boerkaverbod

Discussie in 'De lounge' gestart door syrae, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

(Gelaats bedekkende kleding) boerka verbod, eens of oneens (meerdere antwoorden mag)

1. eens (licht toe)

2. (oneens)

3. organiseer een protest carnavals boerka optoch in Den Haag!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Ik lag in een deuk toen ik het hoorde, kan me niet voorstellen dat mensen serieus denken dat dit soort dingen gaan helpen bij "het integratie probleem" maar ik wil eigenlijk wel graag de mening van anderen horen. Ik kom uit een links gezin, zit in een omgeving met oer dit soort onderwerpen erg linkse opvattingen en hoor dus alleen een linkse mening (voor zover dat dat een duidelijk beeld schept ;))

Daarnaast vindt ik het een ontzettende kromme regel, vooral omdat het bij de PVV vandaan komt want volgens mij doet dit verbod afbraak aan niet een maar 2 grondwetten in Nederland, namelijk die voor vrijheid van godsdienst EN die voor vrijheid van meningsuiting (want met bepaalde kleding kan je een statement maken en dus je mening uiten) wat mij dus ontzettend krom lijkt.

Daarbij, wat berijk je hiermee, deze vrouwen blijven binnen zitten en komen bijna niet meer buiten, en het blijken er slechts een stuk of 150 te zijn... is dit dan daadwerkelijk een probleem? Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in mijn leefomgeving (volksbuurt met goedkope huizen en zeer gemengde bevolking) nog nooit een boerka heb gezien. De daadwerkelijke oplossing weet ik ook niet hoor! maar dit is volgens mij geen oplossing...

Daarbij, het gaat een verbod worden op gelaatsbedekkende kleding (daar kan ik me dan wel weer in vinden aangezien een bivakmuts ook niet mag) maar er wordt en uitzondering gemaakt voor o.a. motorhelmen, hulpsinten en carnavalskleding... ik zag de aankomende protestactie al helemaal voor me! allemaal in boerka naar Den Haag en dan een protest carnavalsboerka optocht doen (moet je dus wle een blauwe pruik ofzo bovenop de boerka dragen)

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben het eens met het boerkaverbod/gelaatsbedekkende kleding maar puur omdat je absoluut niet kunt zien wat of wie er onder verscholen zit. Pas geleden kwam ik iemand met een boerka tegen op het station en ik vond dat toch wel beangstigend overkomen.
    Als iemand een helm opheeft kun je nog wel z'n ogen zien en dat is ook bij de hulpsint en bij (de meeste) carnavalskleding.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Het enigste waarom ook hiermee eens ben is het volgende.
    Hier in nederland hebben we een legetimatie plicht.
    Maar hoe kan iemand die helemaal bedekt is zich legetimeren??
    Dus om deze redenen ben ik met het verbod eens.
    Niet vanwege hun geloof of om hun als mensen.
    Maar puur vanwege deze wet.
    Je hebt in mijn ogen dus 2 keuze's
    of
    - boerka verbod
    of
    - weg met de legetimatie plicht.

4. Dana

Dana Niet meer actief

ik ben het met het verbod eens, omdat het niet te vergelijken is met een helm, die doe je af in een winkel, een boerka niet en ik vind dat iedereen te herkennen moet zijn.

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    maar goed, alle redenen om het hier mee eens te zijn hebben tot nog toe niets te maken met wat de pvv wil bereiken... ze noemen het een deïslamiseringsmaatregel (nieuw woord, weet neit hoe ik het moet spellen...)

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    helemaal mee eens!
    Vind het sowieso flauwekul dat ze met zoiets lopen in NL.

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Maar goed je vraagt waarom wij wel/niet eens zijn met het verbod.
    En niet met de mening van het pvv.
    Of begrijp ik het nu verkeerd??

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben het er volledig mee eens. Omdat ik vind dat iemand identificeerbaar moet zijn. Wie weet wat voor iemand er achter schuilt? Niemand kan bevestigen of het daadwerkelijk om iemand gaat die dat draagt voor de geloofdovertuiging. Het kan ook iemand zijn die niet door de politie herkend mag worden enzo (ivm misdaden).
    Je KAN het gewoon niet weten.

En dat vind ik dus niet kunnen. Ik heb alle respect voor lichaamsbedkking en hoefddoeken hoor. Maar ik vind dat een boerka verboden zou moeten worden.

9. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ja sorry je hebt gelijk, moet de pvv er niet bijslepen ;) Wat vindt je ervan?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als je het topic open wilt houden zou ik ook niet teveel de pvv erbij halen. Politieke discussies zijn verboden.

11. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    goed thx, kon het al neit terugvinden in de FAQ, tot hoever ik hiermee kon gaan! Geen PVV meer in dit topic!

12. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik ben het eens met een boerkaverbod. Ik vind dat mensen te identificeren moeten zijn. En tsja, ik mag ook niet een winkel in of een functie bekleden met een helm of bivakmuts op.

En dat staat los van of je het wel of niet eens bent met de PVV. ik stem geen PVV, maar ben wel voor een boerkaverbod.

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Maakt niet uit ;)
    Nou heb het net ook al geschreven.
    Maar ik ben er dus wel mee eens puur ivm de legetimatie plicht.
    Het is moeilijk om iemand te laten legetimeren die zichzelf (om wat voor reden dan ook) zich niet wil laten zien.

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    maar goed, te hoofdgrond waarop mensen het dus eens zijn emt deze maatregel (tot nu toe) is ook de enige grond waarin ik me nog enigszins kan vinden... duidelijk!

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik ben het eens met een verbod, ik vind dat iedereen gewoon zijn gezicht moet laten zien. Je zou kunnen zeggen dat ik het ongepast vind, net zoals het ongepast wordt gevonden om in Iran met een minirok over straat te lopen, dat doe je ook niet en dan pas je je kleding ook aan aan de gebruiken ter plaatse.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben ook voor het verbod.
    Ik mag ook niet met een bivak muts of helm de winkel in lopen. Dus, geloof of geen geloof, geen boerka.

Wat dat verder met de PVV te maken heeft, of dat je uit een links gezin komt, is mij totaal niet duidelijk.
    Gelukkig ken ik weinig mensen die vóór een boerka zijn, want ik vind het toch het toonbeeld van onderdrukking.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ben ook vóór een boerkaverbod simpelweg omdat ik het niet vind passen in een democratische open samenleving waarin vrouwen gelukkig niet onderdrukt worden. Andersom is het ook zo dat als ik in bvb
    Saudi-Arabië rondloop ik mij ook moet aanpassen aan hun cultuur/samenleving en ik juist weer wèl zo'n ding moet aandoen. ;)

18. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

mee eens, zolang het gezicht te zien is heb ik er minder moeite mee...

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh maar dat vind ik ook. Als ik naar zo'n land zou gaan ( wat ik me niet kan voorstellen, tenminste niet vrijwillig ), zou ik mij er ook op aanpassen :)

20. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    tja ik vindt dat dus lastig, ik zou ook echt nooit in Afghanistan/Saudi Arabië o.i.d. gaan wonen omdat ik die vrijheid in het mij kleden zoals ik wil al zo belangrijk vindt! Niet dat ik er dan apart bijloop maar toch

Deel Deze Pagina