vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door carrolyn, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Maar waarom ervan uitgaan dat er iets gebeurd? De meeste zwangerschappen verlopen nog altijd zo dat je pas vanaf 37 weken gaat bevallen.

Ik zou zelf gewoon lekker meegaan, daar lekker hele dag in het zwembad gaan liggen oid, heerlijk relaxen. Kreta is maar een paar uurtjes vliegen, dat gaat echt wel goed.

Verder, misschien had je zelf wat duidelijker moeten zijn tegen je schoonmoeder. Je had gewoon kunnen zeggen, ik ga voor de 6 maanden of ik ga niet, punt.

2. Female

Female Niet meer actief

Ik ben het hier wel mee eens.
    En vind het 'vóór 6 maanden'-verhaal ook wel ietsje overdreven, je bent die 6 maanden pas nét voorbij, dus om daar nou zo'n issue van te maken ;).

Mss zie ik het gewoon verkeerd hoor, maar op mij komt het allemaal wel een beetje drammerig en zeurderig over.... :)

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63

Je geeft je eigen antwoord al........
    Meid, luister naar je hart en wat je gevoel je ingeeft en ga niet mee.
    Als je er echt geen fijn gevoel over hebt en er zo tegenop ziet, ga dan niet mee. Wees hier heel duidelijk in, ook voor jezelf.
    Als je je kleintje echt belangrijk vind zorg je goed voor jezelf en als je zwanger bent helemaal! Luister naar je lichaam en gevoel!
    Laat je schoonmoeder maar, als zij hier geen begrip voor kan opbrengen vind ik dat respectloos en egoistisch.
    en dat ticket?........is haar probleem dat ze dat zonder verder overleg heeft geboekt! dat ga je toch zeker niet terugbetalen hè!?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Eehh.. waarom zit je in de ziektewet als ik vragen mag? Dat is dan niet zwangerschapsgebonden neem ik aan? Sowieso moet je toestemming hebben van je werkgever he, als je in de ziektewet zit.
    Maar persoonlijk zou ik niet op vakantie gaan (wat leuk moet zijn toch?) als je dat zelf niet ziet zitten.

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik zeg hier maar één ding op, wie in de ziektewet zit gaat m.i. niet op vakantie.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    waarom niet? Zat mensen die vanwege ernstige depressieve klachten thuiszitten, mogen van mij er best even uit.

verder ben ik het met female eens. Ze is net over de 6 maanden, kan niet echt ontdekken dat er echt bedreigende dingen spelen en ondanks dat we nu allemaal afgeven op die s-moeder wil die vrouw haar kinderen en schoondochters wel lekker meenemen op vakantie op haar kosten wat natuurlijk hartstikke leuk is.
    Wanneer je blijkbaar toch echt zo ziek bent moet je niet gaan.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ehhhh. wie heeft het over leugens in een brief zetten dan?
    Vocht in de benen bij 27 weken al is een reden, al zei de VK van niet, zeker als je gaat vliegen én naar een warm land.
    Ze zit toch ook in de ziektewet? Waarvoor dan?
    Beetje voorbarig dat ik het dan over frauduleuze handelingen heb.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Is vocht in de benen dan een reden dat iemand niet mag vliegen?

9. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

We kunnen hier volgens mij nog een heel verhaal aan breien.. maar schiet ook nie echt op..

10. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Als jij in de ziektewet zit, moet je werkgever wel toestemming geven voor een vakantie, beetje raar dat je niet kan werken omdat je haast niet kunt lopen en pijn hebt, maar wel op vakantie kunt ?

Edit : als je natuurlijk er voor kiest om mee te gaan.

Maar eisen dat ze een terugreis betalen omdat je je niet goed voelt vind ik ook raar. Gewoon thuis blijven dus is mijn advies.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Kan het ts wel makkelijk maken en zeggen dat ik wel in haar plaats ga hahaha, heerlijk!

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Ik heb het woord leugens niet genoemd hoor;). Dit is een quote van jou;
    Als ze er een annuleringsverzekering bij heeft genomen, kan de VK of huisarts toch misschien een verklaring op papier zetten die vliegen afraadt? Dan krijgt je schoonmoeder het ticket vergoed.

In het stukje ervoor zegt ts dat de verloskundige geen reden ziet om een verklaring af te geven dat ze niet mag vliegen. Het enige dat ik zeg is dat als er geen reden voor is ze ook geen briefje zullen schrijven hiervoor. Doen ze dat wel, dan is dat fraude.

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Mee mee mee;)

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heel eerlijk, ik vind eigenlijk dat je zeurt.
    Als je vocht vasthoudt vergaat de wereld niet! En warm? Er zal vast wel een heerlijk zwembad bij het 5* hotel zijn, en durf te wedden ook airco. Vind het eerlijk gezegd nogal verwend gedrag, ja je schoonmoeder had misschien beter moeten overleggen maar denk je nou echt dat ze dit doet om jouw te pesten? Nee ik denk eerder met de beste bedoelingen en in enthousiasme.

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

En daisy ben je er al uit?

16. MamaVanGilani

Hahahaha is ze wel ineen keer van het hele probleem af!!:D

17. MamaVanGilani

Hahahaha je hebt wel gelijk! Volgens mij boekt iemand niet "zomaar" tickets voor je toch.. zal toch wel op een of andere manier overlegt zijn.

En als dat niet zo is, als je niet wil dan dikke schijt en ga je niet mee. ( zolang je niks afgesproken hebt )

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je zegt bepaalde dingen niet om de lieve vrede te bewaren....??
    Dat snap ik niet, alles is toch bespreekbaar op een normale manier? Het gaat om jullie kindje en jouw gezondheid.
    Best belangrijk lijkt me.

Ik vind dat je zelf de knoop moet doorhakken en jezelf niet zo afhankelijk moet maken van je verloskundige, ouder, vriendin, vliegmaatschappij of wie dan ook.
    WAT WIL JIJ? Wat is voor jou het beste? Daar gaat het om:

Thuisblijven?
    Gewoon doen dus, die kosten voor het ticket... ach, dat komt vast wel goed, daar moet je de beslissing niet van laten afhangen.

Meegaan?
    Prima, maar dan is het inderdaad je eigen verantwoording en kan je niet verwachten dat je schoonouders voor alles wat mis gaat opdraaien.

Succes met je keuze.

19. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Tja, daar had ik dus overheen gelezen.

20. PenK