet er zo stabiel uit! En toch heb ik steeds het gevoel dat ik ga omvallen, of helemaal verkeerd ga sturen. Suf he?

11. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    dat probleem heb ik hier ook en daarom zit ik erover te denken om een tweelingfiets aan te schaffen..

12. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik denk het beste is om gewoon op een 3 en 2 wieler te proberen. Ik vond een driewieler heel zwaar fietsen en eng fietsen ook.

De tweewieler is gewoon zoals een mamafiets maar veel stabieler. Als mijn oudste achter bewoon dan slingerde ik heen en weer. En in de bakfiets nergens last van. Ze zitten heerlijk daarin en als ik de bakfiets op standaard zet dan is het echt stevig. Ze kunnen beide gewoon op blijven zitten.

Ik heb die van mij via MP gescoord voor 600 euro inclusief regenzeil en fietstassen. Hij was amper gebruikt ook. Ik heb een korte model omdat die in onze schuur past en de lange er niet in zou passen. Plus dat wij het bij 2 kinderen houden :D dus heb geen lange nodig.

En ik heb een slot gekocht van 40 euro die van geharde staal is.

je kan natuurlijk ook je bakfiets verzekeren!.

En Babboe heeft ook een tweewieler nou voor 900 euro inclusief regentent NIEUW dus. Schijnt ook goed te zijn.

13. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    kun je je kindjes vast zetten in zo een bakfiets?
    of als ze je aanrijden kunnen je kindjes er dan uitslingeren?
    Als je je fiets altijb buiten laat staan dan komt er tocw (regen)water in te staan?

14. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Je kan ze vastmaken aan gordels.
    En voor buiten heb je ook een afdeikzeil! Ze hebben aan alles gedacht :D

15. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja sorry ik ken der niet veel van, in België zijn die nog niet zo populair, zal er eens naar googlelen ;)

16. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Kijk maar bij Babboe en bakfiets.nl Zie je gelijk foto's en alle accessoires

Deel Deze Pagina