Zuid frankrijk waar eeuwig sneeuw

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door pardoes, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Wij gaan in juni naar zuid frankrijk, serignan, languedoc du roussilon en ons zoontje vraagt iedere keer of er naast het strand ook sneeuw is daar. Nu denk ik van vlakbij de pyreneen daar is vast eeuwig sneeuw in de buurt maar kan op goole eigenlijk niet zo iets in de buurt vinden dus allemaal rond de 400 km weg.
    Heeft er iemand suggesties met mooie bergen op een redelijke afstand het liefst met sneeuw en of een waterval :D.

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik ben niet ongeduldig, maar niemand suggesties? :D

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Eeuwige sneeuw ligt meestal zo rond de 3000 meter. Lager liggen vaak ook wel plakken, maar goed da's niet zoveel. Gezien het weer nu in de alpen ligt er misschien wel lager meer sneeuw, maar goed het hangt er een beetje vanaf hoe warm het gaat worden. (wij hebben 2 jaar geleden in juli veel sneeuw gehad in de Alpen, dat was echt een prutzomer;)). Ik weet niet waar je in Nederland woont en of je een stacaravan hebt of eigen spullen. Je zou ervoor kunnen kiezen (als dat in je programma past) om op de heen of terugweg een paar dagen in de alpen te gaan staan. Je kunt bijvoorbeeld bij de La Meije of de mont blanc omhoog met een kabelbaan en dan sta je in de eeuwige sneeuw. Het is om, maar goed dat zou een optie kunnen zijn. Of je zou een paar dagen naar de jura kunnen gaan, daar heb je watervallen. Ik zou niet voor een dag zo'n eind gaan rijden voor de sneeuw.
    Dichtbij jullie zijn trouwens de gorges d'Heric ik denk dat je daar ook wel watervallen hebt. Maar of je er een eind voor moet lopen weet ik niet.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Je zou trouwens ook nog naar de Camargue kunnen rijden. Daar is het ook wit, maar dan van het zout.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Dank je voor de tips, maar eens even neuzen wat we allemaal gaan doen, denk dat 2 weken te kort gaat zijn :D :)

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha denk ik ook. Ik zou als ik jou was gewoon leuke dingen gaan doen in de buurt van de camping en volgend jaar kiezen voor een bestemming met eeuwige sneeuw in de buurt.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Dat is nu ook de bedoeling geworden, je tips waren super!!!
    Is het safaripark daar in de buurt ook de moeite? Weet je dat toevallig?
    Gorges d'hendric gaan we zeker doen ziet er leuk uit, en we zien wel hoe ver ik kom metlopen daar :D.

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Even een opmerking over de mont blanc en met het kabelbaantje omhoog. Dat is pas toegestaan met kinderen van 8 jaar. Dit omdat de oren en longen van kleine kinderen de snelheid en hoogte verschil niet goed aankunnen. Wij gaan al jaren naar dit gebied op vakantie en weten wat hoogte met een klein kind kan doen. Onze zoon is van de zomer 5 en daar mogen we tot zo n 2400 meter mee komen. Daarna zie je de energie gewoon uit je kind stromen. Zodra je lager zit merk je direct dat ze weer meer energie krijgen. Moraal van het verhaal. Laat je goed voorlichten wat je wel en niet met kinderen in de bergen kunt doen, en doe het veilig.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Dat gaan we ook zeker doen hoor, en kabelbaan ga ik toch zelf ook niet durven haha. Ik zal alles oed navragen, ga niet zo maar wat doen ;)

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij zijn vanuit de rousillon naar Andorra gereden. Was een heel eind, maar vanaf Serignon is dat niet te doen (wij zaten bij Perpignan en hadden toen nog geen kind).Tips op dat gebied heb ik niet voor je. Bergen zijn daar niet hoog genoeg....

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dat is ook zo ja. Had ik even helemaal niet aan gedacht. We zijn alleen nog maar zonder kind in de bergen geweest. Dit jaar gaan we niet de hoogte in.

12. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn daar naar een safaripark geweest. Dat was volgens mij in Sigean.
    En het was een groot succes bij de kids.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Daar zijn wij afgelopen week ook geweest en niet alleen Quinten vond het prachtig, hoe mooi is het om 15 minuten vast te staan met je auto omdat zebra's je weg versperren, en een neushoorn met je auto te zien mee lopen en die dan even voor je te zien oversteken je nog een keer aankijkt en dan door loopt, echt prachtig daar. Dat is zeker een aanrader, al moet ik zeg we hadden vogens mij wel geluk overal waar we binnen reden moesten we remmen omdat er een dier oo de weg sprong haha.

Verder al in carcassonne geweest, erg leuk en maandag staat het zee aquarium op de planning, dan woensdag eetreintje door de bergen, gorges d' heric en misschien de grotten van demoisselles. Dus al met al weer tijd te kort :D

14. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aquarium zijn we ook geweest. Carcasonne zijn vrienden van ons geweest. Super daar he. Zelf vonden wij het safaripark ook leuk hoor ;)
    Nog een paar weken dan gaan we weer op vakantie!!

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Carcassonne was echt prachtig, gewoon jammer dat we weer weg gingen daar, het is daar zo mooi. Spookhuis was ook erg leuk haha, mara de kinderroute gevolgd ;).
    Aquarium was ook leuk daarna er tegenover gegeten bij pirates paradise en daar was ineens een show met piraten tijdens het eten, dus dat was erg leuk. Daarna nog even montpellier in geweest, vond het oude deel absoluut erg mooi.
    Nog een dag collioure gedaan wauw dat is echt ene prachtig stadje, daar een boottocht gedaan en nog naar fort elme geweest, die was hoog en mooi ingericht. Nog treintje van larzac gedaan ook zeker een aanrader :D. En vandaag dus gorges 'd heric, en ooh wat was dat leuk, hadden zwemspullen mee dus nog lekker daar het water in gegaan, ons kleine grote mannetje is gewoon helemaal mee gelopen naar de top en weer terug, terug ging stukken sneller, nu dus blaren op mijn voeten en helemaal doodmoe maar het was het waard :cool:

Waar gaat jullie reis naar toe?

16. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vorig jaar was het vias domain dragonniere. En dit jaar gaan we naar grau du roi camping les petits camarguais. Jullie hebben een lekkere actieve vakantie ;)

Deel Deze Pagina